Gå til innhold

Har du et eller flere spillfantasier?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk å kunne gått i heimbyen din? og du kunne finne huset ditt og gå inn i det?

er so utrulig mykje som kan gå an i fantasien når du tenker deg om :)

eit bra spel er jo eit spel med uendelig mange valg, med konsekvenser for alt du gjer.. + grafikk på topp ;)

til trådstartar, det virker som eit fint spel du har der :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kunne tenkt meg et spill der du spiller som et medlem av en organisasjon som slåss mot (hold deg fast) zombier. Det kunne startet ut ganske lett, med noen små treningsoppdrag der du skulle undersøke f. eks. en bondegård eller en liten russisk landsby, men etter at du kunne spillet og skjønte hvordan det skulle fungere, kom du til selve hovedspillet: en enorm by, breddfull av zombier, som skulle renses totalt (eller så nærme som du klarte). Underveis kunne du fått med deg overlevende, tatt over bydeler, brukt kjøretøyer, laget dine egne taktikker, bygd våpen eller feller av skrapmetall og andre ting du fant, og så klart opprettet en egen base. Den kunne vært i kloakken, på motorveien mellom opphopede biler eller inne i et enormt kontorbygg der trappene var tettet til og heiskabelen kuttet. Så kunne du heist deg opp og skutt så mange zombier du bare ville fra toppen.

Feller kunne være alt fra en syk dominokjede av lastebiler, satt opp med heisekran, til et enkelt bur som så kan settes fyr under, til ganske enkelt litt bensin på bakken i et trangt område og en fyrstikk. Men grenser for destruktiv kreativitet går ikke der. Lyst på flammekaster? Hageslange + bensinlighter + kompressor = glede. :love: Er hagla di for tam? Hvorfor ikke stikke ned på det universitetet og bomme litt magnesium fra naturfagsalen, for så å bruke kniven og litt superlim for å lage litt liv i leiren med ekte dragehagle?

Eksempler på ting du kunne bruke som våpen ville vært en provisorisk sprettert, ladet med golfballer, eller et balltre som du har slått spiker gjennom for litt ekstra slagkraft. Hvis du vil, kan du jo finne på å bruke noen egg som avledning mens du nærmer deg for litt skikkelig brekkjern-action.

En annen god idè (som bl. a. skal være med i Dead Rising) kunne vært et kamera som du hadde med deg. Hvis du så noe kult, kunne du tatt et bilde av det, for så å motta poeng. Så du en zombie? Poeng til deg!Tok du et bilde av en zombie som ble dyttet ut av et vindu i 86. etasje, og fikk du med overlevende som bygget seg et fort på et vanntårn i bakgrunnen? Tonnevis av poeng til deg!

All konstruktiv kritikk er velkommen, og alle idèer likeså. Poenget var, i et mini-format, en enorm arena, full av fiender, som kunne utforskes og brukes med full frihet. Læringskurven ville begrenset seg til å lære kontrollene, ettersom resten av spillet ville oppført seg som virkeligheten.

Lenke til kommentar

Arang. glimrende ide til et spill. Livlig fantasi har du nok av. Har selv fundert på hvordan man kan lage morsomme zombiespill. Men når jeg leste dette var jeg ikke i tvil lenger. Driver selv å mekker på Zombiespill-ide. Må nesten bli spilldesigner så jeg får igjennom noen av mine fantastiske ideer.

Snorre :)

Lenke til kommentar
Jeg kunne tenkt meg et spill der du spiller som et medlem av en organisasjon som slåss mot (hold deg fast) zombier. Det kunne startet ut ganske lett, med noen små treningsoppdrag der du skulle undersøke f. eks. en bondegård eller en liten russisk landsby, men etter at du kunne spillet og skjønte hvordan det skulle fungere, kom du til selve hovedspillet: en enorm by, breddfull av zombier, som skulle renses totalt (eller så nærme som du klarte). Underveis kunne du fått med deg overlevende, tatt over bydeler, brukt kjøretøyer, laget dine egne taktikker, bygd våpen eller feller av skrapmetall og andre ting du fant, og så klart opprettet en egen base. Den kunne vært i kloakken, på motorveien mellom opphopede biler eller inne i et enormt kontorbygg der trappene var tettet til og heiskabelen kuttet. Så kunne du heist deg opp og skutt så mange zombier du bare ville fra toppen.

Feller kunne være alt fra en syk dominokjede av lastebiler, satt opp med heisekran, til et enkelt bur som så kan settes fyr under, til ganske enkelt litt bensin på bakken i et trangt område og en fyrstikk. Men grenser for destruktiv kreativitet går ikke der. Lyst på flammekaster? Hageslange + bensinlighter + kompressor = glede.  :love: Er hagla di for tam? Hvorfor ikke stikke ned på det universitetet og bomme litt magnesium fra naturfagsalen, for så å bruke kniven og litt superlim for å lage litt liv i leiren med ekte dragehagle?

Eksempler på ting du kunne bruke som våpen ville vært en provisorisk sprettert, ladet med golfballer, eller et balltre som du har slått spiker gjennom for litt ekstra slagkraft. Hvis du vil, kan du jo finne på å bruke noen egg som avledning mens du nærmer deg for litt skikkelig brekkjern-action.

En annen god idè (som bl. a. skal være med i Dead Rising) kunne vært et kamera som du hadde med deg. Hvis du så noe kult, kunne du tatt et bilde av det, for så å motta poeng. Så du en zombie? Poeng til deg!Tok du et bilde av en zombie som ble dyttet ut av et vindu i 86. etasje, og fikk du med overlevende som bygget seg et fort på et vanntårn i bakgrunnen? Tonnevis av poeng til deg!

All konstruktiv kritikk er velkommen, og alle idèer likeså. Poenget var, i et mini-format, en enorm arena, full av fiender, som kunne utforskes og brukes med full frihet. Læringskurven ville begrenset seg til å lære kontrollene, ettersom resten av spillet ville oppført seg som virkeligheten.

6356594[/snapback]

Også gjøre det om til MMO :D Så folk kan være zombiene og drepe alle zombie slayer heltene :D

Liker bedre å være på Zombie siden helt siden jeg prøvde "Stubbs, Rebel without a pulse".. Ble så hekta at jeg kom i rundt det på 6-7 timer eller noe.. :p

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg noe som ganten foreslo, bare at verden så ut som den ordentlige verden! Feks at du kunne velge å starte i oslo. Du begynte som barn og bestemte akkurat hva du skulle gjøre med livet ditt... etter hvert som du ble eldre kunne du feks ta deg en jobb, bli tyv elns... Hvis du ville reise til feks roma, måtte du laste ned(eller eventuelt kjøpe) mappet og alle filen du trengte der... og sånn kunne du ha fortsatt til du fikk hele verden! (det ville krevd noe voldsomt med diskplass men:P) Den virkelige verden i et pc spill!! Eller hvis du ikke ville ha den virkelige verden, kan du laste ned mods sånn at du kan få spilt i en verden fylt av magi osv... Hvor digg hadde ikke det vært?!?!?!

Lenke til kommentar
Tenk å kunne gått i heimbyen din? og du kunne finne huset ditt og gå inn i det?

er so utrulig mykje som kan gå an i fantasien når du tenker deg om :)

eit bra spel er jo eit spel med uendelig mange valg, med konsekvenser for alt du gjer.. + grafikk på topp ;)

til trådstartar, det virker som eit fint spel du har der  :D

6145103[/snapback]

:thumbup: tenk å ha "google earth" i ordentlig perspektiv. Mener ikke at de skal bruke google earth, men bare for sammenligne.

Det hadde da krevet litt å lage hele jorda :p

Kunne jo ha laget ett spill for hver verdenssdel. ;)

edit: så daruu også hadde noen gode tanker om dette. :thumbup:

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar

Et Lost spill baseret på den kjente tv-serien

Historie:du sitter på flyet fra australia da det styrter på lost-øyen, du lander langt fra de andre og må prøve å finne de andre.

Du kan gå hvor du vill på øyen og møte på "the others"

faktisk jobber jeg med en mod til Farcry som skal gå ut på det samme(er akkurat ferdig med historien og jobber med del 1 av øyen, er litt usikker på hvor stor den skal være)

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg flere spill fra World of Darkness-universet... RPG-fans kjenner vel kanskje til Vampire: The Masquerade-spillene, som i tur er basert på Vampire "Pen and paper/tabletop" RPG-ene fra White Wolf, og altså finner sted i White Wolfs utgave av den moderne verden ("The World of Darkness").

Om spilldesignerne (de forrige som prøvde seg var nå nedlagte Troika Games, som til tross for å ha laget mange gode RPG-er ikke klarte seg i det lange løp) hadde turd å bevege seg bort fra Vampire-serien, og prøvd seg f.eks. på Werewolf, Mage, Kindred of the East, eller noen av de andre tingene som White Wolf har laget tabletop RPG-er av, er jeg rimelig sikker på at potensialet for gode spill (i digital form) kunne blitt til.

Det er nok heller usannsynlig, men en artig tanke å leke med.

Lenke til kommentar

Et tips; Gamemaker

Et konsept jeg hadde i våren 2005 var om noen marker som slåss med skytevåpen. Det skulle ha tre game-mode'er; Slayer, Oddball og CTF. Det skulle være et 2 player spill. Nei har du sett! ;

Worms!

Et annet spill skulle handle om at man skulle styre en kanon, og med den skulle man skyte ut en mann. Denne mannen skulle treffe en vannbøtte. Hvis ikke den traff, skulle det sprute blod...

Nei har'ru sett! ;

The Human Cannonball 2! eller The Human Cannonball!

Et annet et skulle være at man skulle skyte zombier. Kameravinkelen skulle være ovenfra, og det skulle være skummelt.

Oisann! ;

Zombies!

Et annet skulle være en online Halo2-klone.

Halo Alpha skulle det hete.

...så sånn er det med den saken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...