Fløffi Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 En "host" jeg bruker tillater ikke CSS "da man kan spre virus med det" (sitat)... Øh, har jeg missforstått noe, eller er det mulig å spre virus med CSS? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Et kort svar vil vel være nei. Men du kan altså ikke laste opp .css filer på servern? Eller blir de sure på deg om du har de der? Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Finner det også litt rart, men det var det de svarte da jeg spurte hvorfor det ikke var lov.. :S Det er et spill alla hattrick bare med øh.. hester, slik at man har ens egen side der man kan legge inn html. CSS fjærnes automatisk idet man lagrer.. "De" hevder det er blokket for at man kan spre virus med det, og jeg er selvsagt uenig. Men jeg har liksom ingen gode argumenter å komme med.. Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Finner det også litt rart, men det var det de svarte da jeg spurte hvorfor det ikke var lov.. :S Det er et spill alla hattrick bare med øh.. hester, slik at man har ens egen side der man kan legge inn html. CSS fjærnes automatisk idet man lagrer.. "De" hevder det er blokket for at man kan spre virus med det, og jeg er selvsagt uenig. Men jeg har liksom ingen gode argumenter å komme med.. 6104567[/snapback] men du kan legge css-style i html-dokumentet men ikke som *.css ? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Høres veldig ut som en sån online wysiwyg editor. Mitt råd: Slett linken til dette å legg det bak deg Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Nå har jeg hørt det også... Hva med å lagre CSS-filen som noe annet enn *.css? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 ...eller bare legge css'en i html filen. Eller hoste css-filen ett annet sted. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) å legge css'en sammen med koden går ikke, da en del av scripted og } tagene fjærnes i det man lagrer eksterne style sheets funker så lenge man bruker en litt funky link-type (<style type="text/css" media="screen">@import "http://www.myhost/Style.css";</style>) - enn så lenge den "vanlige" link-typen er blokkert. kunne vært interessant å skrevet en saklig mail til eierene av sim-spillet.. Jeg kan ikke se noen "security issues" med å bruke CSS... De har også hevdet at det er mulig å lage "juksescript" med CSS. Vet ikke hvor mange som er kjent med hattrick, men det er veldig likt. Man har ens "hjem" der man legger inn html som vises på en del av siden, mens resten av siden er standard. Endret 15. mai 2006 av Fløffi Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 så det er ingen som vet? går det ann å spre virus med CSS? noen gode argumenter mot "tøvet"? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Nei, det er ikke mulig så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Sikker på at de ikke har blandet det med andre flotte forkortelser som .cgi, .ssi o.l. ? Css er jo ikke et programmeringsspråk, og man kan ikke lage noe værre enn et dårlig design med det Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 hehe! Mulig at hosten din har oppdaget at visse sammensetninger av CSS kode kan få msie til å krasje og klassifiserer css koden som potensielt farlig, dermed banningen. --- du kunne legge opp en php fil som skriver ut koden og legg til dette øverst header("Content-type: text/css"); i php filen, så skriver du bare ut css koden og linker til den filen fra sida di. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hvis serveren ikke støtter css, er vel sjansen liten for at den støtter serverside-script ? Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Nei de støtter ikke php.. Skulle tro mennesker som lagde såpass avansert kode visste hva CSS var da Men har sett på kildekoden deres, og der er ikke mye CSS.. De blokkerte det i samme slengen som de blokkerte javaScript. Sukk. Nå har jeg hørt det også... Hva med å lagre CSS-filen som noe annet enn *.css? hvordan? ...eller bare legge css'en i html filen. Eller hoste css-filen ett annet sted. kan ikke bruke style/css i koden på selve siden. Hoster css-filen en annen plass, og det fungerer fint med den type link jeg skrev i et tidl. innlegg, enn så lenge.. Men så lenge man ikke har saklige argumenter å komme med, er vel sjansen stor for at de blokkerer denne typen og.. Endret 16. mai 2006 av Fløffi Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Kan vi få vite hvilken host dette er? Høres jo helt skandaløst ut at de blokkerer CSS og JS. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Du kan jo tipse hosten om denne beskrivelsen på Wikipedia, så kanskje de lærer noe de ikke vet Mutter'n hadde problemer med Tele2-webmail for en tid tilbake, mailer som inneholdt css-formatering viste selve koden. Hos support måtte jeg forklare hva css var, han jeg pratet med hadde ikke kjennskap til det! Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Du burde sende en mail til dem og sende link til denne tråden og noen artikkler om CSS. Dessuten burde du si noe sånt som: Vis dere ikke tillater CSS og Javascript syns jeg dere ikke dere burde tillate html heller siden css og javascript uansett kan legges i html koden. Selfølgelig kan jeg jo bare legge det i html koden, men for å spare båndbredde (både for dere og besøkende) syns jeg det er fornuftig å legge det i en ekstern fil. EDIT: Innlegg nr. 442. Merkelig sammentreff nå som det er Champions Leage finale. Endret 17. mai 2006 av JonT Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Det er en "host", ikke en host hehe. Et spill a la hattrick-spillet. Man legger ut kode slik at ditt "lag"/side får en layout. Deres mål er å ikke bare blokke css som ligger i koden på siden, men også eksterne. Siden man kan "spre virus" med det. JavaScript kan man "jukse i spillet med" (sitater) Kunne gjerne linket tråden, men spillet er amerikansk så de forstår neppe hva som står her. Skal sende dem en link til den siden. Håper de gidder lese det og endre mening. De er jo helt amøbe! Stakkars.. Måten de blokker css, ekstern css og javasrcipt er å: -fjerne alle } i koden i det man klikker "save" -fjerne bokstavkombinasjonen style/css -fjerne bokstavkombinasjonen script Hurra. Man kan heller ikke skrive </textarea> (ja gud vet hvorfor ) Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 CSS er ikke et scriptspråk engang. Latterlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå