Gå til innhold

Hva frykter du mest?

Sidious

Anbefalte innlegg

Hva er du mest redd for her i livet? Edderkopper, ensomhet, store folkemengder, alkohol, babyer, spøkelser eller kanskje klovner (ja, coulrophobia som det kalles)?

Personlig er jeg redd for at jeg ikke skal "takle" livet, at jeg ender opp som en taper. Forhåpentligvis skjer det ikke, men jeg har hatt det tøft tidligere i tenårene og etterpå, noe som muligens har gjort meg en smule pessimistisk. Ellers kan det nevnes at nå for tida går ting bra.

Ellers er jeg redd for framføringer på skolen, jeg simpelthen hater det. På ungdomsskolen ble jeg heller hjemme enn å møte opp på skolen på de dagene. Jeg blir knallrød i fjeset, glemmer hva jeg skal si, og MÅ se på papiret for å huske hva jeg skal si. Selv om jeg har papiret der skal det ikke mye til før jeg begynner å stamme. En veldig ekkel følelse.

Åh..glemte det nesten, men jeg er redd for bier, humler, veps og klegg! Jeg tar bena fatt og løper som Tom Hanks om de nærmer seg. Ah...måtte de brenne i helvete.

Nå er det DIN tur! :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg frykter mest å svare på teite poster i dette forumet, ellers har jeg fobi mot å være skitten på hendene.

Køer er en annen ting jeg ikke takler, stygge mennesker er og en liten fobi jeg har. Stygge mennesker er noe av det verste som finnes om man skal diskutere med dem, klarer ikke det så jeg gir opp.

Lenke til kommentar
Personlig er jeg redd for at jeg ikke skal "takle" livet, at jeg ender opp som en taper.

6105846[/snapback]

Da er vi to.

Ellers så er jeg vel redd for å bli sperret inne.

6106094[/snapback]

tre :)

Også er jeg redd at Dotten skal i en vakker dag ta meg på fersken :p

Lenke til kommentar

Alle typer gule & sorte stikkende insekter som angriper uvitende folk som meg. Jeg er helt hysterisk, kanskje fordi jeg ble merket for livet da jeg uten å være klar over det, planta foten midt i jord-vepsens hjem. :(

Folkemengder, og særlig av typen folk iført promille. Jeg kan fint stå på en scene med svært publikum, det er verre etterpå når alle skal komme og preike. Hater å måtte stå og jatte med en eller annen snydens fyr som gir deg en på trynet om du sier deg uenig i hans meninger.

Skumle skrapende lyder fra datamaskinen, eller når skjermen plutselig blinker og lager lyd.

Folk som konsekvent deler ord, utelater tegnsetting og nekter å skrive annet enn små bokstaver. Alternativet er de som kun skriver med capslock.

Erotiske cam-tjenester, siden de er stappfulle av slike folk.

Når nettet kobler ut blir jeg skikkelig uvel.

Lenke til kommentar
Alle typer gule & sorte stikkende insekter som angriper uvitende folk som meg. Jeg er helt hysterisk, kanskje fordi jeg ble merket for livet da jeg uten å være klar over det, planta foten midt i jord-vepsens hjem. :(

Folkemengder, og særlig av typen folk iført promille. Jeg kan fint stå på en scene med svært publikum, det er verre etterpå når alle skal komme og preike. Hater å måtte stå og jatte med en eller annen snydens fyr som gir deg en på trynet om du sier deg uenig i hans meninger.

Skumle skrapende lyder fra datamaskinen, eller når skjermen plutselig blinker og lager lyd.

Folk som konsekvent deler ord, utelater tegnsetting og nekter å skrive annet enn små bokstaver. Alternativet er de som kun skriver med capslock.

Erotiske cam-tjenester, siden de er stappfulle av slike folk.

Når nettet kobler ut blir jeg skikkelig uvel.

6106416[/snapback]

QFT på alle punkter.

Lenke til kommentar

Må si at det å knekke nakken og så bli lammet fra halsen og ned resten av livet, er en temmelig gyselig tanke. Vi fikk en påminnelse med fotballspilleren Dagfinn Enerlys tilfelle (vet ikke hvordan det står til med ham nå men)

Det måtte være noe av det verste jeg kunne tenke meg. Plutselig ligge der og bli avhengig av andre for alt resten av livet, absolutt alt. Helt forsvarsløs og hjelpeløs, uten kontroll over noenting selv.

Og når man tenker på hvor fort det kan skje, er det ganske skremmende

Lenke til kommentar
Ellers er jeg redd for framføringer på skolen, jeg simpelthen hater det. På ungdomsskolen ble jeg heller hjemme enn å møte opp på skolen på de dagene. Jeg blir knallrød i fjeset, glemmer hva jeg skal si, og MÅ se på papiret for å huske hva jeg skal si. Selv om jeg har papiret der skal det ikke mye til før jeg begynner å stamme. En veldig ekkel følelse.

6105846[/snapback]

Litt OT: Dette er det veldig mange som sliter med. Å holde tale for forsamlinger er det folk frykter nest mest etter å dø, eller noe sånt. MEN! Det er faktisk overraskende lett å gjøre noe med: Trene. Tren på å snakke. Gjerne foran speilet. Skriv en tale og fremfør den for deg selv. Meld deg inn i en politisk ungdomsforening (som du er enige med, gjerne..) og bli med på tale- og debattkursene (hvis de kjører noe slikt, vel og merke.. undersøk). Det er så utrolig lærerikt. I tillegg avtar nok "frykten" litt med alder og erfaring også. Husk også at de aller, aller fleste er redd for å fremføre noe/holde tale, du er ikke alene. Det skal også overraskende lite til før man blir ganske god, og frykten forsvinner. Men, en liten smule nervøsitet før man skal opp hører med. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...