olar0701 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Nettopp fått meg et nytt leketøy:Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM. Nybegynner så det holder, men håper på tilbakemeldinger på to bilder: Begge tatt håndholdt med den interne blitzen på 30 D Endret 14. mai 2006 av olar0701 Lenke til kommentar
engekri Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Kunsten med makro er å finne rett dybdeskarphet. Man tenker gjerne at man må ha lavest mulig, men min erfaring er at det stemmer sjelden. Blomster burde du hatt litt mindre blenderåpning så blomsten blir like skarp som den forjener å være. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Brukte blenderåpning F8 på begge Lenke til kommentar
eitp Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Bildet av møllen (?) har potensiale, men blomsterbildet gir meg ingenting. Det kunne du tatt med hvilket som helst objektiv. Her er et par sommerfuglbilder jeg har tatt med det samme objektivet. Vitsen med macro er jo å få en annen opplevelse av motivet enn du ellers ville fått, vil jeg si. Gå nærmere! Tor Endret 14. mai 2006 av eitp Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Takk for konstruktiv tilbakemelding ! Ser jeg har "litt å gå på" i forhold til dine bilder Når det gjelder møllen, så var den knøttliten. så der var jeg så nærme som mulig. Blomsten ser litt puslete ut - enig i det. Så litt bedre ut i full størrelse. Ellers har spennende insekter glimret med sitt fravær i hagen vår, men det skyldes kanskje temperaturer på 6 -7 grader her i Sandnes. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Hei igjen! Vel, jeg bor i Sandnes også... Ta deg en tur til sommerfuglparken på Bærheim. Der har du motiver nok! Bare husk å kle deg lett, for det veldig varmt der. Tor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå