OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Er det sånn at cpu skal bruke 100% når man spiller gamle spill som pcen klarer å drive uten problemer? Leste noe om dette for lenge siden Endret 14. mai 2006 av tonna Lenke til kommentar
Nano- Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Tror det stemmer til en viss grad. Gamle spill er vel som regel begrenset av cpu, så da må cpu jobbe max. For eks kjører min 4400+ 100% ved cs 1.6 :!: Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 bare meg som bel interessert av at det står 1000 (tusen) % i topic? Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Tror det stemmer til en viss grad. Gamle spill er vel som regel begrenset av cpu, så da må cpu jobbe max. For eks kjører min 4400+ 100% ved cs 1.6 :!: 6104962[/snapback] Du har en dual core? Er det tilfelle så bruker windows bare den ene kjærnen din. Du får bare halve kraften ut fra din CPU. EDIT: Jeg har spilt 1.6 en del med denne prosessoren. Jeg bruker bare 50% av CPU. Jeg har også en 4400+ Jeg har det samme problemet, maskinen starter bare opp med den ene kjærnen i blant. Grunnen er at hovedkortet er "halvkompatibel" med x2 prosessorer. Den eneste løsningen for meg er å starte maskinen på nytt helt til det står x2 i bios. Endret 14. mai 2006 av Rikkely Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Skal variere etter måten spillet er programert på. Man kan jo begrense det med å skru på vsync. Lenke til kommentar
Nano- Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Du har en dual core? Er det tilfelle så bruker windows bare den ene kjærnen din. Du får bare halve kraften ut fra din CPU. EDIT: Jeg har spilt 1.6 en del med denne prosessoren. Jeg bruker bare 50% av CPU. Jeg har også en 4400+ Jeg har det samme problemet, maskinen starter bare opp med den ene kjærnen i blant. Grunnen er at hovedkortet er "halvkompatibel" med x2 prosessorer. Den eneste løsningen for meg er å starte maskinen på nytt helt til det står x2 i bios. 6104993[/snapback] Faktisk er 1.6 litt merkelig på min maskin. Hvis jeg ikke setter affinity på prosessen brukes begge kjernene 100% (totalt100%), hvis jeg setter affinity til en av kjernene brukes 100% av den (50% totalt). *Win funker helt flott på min maskin.. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Ja, jeg sier ikke at det er windows som er problemet. Men uansett, du har ikke det problemet som jeg har. Merkelige saker som foregår på pcn din da Lenke til kommentar
Nano- Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Ja, jeg sier ikke at det er windows som er problemet.Men uansett, du har ikke det problemet som jeg har. Merkelige saker som foregår på pcn din da 6105092[/snapback] Sry, var litt trøtt da jeg svarte.. Jeg mener at jeg ikke har noen som helst kompitabilitetsproblemer med dualcore. Kanskje litt dårlig eksempel med 1.6 på min pc. Skjønner ikke hvorfor spillet bruker 2kjerner Andre med samme erfaring? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Missforsto, så ikke at det var Windows som bare startet opp med en kjerne. Endret 18. mai 2006 av kjaks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå