Gå til innhold

Hvordan er denne PCen?

Anbefalte innlegg

Er denne PCen grei? Jeg skal bruke den til litt av hvert og bør duge til spilling, såvel som til multitasking.

Noe som burde vært annerledes? Prisen bør ikke overskride 14500,-

Takk :)

Edit: Jeg har allerede tastatur og mus. Jeg må ha støtte for 5.1-lyd...

Endret av morra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her synes jeg du bør gjøre en del andre valg.

Lydkortet er dårlig valuta for pengene. Det samme gjelder prosessor. Skjermen er bra. Hovedkortet har jeg ingen formening om annet enn at det er høyt priset. DVD-brenneren er ok. Skjermkortet er ok, men finnes bedre til samme pris. PSU ville jeg byttet ut til et kjent og godt merke, ettersom prisen på den du har valgt allerede er høy. Harddisk er ok.

Her er hva jeg ville gjort

bytt ut prosessoren med en AMD Athlon64 X2 3800+, S939, E4, BOX 2400,-

bytt ut hovedkortet med et MSI K8N DIAMOND Mainboard S-939 nForce-4 Ultra ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN SATA 1394 BT WLAN

Dette hovedkortet har lydkortet du skulle kjøpe til 400 spenn integrert. Pluss du får trådløst nettverkskort/bluetooth med på kjøpet. koster 1219,-

Ville valgt 7900gt (høyere ytelse til samme pris) eks Asus Asus EN7900GT/2DHT/256M, PCI-E 2383,-

Kabinett med kvalitetsPSU: Antec Antec LifeStyle Sonata II EC, 450 Watt 856,-

minne: GEIL GE2GB3200BDC 2.0GB (2x1.0GB) DDR PC3200 400MHz CL3 2.55-2.95V Value Dual Channel 1459,-

Lavere pris... mye bedre ytelse

Lenke til kommentar

Ja nå ser det fornuftig ut synes jeg!

Bare trekk fra SHG-strømforsyningen ettersom det medfølger en god strømforsyning med kabinettet, plus trekk fra USB-lydkortet da samme lydkort er integrert i hovedkortet du kjøper.

Lykke til med bygging

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...