|Battery| Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg har nettopp bygd ny data, når jeg skrudde på dataen, kom det en melding opp som fortalte meg at "fan speed'en" var litt lav. Den ligger nå på rundt 1800 rpm. Hva er vanlig, og hva kan jeg gjøre for å forhindre evt problemer? Chieftech Matrix Asus P4B533-E MSI Ti4600 128 DDR RAM 512 Apacer RAM Pentium 2,4GHz Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Har P4B533, plain versjon uten raid etc. Av en eller annen grunn har ASUS satt grensen til 1600RPM på power fan of 2200 på chassis fan. Begge deler sviver på laver RPM hos meg, dette fordi jeg har en 1,8 GHz P4 som produserer lite varme i forhold til den gamle T-birden jeg hadde i kabinettet før(sef har jeg over klokket den til 2Ghz+, men det er en annen historie). Begge viftene mine er av type enermax, skrudd helt ned etter overgangen til Intel :smile: Eneste løsningen jeg har funnet på problemet er å disable monitorering av disse i BIOS. Da er hvertfall feilmeldingen borte, men ikke problemet. Det skulle vært mulig å sette nedre RPM til 1000, men jeg får hvertfall ikke dette til i BIOS eller in WIndows. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Har akkurat samme problemet med mitt P4S533 kort. Power Fan sviver på rundt 1600RPM, så jeg får error hvis den dukker litt under det når jeg booter maskina. Hvis det ikke fins noen måter å forandre minste grensa på så blir det nok til at jeg disabler hele greia etterhvert, men det har bare ikke irritert meg nok ennå :smile: Men hvis jeg i tillegg bruker funksjonen Q-fan som skal regulere viftene etter behov så går cpu vifta litt lavere også og da får jeg error hver gang jeg booter. Asus har vel bommet litt her siden de med deres egen viftestyring lar viftene gå lavere enn hva kortet godtar. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Derfor kjøper man MSI hovedkort, gutter - det var M S I, MSI Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 00:13, skrev Rayline TWB:Derfor kjøper man MSI hovedkort, gutter - det var M S I, MSI Vel, jeg ville ha ordentlig HK.. dvs ikke MSI, Abit o.l. Det var derfor jeg kjøpte Asus siste gangen. Det er dessuten ikke noe stort problem, eneste er at jeg ikke får se hvor fort viftene snurrer :smile: Noe jeg egentlig ikke har noe stort behov for. Ellers er kortet en drøm mht stabilitet etc. Jeg tipper dessuten Asus kommer til å fixe dette med en BIOS oppdatering i nær fremtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå