LarsP Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Jeg tenkte jeg skulle gå til innkjøp av noen gode hodetelefoner til min iPod Nano og lurte på om noen her inne kunne komme med noen gode forslag. Fra før bruker jeg et par Shure e2c, men kunne tenke meg noen med litt mer slagkraft når jeg ikke er på tur. I tillegg til pluggene fra Shure eier jeg en Denon AHD-550 som blir brukt i møkkavær og lignende, pluss et par AKG K301 XTRA som jeg benytter til datamaskinen. Det jeg kunne tenkt meg nå er et par som er lett, men fremdeles produserer god lyd. Det er en fordel av de isolerer lyd utenfra. Prisen bør ikke overskride 2000,-. Endret 15. mai 2006 av LarsP Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg tenkte jeg skulle gå til innkjøp av noen gode hodetelefoner til min iPod Nano og lurte på om noen her inne kunne komme med noen gode forslag. Fra før bruker jeg et par Shure e2c, men kunne tenke meg noen med litt mer slagkraft når jeg ikke er på tur. I tillegg til pluggene fra Shure eier jeg en Denon AHD-550 som blir brukt i møkkavær og lignende, pluss et par AKG K301 XTRA som jeg benytter til datamaskinen. Det jeg kunne tenkt meg nå er et par som er lett, men fremdeles produserer god lyd. Det er en fordel av de isolerer lyd utenfra. Prisen bør ikke overskride 2000,-. 6106407[/snapback] sennheiser produkter. du ville finne noen fine til den prisen. de har genial lyd på hodetelefonene. vet mange dj'r bruker sennheiser hodetelefoner Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Disse burde fungere bra. Koss har også flere bra. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Sennheiser lager gode produkter ja, men jeg vil helst ha en skikkelig anbefaling av en konkret modell av en som eier den og har prøvd andre modeller i samme produktklasse (wow, setningskongen). Den modellen jeg snuser litt på er AKG's K271. Det eneste jeg er litt usikker på er hvordan de er å gå rundt med, de ser ganske store ut. =p Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Vil anbefale deg noe så latterlig billig som Koss KSC75. Rart det ikke har blitt nevnt her, for på alle andre forum snakkes det knapt om annet, f.eks på www.head-fi.com. Disse får du for ca 150kr, og når jeg prøvde de selv for første gang ble jeg bortimot sjokkert over at noe så billig kan låte så bra. De danker faktisk ut Beyerdynamics-settet mitt til 1500 noen ganger.. mye pga størrelsen selvfølgelig, men fy f. så bra de høres ut. Eneste minuset jeg har med de er at de har dårlig isolasjon og lekker endel lyd. Lydbildet er selvfølgelig ikke det "bredeste", men hva kan man forvente til et sett til 150kr!? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hvis du ikke har tenkt å bruke en egen forsterker, burde du se bort fra tungdrevne hodetelefoner, som f.eks. AKG K271S som du nevner. Det er ikke det at du ikke får lyd fra disse, men det blir lavt og kvaliteten blir ikke allverdens. Jeg syntes Beyerdynamic DT660 fungerte aldeles utmerket fra bærbare greier da jeg testet den, og den isolerer godt. Fantastisk flott lyd. Den er sammenleggbar, og er kanskje litt mer "low-profile" enn AKG K271. Sennheiser HD280 Pro er heller ikke verst. Beyer DT660 låter en del bedre, men HD280'en blokkerer mer støy (litt på bekostning av komforten). Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hvis du ikke har tenkt å bruke en egen forsterker, burde du se bort fra tungdrevne hodetelefoner, som f.eks. AKG K271S som du nevner. Det er ikke det at du ikke får lyd fra disse, men det blir lavt og kvaliteten blir ikke allverdens. Jeg syntes Beyerdynamic DT660 fungerte aldeles utmerket fra bærbare greier da jeg testet den, og den isolerer godt. Fantastisk flott lyd. Den er sammenleggbar, og er kanskje litt mer "low-profile" enn AKG K271. Sennheiser HD280 Pro er heller ikke verst. Beyer DT660 låter en del bedre, men HD280'en blokkerer mer støy (litt på bekostning av komforten). 6125011[/snapback] Jeg har også de nevnte DT660. Det jeg opplever er at disse er utrolig avhengig av kvaliteten på filene den skal spille.. Så hvis du har en mp3-samling i stort sett 128kbit ville jeg valgt noe annet. (KSC75!) Men hvis kvaliteten er der, er det et veldig bra par. De er store og tunge og ikke spesielt gunstige å gå rundt med. De er litt "lyse" i framtoningen og har ikke spesielt mye bass.. (iallefall ikke hvis du kommer fra PortaPro etc..) Lenke til kommentar
Wolfsbane68 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hvis du ikke har tenkt å bruke en egen forsterker, burde du se bort fra tungdrevne hodetelefoner, som f.eks. AKG K271S som du nevner. Det er ikke det at du ikke får lyd fra disse, men det blir lavt og kvaliteten blir ikke allverdens. Jeg syntes Beyerdynamic DT660 fungerte aldeles utmerket fra bærbare greier da jeg testet den, og den isolerer godt. Fantastisk flott lyd. Den er sammenleggbar, og er kanskje litt mer "low-profile" enn AKG K271. Sennheiser HD280 Pro er heller ikke verst. Beyer DT660 låter en del bedre, men HD280'en blokkerer mer støy (litt på bekostning av komforten). 6125011[/snapback] Jeg har også de nevnte DT660. Det jeg opplever er at disse er utrolig avhengig av kvaliteten på filene den skal spille.. Så hvis du har en mp3-samling i stort sett 128kbit ville jeg valgt noe annet. (KSC75!) Men hvis kvaliteten er der, er det et veldig bra par. De er store og tunge og ikke spesielt gunstige å gå rundt med. De er litt "lyse" i framtoningen og har ikke spesielt mye bass.. (iallefall ikke hvis du kommer fra PortaPro etc..) 6126259[/snapback] Agree on DT660, these are very revealing cans (and proved way too bright for me personally). Koss KSC75 are open, not all that suitable as portable in the city. I tend to go for darker phones, hence my current portable favorites, AKG K81DJ. I would recommend them to anyone looking for fun headphones with decent isolation. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå