abene Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Kritiske sårbarheter i QuickTime Det er oppdaget flere kritiske sårbarheter i multimediaprogrammet QuickTime som gjør at en angriper kan kjøre vilkårlig kode på PCen. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Herregud, nok en media-avspiller med kritiske sikkerhetshull, på meg virker det også som de er de mest inneffektive bloatede drittspillerene som har disse hullene også. AtW Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hvilke operativsystem gjelder det? Jeg bruker "QuitTime" minst mulig. Lenke til kommentar
embark Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 QuickTime er ubrukelig, og formatet den spiller (har faktisk glemt hva det heter) er ubrukelig. Har ikke brukt QuickTime på noen år nå, og jeg planlegger å holde det sånn. Klarer meg fint uten. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 QuickTime er ubrukelig, og formatet den spiller (har faktisk glemt hva det heter) er ubrukelig. Har ikke brukt QuickTime på noen år nå, og jeg planlegger å holde det sånn. Klarer meg fint uten. 6106344[/snapback] Det er vel MOV-filer. Jeg bruker den bare til å spille slike filer fra digitalkamera. Men det finnes kanskje et bedre alternativ? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Men det finnes kanskje et bedre alternativ? *Trommevirvel* La meg presentere: Quicktime alternative. Som også kommer bundlet med det fantastiske Media Player Classic. BMP, PICT og JPEG-bilder, AVI, Flash, H.264 og MPEG4. Antall personer som bruker QT til å åpne disse typene filer kan vel forhåpentligvis telles på to hender, så noen krise er det nok ikke. EDIT: Uff, glemte selvsagt at QT7 er H.264, så halvkritisk kan det være. Men alle som bruker QT/mov kan for min del brenne i helvete. Endret 15. mai 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
tiniuspuza Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Kan noen hjelpe meg med et stooort problem??Itunes og quicktime har nemlig klikka på pc'en min,men får ikke avinnstallert QuickTime og får derfor ikke innstallert itunes på nytt før den er vekk. Åssen kan jeg avinnstallere QuickTime? Hilsen fortvila jente Lenke til kommentar
mungo Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Får du noen feilmelding? Kanskje det hadde hjulpet hvis du hadde hindret QT i å starte når maskinen starter. Klikk start-knappen og kjør/run og skriv msconfig og trykk OK. Velg fanen som heter Oppstart/Startup og fjern haken foran teksten qttask og evt henvisniger til iTunes. Klikk OK og restart maskinen. Når maskinen har startet opp får du en melding som sier at du har valgt å starte maskinen i diagnosemodus eller noe slikt. Kryss av for å ikke vise den meldingen igjen og så klikk knappen for at meldingen ikke skal vises hver gang maskinen startes. Husker ikke helt den eksakte teksten. Prøv nå å avinstallere QT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå