efikkan Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hei! Jeg har prøvd Dapper 6.06 Live CD og synest det ser veldig bra ut. Jeg hadde problem med 5.10 at Ubuntu ikke klarte å starte X Window System, men nå skal jeg nok legge inn Dapper som klarer dette fint. Men live-cden står lenge på "Mounting Root file system" og får opp feilmeldinger om: hda: ide_intr: huh? expected NULL handler on exit. Buffer I/O error on device hda, logical block XXXXXXX Hva er feilen? Og vil jeg få disse feilmeldingene når jeg innstallérer Dapper? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hei! Jeg har prøvd Dapper 6.06 Live CD og synest det ser veldig bra ut. Jeg hadde problem med 5.10 at Ubuntu ikke klarte å starte X Window System, men nå skal jeg nok legge inn Dapper som klarer dette fint. Men live-cden står lenge på "Mounting Root file system" og får opp feilmeldinger om: hda: ide_intr: huh? expected NULL handler on exit. Buffer I/O error on device hda, logical block XXXXXXX Hva er feilen? Og vil jeg få disse feilmeldingene når jeg innstallérer Dapper? 6106317[/snapback] Tror ikke LiveCD-installasjonen er helt stabil enda. Bruk installasjonscd'n. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Hei! Jeg har prøvd Dapper 6.06 Live CD og synest det ser veldig bra ut. Jeg hadde problem med 5.10 at Ubuntu ikke klarte å starte X Window System, men nå skal jeg nok legge inn Dapper som klarer dette fint. Men live-cden står lenge på "Mounting Root file system" og får opp feilmeldinger om: hda: ide_intr: huh? expected NULL handler on exit. Buffer I/O error on device hda, logical block XXXXXXX Hva er feilen? Og vil jeg få disse feilmeldingene når jeg innstallérer Dapper? 6106317[/snapback] Tror ikke LiveCD-installasjonen er helt stabil enda. Bruk installasjonscd'n. 6106375[/snapback] Så du tror jeg slipper feilmeldingene da? Kan grunnen til feilmeldingene være at jeg har en "ødelagt" Ubuntu 5.10-innstallasjon også på pcen? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Du kan prøve å kjøre fsck.ext3 Men du er klar over at det fortsatt er en beta, ja? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Så du tror jeg slipper feilmeldingene da? Kan grunnen til feilmeldingene være at jeg har en "ødelagt" Ubuntu 5.10-innstallasjon også på pcen? 6106381[/snapback] Jepp, ta en clean install. Endret 15. mai 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Så du tror jeg slipper feilmeldingene da? Kan grunnen til feilmeldingene være at jeg har en "ødelagt" Ubuntu 5.10-innstallasjon også på pcen? 6106381[/snapback] Jepp, ta en clean install. 6106529[/snapback] OK, jeg skal se om jeg får tid i løpet av dagen. Det er vel like enkelt å legge inn som 5.10? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Relativt identsik installasjon ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå