Gå til innhold

Trenger en god bærbar til under 20 000kr

Anbefalte innlegg

Hva er det hotteste man finner av bærbare PCer til under 20 000kr?

Bruksområder:

Programmering

Film/Multimedia Produksjon

Spill

Skolearbeid (trengs jo ikke så mye til dette da)?

Er litt opptatt av disse faktorene:

Skjerm (oppløsning og pixeltetthet, fargegjengivelse etc.)

Batteri (PCen bør kunne holde noen timer med Word)

CPU (er litt interessert i ny teknologi, kunne tenke meg å prøve dobbeltkjerne prosessor)

Grafikkort (bør kunne kjøre spill på Unreal 2 og Half-Life 2 motorene i skjermen.oppløsning)

Inkludere WLAN og foretrekker Bluetooth

Noen ideer? Jeg jobber med å se i gjennom aktuelle modeller, men om jeg får litt hjelp så er det prima. Btw. er ikke interessert å betale 4000kr for at PCen min skal være Lamborghini eller Ferrari dersom faktum er at du betaler ekstra for at den er en merkevare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk ut Dell sin XPS m1710. Den er knall :)

6104969[/snapback]

Etter spillene han skal spille vet jeg ikke om 7900-kortet er egnet for vidiware. Overkill.

Batteritiden er også utenfor trådstarterens grenser.

@vidiware: Hvordan film/multimedieproduksjon tenker du på? Hvilket programmer?

Vil tippe at dersom du har tenkt å programmere, er det fint å kunne ha laptoppen på fanget. 15,4" (eller mindre) er vel egnet for det da.

Hva med denne: http://netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=15265 ?

Test her: http://www.hardware.no/artikkel/19422

Lenke til kommentar

Av kontorapplikasjoner er disse de mest brukte:

Photoshop

Premiere

Visual Studio 2005

Reason 3.0

Video LAN (og andre avspillere)

Resten av programmene (bortsett fra spillene) er stort sett slikt som kan kjøre på en maskin fra forrige årtusen.

Er ikke verdens største spiller, men liker kvalitet på det jeg gjør. Gleder meg til Battlefield 2142 (om det noen gang kommer) og Ghost Recon 2 så et 7900 kort er helt sikkert ikke å forakte i fremtiden. Noen som vet om 15.4" med 7900GS kort?

Er litt hissig på oppløsning ettersom stor oppløsning gir stort arbeidareal, derfor ser jeg på en 15.4" med megaoppløsning som et bedre alternativ enn 17" med så lav oppløsning at det blir blurete.

Takker for tipsene så langt :)

Lenke til kommentar
Du kjøper ikke den da denne er både bedre og billigere :no:

Dette er et klart førstevalg samt 2 tusen billigere hvis du må kjøpe den med OS...

Mye bedre prosessor-1024MB/ 512MB Ram-likt skjermkort så dette er ikke noe å lure på en gang... 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128676

6105299[/snapback]

Netshopen har 2 GPUer. En som er strømsparende. For enkelte kan dette trekke opp. Andre kjøper kanskje bare nytt batteri.

Av kontorapplikasjoner er disse de mest brukte:

Photoshop

Premiere

Visual Studio 2005

Reason 3.0

Video LAN (og andre avspillere)

Resten av programmene (bortsett fra spillene) er stort sett slikt som kan kjøre på en maskin fra forrige årtusen.

Er ikke verdens største spiller, men liker kvalitet på det jeg gjør. Gleder meg til Battlefield 2142 (om det noen gang kommer) og Ghost Recon 2 så et 7900 kort er helt sikkert ikke å forakte i fremtiden. Noen som vet om 15.4" med 7900GS kort?

Er litt hissig på oppløsning ettersom stor oppløsning gir stort arbeidareal, derfor ser jeg på en 15.4" med megaoppløsning som et bedre alternativ enn 17" med så lav oppløsning at det blir blurete.

Takker for tipsene så langt :)

6105310[/snapback]

Hva med Zepto Znote 6615WD. Ikke kommet ut enda, tipper varmen er høyere på denne enn tundra- og netshop-laptoppen, men siden du skal bruke opp til 20 000...

Hva med en 17" da? Dell i9400 har WUXGA. Kommer vistnok (rykter) med 7900gs. Synes prisen er okay.

Lenke til kommentar

Zepto PCen virket jo fet :)

Jeg gikk inn på Dell, kan kun konfigurere 9400 med et x1400 kort jeg... Ikke noen GO7800?

Om jeg bruker "Bygg min egen PC" funksjonene til nettbutikkene? Hvordan er kvaliteten på disse PCene i forhold til Dell, Acer og de?

Hvilken nettbutikk gir mest for pengene i de konfiguratorene?

Endret av vidiware
Lenke til kommentar
Zepto PCen virket jo fet :)

Jeg gikk inn på Dell, kan kun konfigurere 9400 med et x1400 kort jeg... Ikke noen GO7800?

Om jeg bruker "Bygg min egen PC" funksjonene til nettbutikkene? Hvordan er kvaliteten på disse PCene i forhold til Dell, Acer og de?

Hvilken nettbutikk gir mest for pengene i de konfiguratorene?

6105428[/snapback]

Du må velge den dyreste konfiggen, og jeg håper Zepto maskinen er kraftig forbedret da jeg hadde lillebroren (6515) med svakheter som elendig batteri (80 min max) blant annet...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg ville satset på en Dell M65... Den oppfyller etter det jeg kan se alle kravene dine, inkludert ca. 5 timer batteritid. Eventuelt 8 timer med to batterier...

Har ikke testet den på så mange spill (da jeg ikke bryr meg så veldig om slikt), men den kompilerer veldig kjapt i Visual Studio etc. Har riktignok prøvd meg på dette Oblivion spillet, og det funket helt greit på 1400* et eller annet i oppløsning med alt jeg fant av innstillinger på fullt. Uten at jeg skal uttale meg om "lagging" etc. Har ikke spilt mye akkurat, så er sikkert ikke overkresen.

Lenke til kommentar

9400 med 7800GO kort er ikke så dumt. I alle fall ikke med oppgradert skjerm. Noen som på strak arm tar forskjellene mellom XPS og 9400?

Roter rundt, men M65 er bundet med 3 års service... Har desverre ikke "råd" til å bytte ut verdifulle komponenter med service tilbud :p

Har dell sine PCer plass til to batterier (på bekostning av vekt)? Eller er du nødt å manuellt bytte?

Lenke til kommentar
9400 med 7800GO kort er ikke så dumt. I alle fall ikke med oppgradert skjerm.

Nå får du jo i9400 med go 7900gs som yter på linje med 7800gtx. Det er da et smartere valg enn 7800go.

6106910[/snapback]

Ja ser man det,
256MB NVIDIA® GeForce™ Go 7900 GFX, PCI-Express x16 [legg til 1,362.50 kr eller 51,-/måned

Må vel ha kommet i løpet av dagen =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...