Gå til innhold

Har problemer med Asus a7v

larsgutt

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til min selvbygde datamaskinen. Jeg klarer å komme inn i bios, men klarer ikke å boote. etter at jeg har gått ut fra bios

slutter den å reagere. Den identifiserer harddisk og cdrom men etterhvert begynner å pipe med intervaller på fire pip (eller tre korte og en lang?). jeg har også prøvd et annet skjermkort,

og det samme skjedde da. Kan kanskje dette ha med agp porten på hovedkortet å gjøre? Jeg har prøvd

stort sett alt som er mulig i bios, og skjekket kabler flere ganger. Vi vet at prosessor, cd-rom, skjermkort, harddisk og floppy fungerer(har testet skjermkortet på en annen maskin).

Maskinen lister til slutt opp pci device listing, og det virker som om den stanser ved "display controller" Detteskjermbildet blinker på skjermen i søt harmoni med en grusom piping....

spec:

hovedkort: asus a7v266-c

cpu: amd athlon xp 1800

skjermkort: creative 3dblaster Geforce4

ram:256pc2100 266MhzDDR

vennligst hjelp meg!

[ Denne Melding var redigert av: larsgutt på 2002-10-05 21:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tre korte og en lang betyr: "Video graphics device not found or video card video memory bad"

Men skjermkortet fungerer i en annen maskin (det sitter i den jeg skriver på nå....)

Minnebrikken er ganske sikkert korrekt installert. Uten den ville jeg vel ikke kommet inn i BIOS.

Ellers er jeg usikker på om jeg har BIOS versjon 1010,1011 eller 1012... hvor ser jeg det?

Lenke til kommentar

Er ganske sikker på både riktig installering og kompabilitet (ble bekreftet av mpx.no).

Jeg mistenker noe galt i BIOS. Tror den reagerer på noen pci-slotter (som jeg ikke benytter(!)). Samme bipelyd kommer nemlig uten skjermkortet montert.

Jeg har prøvd det meste og er ganske fortvilet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...