Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbåndsfabrikken og D-link DGL-4300

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått lagt inn bredbånd fra bredbåndsfabrikken. Problemet er at jeg ikke får det til å virke gjennom DGL-4300 routeren min. :no:

Internett fungerer normalt når jeg kobler nettverkskortet rett i nettverkspluggen i veggen. Virker som routeren ikke får tildelt ip adresse. Under status står det at den kobler seg opp... noe mer skjer ikke. Jeg har forsøkt å kjøre internett setup i routeren flere ganger, har også forsøkt å resette tilbake til fabrikk instillingene uten at det hjalp. None som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner jeg ikke oppsettet for brednbåndsfabrikken, men dersom du kan få nett hvis du kobler rett fra veggen og inn i PC, så betyr jo det at kabelen du har inn fra veggen leverer ethernet.

I så tilfelle må du bare bruke ruteren din som ethernet-ruter. Med andre ord, koble ledningen inn på en av ethernet portene, og ikke på DSL/uplink porten. Det med "kobler til" på ruteren må du bare ignorere. Dersom jeg forstår det riktig så er det ingenting for deg å koble seg til i den forstand. Den funksjonaliteten er støtte for ADSL i ruteren. Så... jeg anntar du bare har koblet kablen inn på ruteren din i feil hull. Bruk samme type hull som du kobler videre til inn til PC'en, og ikke det hullet som står for seg selv.

-Stigma

Lenke til kommentar

Prøv dette med firmware 1.6 og kabelen fra nettverkspluggen i veggen tilkoblet WAN-porten på routeren:

Under BASIC - WAN - MODES sett routeren til DHCP.

Under BASIC - WAN - DNS AND ADVANCED SETTINGS trykk på den blå Advanced-knappen, velg "MAC Cloning Enabled" og trykk på den blå knappen med "Clone Your PC's MAC Address".

Velg knappen "Save settings" øverst og reboot hvis routeren ber om det.

Lenke til kommentar

Hei. Takk for svar. Har firmware 1.6 og har aktivert DHCP og mac cloning. Har reboota men kommer fortsatt ikke på nett.

Har også forsøkt å slå DHCP server og kjøre som ren switch. Setter da internett tilkoblingen i en av de andre ethernet portene (ikke wan). Virker som den får koblet seg til bredbåndsfabrikkens server... når jeg prøver noen websider så ser det ut som maskinen kobler seg til men det skjer ikke noe mer... :(

Holder nå på med åprate med d-link om problemet... men ser ikke ut som de finner ut noe.

Prøv dette med firmware 1.6 og kabelen fra nettverkspluggen i veggen tilkoblet WAN-porten på routeren:

Under BASIC - WAN - MODES sett routeren til DHCP.

Under BASIC - WAN - DNS AND ADVANCED SETTINGS trykk på den blå Advanced-knappen, velg "MAC Cloning Enabled" og trykk på den blå knappen med "Clone Your PC's MAC Address".

Velg knappen "Save settings" øverst og reboot hvis routeren ber om det.

6105450[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...