Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med DHCP


Anbefalte innlegg

Har nett fra NGT og har fått tildelt en Netopia 3351 router. Minst en gang om dagen forsvinner nettet (med meldingen "...Limited connectivity..." osv) IP og subnet blir satt til noe windows finner på selv. Ruteren har kontakt med nettet (mener den, får jo ikke sjekka, for jeg har ikke kontakt med den). Å restarte den hjelper ikke. Å ta "reparer" i windows eller ipconfig release - renew hjelper heller ikke.

 

I Event Viewer -> System finner jeg en rekke advarsler vedr. TCP/IP og DHCP.

Det starter stort sett med en advarsel på TCPIP med denne teksten: "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts."

 

Så følger en rekke advarseler om DHCP: "Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 001109CAC3C7. The following error occurred:

The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server."

 

Og jeg ender til slutt opp med denne DHCP feilen: "Your computer has lost the lease to its IP address 10.0.0.2 on the Network Card with network address 001109CAC3C7."

 

Det kan ta opptil 11 timer fra advarslene starter til feilen oppstår.

 

Om jeg restarter PCen får jeg DHCP igjen og alt er fint.

Om jeg setter statisk IP får jeg etterhvert også "limited connectivity"

 

Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du avslutter fildelingsprogrammet som du kjører så forsvinner nok problemet, evnt. sjekk for virus.

 

Du kan jo teste denne:

http://www.lvllord.de/?lang=en&url=tools

 

Etter at du har kjørt denne patchen, søk opp alle TCPIP.SYS på maskinen din og erstatt de eldste med den som er nyest. Husk også å velge søk i skjulte filer.

Reboot og kjør patchen en gang til for å sjekke at du har fått endret antall "half-open connections" til minst 50.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, føler meg litt dust som foreslår det - men siden jeg aldri har fått den meldingen i event viewer noensinne - vil jeg bl.a foreslå ny driver installeres på nettkortet. Er ikke sikkert det er routeren sin feil - siden restart (reload av driveren) hjelper ...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sliter litt med samme problem her og har prøvd løsningene ovenfor uten at det hjalp det minste.

 

Hadde vært kjekt med nett på laptopen sånn at man slipper å stå opp om morran å kave seg bort til stolen og maskina noen meter unna, og heller kan ligge i senga å surfe / spille...

 

 

Så, noen som har flere gode idéer ?

Lenke til kommentar

duplex er nettverkskortet evne til å sende og motta data på engang. det er full duplex. når det er halv, så kan han kun sende eller motta på engang.

 

visst du går på egenskaper på ditt nettverkskort, kommer opp eit bilde der det står tcp\ip bla etc. lenger oppe står det vel noke som heiter configure eller ligande, der inne kan du velge en anna duplex enn det som står no, som er Auto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...