2Key Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hei! Jeg har nettop instalert Redhat 7.3 og jeg har windows2k i tilleg på maskinen...jeg valgte å instaler lilo, men da jeg rebootet maskinen stod det bare LI, så jeg måtte bruke oppstarts disken for å starte redhat, men jeg må inn på windows fordi der har jeg alle dokumentene som er av verdi..så å formatere er neste ikke en mulighet..er det noen som kan hjelpe meg... Lenke til kommentar
Snask Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 haha, det er en morsom feil :wink: det som har skjedd at lilo har skrivd en litt ødlagt bootblokk på hardisken din. for å rette det: start opp med en win98 oppstartsdiskett (den må inneholde fdisk) skriv: fdisk /mbr sys a: c: hvis det er en standard oppstartsdiskett så oppretter denne en ny stasjon og legger fdisk og sys der. Lenke til kommentar
2Key Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 men jeg kjører win2k..må jeg bruke 98 boot disk da eller er d samme hvilken? Lenke til kommentar
2Key Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 Hvis du har vært ei dame skulla du ha fått det vaåte kysse av m,for du har redda dagen eller retter sagt natta..tusen takk Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 forøverig er "sys a: c:" ikke nødvendig. sys kopierer system filer, og de er på partisjonen. Partisjonen endres ikke av lilo, lilo endrer bare mbr. Men men :smile: Lenke til kommentar
lif Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Fra READMEen i lilo dokumentasjonen sakser jeg: LI The first stage boot loader was able to load the second stage boot loader, but has failed to execute it. This can either be caused by a geometry mismatch or by moving /boot/boot.b without running the map installer. Altså ikke diskfeil Lenke til kommentar
2Key Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 hehe...det der forklarte jo alt..not:D...er ganske noob, men stolt, lærte å kjøre et script nettop...jippi...men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå