c0ncept Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Hva er en enkel måte og klokke en Intel P4 630 3.00ghz? Jer er newbie på dette området, og vil prøve meg fram! Har hovedkort med American megatrends..! Noen programer som kan gjøre det? Eller kan man gjøre det i BIOSen, står at det er innebygget klokke program i biosen.. EDIT: HAr nå klokket den til 3.46ghz! Hvor høy kan temperaturen bli uten at no skade skjer? Jeg har nå ca 45-50 grader... Endret 14. mai 2006 av c0ncept Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Det burde gå greit med de temeperaturene. Men om du opplever problemer som at den skrur seg av eller restarter så burde du klokke ned. Nå kjenner jeg desverre ikke så godt til disse modellene, men de eldre intel cpuene ("Northwood") hadde en tendens til å bli ødelagt over tid på høy spenning, selv uten problemer. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Det er Prescott, og de tåler fint 65C (Går sikkert helt fint opp til ca 75C også). Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Etterhvert som du klokker kan du stille opp vcore. Bare pass på at tempen ikke stiger over 70c. Min gamle prescott lå selv på 83c(med vann!) uten problemer. Hvis pcen skulle reboote selv om du har akseptabel temeratur og kjernen er nogenlunde stabil(prime i 20min) kan du sette minnedivideren et hakk ned. Da er det i hvert fall ikke minnet som stopper deg. Men hva mer heter hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå