Gå til innhold

Spre virus med CSS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner det også litt rart, men det var det de svarte da jeg spurte hvorfor det ikke var lov.. :S

Det er et spill alla hattrick bare med øh.. hester, slik at man har ens egen side der man kan legge inn html. CSS fjærnes automatisk idet man lagrer.. "De" hevder det er blokket for at man kan spre virus med det, og jeg er selvsagt uenig. Men jeg har liksom ingen gode argumenter å komme med..

Lenke til kommentar
Finner det også litt rart, men det var det de svarte da jeg spurte hvorfor det ikke var lov.. :S

Det er et spill alla hattrick bare med øh.. hester, slik at man har ens egen side der man kan legge inn html. CSS fjærnes automatisk idet man lagrer.. "De" hevder det er blokket for at man kan spre virus med det, og jeg er selvsagt uenig. Men jeg har liksom ingen gode argumenter å komme med..

6104567[/snapback]

men du kan legge css-style i html-dokumentet men ikke som *.css ?

Lenke til kommentar

å legge css'en sammen med koden går ikke, da en del av scripted og } tagene fjærnes i det man lagrer

eksterne style sheets funker så lenge man bruker en litt funky link-type (<style type="text/css" media="screen">@import "http://www.myhost/Style.css";</style>) - enn så lenge :( den "vanlige" link-typen er blokkert.

kunne vært interessant å skrevet en saklig mail til eierene av sim-spillet.. Jeg kan ikke se noen "security issues" med å bruke CSS... De har også hevdet at det er mulig å lage "juksescript" med CSS.

Vet ikke hvor mange som er kjent med hattrick, men det er veldig likt. Man har ens "hjem" der man legger inn html som vises på en del av siden, mens resten av siden er standard.

Endret av Fløffi
Lenke til kommentar

hehe! Mulig at hosten din har oppdaget at visse sammensetninger av CSS kode kan få msie til å krasje og klassifiserer css koden som potensielt farlig, dermed banningen.

---

du kunne legge opp en php fil som skriver ut koden og legg til dette øverst header("Content-type: text/css"); i php filen, så skriver du bare ut css koden og linker til den filen fra sida di.

Lenke til kommentar

Nei de støtter ikke php.. Skulle tro mennesker som lagde såpass avansert kode visste hva CSS var da :ermm: Men har sett på kildekoden deres, og der er ikke mye CSS.. De blokkerte det i samme slengen som de blokkerte javaScript. Sukk.

Nå har jeg hørt det også... Hva med å lagre CSS-filen som noe annet enn *.css?

hvordan?

...eller bare legge css'en i html filen. Eller hoste css-filen ett annet sted.

kan ikke bruke style/css i koden på selve siden. Hoster css-filen en annen plass, og det fungerer fint med den type link jeg skrev i et tidl. innlegg, enn så lenge.. Men så lenge man ikke har saklige argumenter å komme med, er vel sjansen stor for at de blokkerer denne typen og.. :no:

Endret av Fløffi
Lenke til kommentar

Du kan jo tipse hosten om denne beskrivelsen på Wikipedia, så kanskje de lærer noe de ikke vet ;) Mutter'n hadde problemer med Tele2-webmail for en tid tilbake, mailer som inneholdt css-formatering viste selve koden. Hos support måtte jeg forklare hva css var, han jeg pratet med hadde ikke kjennskap til det!

Lenke til kommentar

Du burde sende en mail til dem og sende link til denne tråden og noen artikkler om CSS.

Dessuten burde du si noe sånt som:

Vis dere ikke tillater CSS og Javascript syns jeg dere ikke dere burde tillate html heller siden css og javascript uansett kan legges i html koden.

Selfølgelig kan jeg jo bare legge det i html koden, men for å spare båndbredde (både for dere og besøkende) syns jeg det er fornuftig å legge det i en ekstern fil.

EDIT: Innlegg nr. 442. Merkelig sammentreff nå som det er Champions Leage finale.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Det er en "host", ikke en host hehe. Et spill a la hattrick-spillet. Man legger ut kode slik at ditt "lag"/side får en layout.

Deres mål er å ikke bare blokke css som ligger i koden på siden, men også eksterne. Siden man kan "spre virus" med det. JavaScript kan man "jukse i spillet med" (sitater)

Kunne gjerne linket tråden, men spillet er amerikansk så de forstår neppe hva som står her. :(

Skal sende dem en link til den siden. Håper de gidder lese det og endre mening. De er jo helt amøbe! Stakkars..

Måten de blokker css, ekstern css og javasrcipt er å:

-fjerne alle } i koden i det man klikker "save"

-fjerne bokstavkombinasjonen style/css

-fjerne bokstavkombinasjonen script

Hurra.

Man kan heller ikke skrive </textarea> (ja gud vet hvorfor :mad: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...