Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lappen på moped

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er helt ny på området og har noen spørsmål som helt sikkert er åpenbare.... :hmm:

Kan en kjøre moped på lett-sykkel lappen?

Er det mulig å registrere motorsykler som er veterane og har mindre hester og flere ccm enn lett grensa?

Hvor er det billigeste alternativet for å kjøre opp og ta kjøretimer for lett sykkel?

Må man ha noe slags trafikkalt grunnkurs for å øvelseskjøre lett sykkel?

Lenke til kommentar
Hei :)

Her en lettsykkel selv :D  Du bør heller gå for lettsykkel en moped.

Mopedene er du jo nød til å trimme for at de skal gå framover, men en lettsykekl er det nåk krutt i fra før.

Betalte ca. 10000 for lappen, men det er joen fordelmed at det er bedre opplæring på lettsykkel, så når du begynner å kjøre bil kan du jo alle trafikkreglene. Og hvis du skal ta motorsykkellappen seinere trnger du bare oppkjøringa.

PS: Husk på at du får en god pris for lettsykkelen når du selger den igjenn, hvis du behandler den pent.

Jeg selv vurderte lenge om jeg skulle gå for lettsykkel eller moped, men fant ut til slutt at jeg skulle ta lettsykkellappen. Angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det :)

Så jeg anbefaler lettsykkel på det sterkeste :)

6359838[/snapback]

Det er jo bare det at lettsykkel-lappen å sykkeln kåster det dobbelte av moped. Synes faktisk det er bedre og gå for moped når det er 2 år til man ska ha bil:)

Lenke til kommentar

Virker som det de fleste argumenterer for med lett sykkel er man ikke blir tatt for å ligge i 100 som man gjør med en moped ved samme hastighet. Eneste tingen som aldri fyker inn i huet på folka er prisen! :p den som hindrer oss mopedister da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...