Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt ny pc til 13k fryser etter 5 minutter

Anbefalte innlegg

Fikk ny pc igår og bygde den me stor iver idag morges. Da jeg endelig hadde kommet igang fått innstalert alt av drivere og xp, frøys maskina etter 5 min i XP. "Ok", tenkte jeg å restarta, men møtte samme problemet og slik har det vært i hele dag.

Har prøvd å kjøre med kabinettet åpent for å se om noe blir varmt, men virker ikke sånn. Siden jeg bestilte enkelt deler fra komplett er jeg ikke sikker på om jeg kan får noe særlig support så hadde vært veldig fint med hjelp :)

Info om pc:

CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

Hovedkort: ECS Extreme KN1 SLI Lite, nForce4 SLI, Socket-939, GbLAN, ATX, SATAII, PCI-Ex16

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

Skjermkort: XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 520/1500Mhz

Strømforsyning: Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

Kabinett: APLUS Case X Clio 2, Sidepanel med 250mm Vifte, (Uten Strømforsyning)

DVD-brenner: Samsung DVD-brenner SH-W162C IDE Black OEM

Harddisk: Samsung Spinpoint T133S 300GB SATA2 8MB 7200RPM

Skjerm: Dell 17"

Lydkort: Icemat Siberia Usb Soundcard Whit, USB 2.0, Virtual Surround

Setter veldig pris på alt av hjelp da dette var en veldig stor innvestering for meg...

Endret av Augz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, takk for innspill Fried. Har godt over alt og sett at det er rett satt sammen, kan være jeg tar feil, men alt får strøm så vidt jeg vet. Skjermkortet får ekstra strøm.

Skal teste ram i en annen pc også og annen en ny xp plate får jeg i morgen.

Har du link til speedfan og cpu-z? :)

Lenke til kommentar

Skjekke hendelse lista di i xp ....

du skjekker den på denne måten ...

Kontrollpanel / Administrative verktøy / Hendelse lise ... så i velker du "System ""

og viss du skjer noen Gulre fare tegn elr røde kryss så si i fra... og si korr de kommer fra feks " disk " elr et fil navn osv

-DJgunnah

Lenke til kommentar

bios, deaktiver onboard lydkort. annet som kan deaktiveres? har du sata-1 disker, sata-2, ide?

ta av coolnquiet i bios.

se hvor mye strøm ram skal ha, og se i bios hvor mye strøm de får`

samt at de er satt til det de skal være 200mhz istedenfor 166, prøv med T2 istedenfor T1 som er tregere timmings opplegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...