ZtilongZ Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Det som er vitkig for meg er å få et "proft" bilde med tanke på 3CCD-brikke teknologi. Tar jeg feil når det ser ut som det ikke er 3CCD på Canon kameraet, og tar jeg feil når jeg tror at 3CCD er et "must" når det står på canonbeskrivelsen at det gir veldig god bildekvalitet etc. ? (Er jo trossalt 4MP)... er viktig at ikke bildet blir kornete... Det jeg har nå har oppløsning på kun: 800 Kpix, Effektive oppløsning: 400 Kpix ... Hva er forskjell på oppløsning og effektiv oppløsning forresten? Har begge mikrofoninngang? GS500 er jo litt større og mer klumpete enn MVX4i med tanke på å dra med seg til diverse ting (da uten stativ når jeg f.eks. er på ferie osv.) Noen som har noen erfaringer og kan hjelpe meg med å velge? * Canon MVX4i * Panasonic GS500 Endret 15. mai 2006 av ZtilongZ Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 DV-kamera følgjer PAL-standarden, og videoen har dermed ein oppløysning på 720*576 uansett. Dette tilsvarer ca. 0,41 megapixlar, eller 410 kilopixlar. Om kamera har ei oppløysning på 4 megapixlar, betyr det berre at det kan ta stillbilete med den oppløysninga, videoen vil vere den same uansett. Canon-kameraet har ikkje 3CCD nei, er berre Panasonic i denne prisklassen som har det. Om prisguiden er til å stole på, har begge mikrofoninngang. Sjølv om det er litt større enn Canon-kameraet, so er ikkje akkurat GS500 eit veldig stort kamera. Alle produsentar vil seie at kameraet deira gjev fantastisk kvalitet på bileta uansett... 3CCD er ikkje akkurat eit "must", men vil nok kanskje gje eit betre resultat. Korleis GS500 og MVX4i er i høve til kvarandre har eg ikkje peiling på. Lenke til kommentar
ZtilongZ Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 En kompis av meg hadde et kamera fra Sony som likna veldig på det VXM4i kameraet... Det var riktignok kjøpt i teknotown i Japan i fjor eller noe, men kommer ikke noe sånt til Norge snart da?... Dette var et svart 3CCD-kamera Vet du noe om det Incanus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg har bestilt Panasonic NV-GS500, får det i slutten av uken. Må si det er det beste med det jeg trenger (mik inngang og 3ccd) til den prisklassen. (halv)Manuell fokus ring er heller ikke å forakte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå