Gå til innhold

Hva hater du mest ved skolen?

Sidious

Anbefalte innlegg

Hva jeg hater med skolen?

-Er i grunn tilfreds med skolen, men enkelte ting må jeg pirke på.

- Gymnastikken. SteffyBoy har tatt for seg den delen! ;)

- Enkelte lærere, blandt annet en gymnastikklærer som spør elevene om de lider av downs syndrom, eller hvordan i alle dager det skrives. Ble sikkert mobbet i sine yngre dager, og føler nå at han har litt "makt" å rutte med.

- Topp moderne utstyr. Jeg går media. Vi blir da lovet topp moderne utstyr, ettersom jeg går på privatskole. Om de mener at en Dell Latitude 110L bærbar datamaskin er topp moderne utstyr når vi skal redigere bilder, film og musikk har IT-ansvarlig misforstått litt.

- Likestilling mht. karakterer mellom kjønn. Ja, dette har vel blitt nevnt.

Det var i grunn det som plager meg med skolen. Der irriterer meg grenseløst, spesielt når gymnastikklæreren vår, en 26 år gammel idiot spør en jente i klassen min om hun lider av downs syndrom (eller hvordan det skrives), siden hun nektet å gjøre en homofil øvelse han sikkert lærte i sine yngre dager. Altså, det må da være måte på? -Greit nok, jeg har forståelse for ungdom som sier dette, men en lærer kan da ikke si noe slikt? Hvertfall ikke når det er elever i klassen tilstedet som har en søster som lider av denne sykdommen?

Jeg kommer meg sikkert ikke lengre ved å syte.. Men det var hvertfall det som irriterer meg! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten kommentar om gym på min skole. Allmenn på GK,VGS. Dette er hvordan min lærer vurderer karakteren. Hun vurderer det ut i fra 3 "kriterier"

1. Ferdighet

2. Innsats

3. Teori.

I fjor var jeg veldig uheldig og fikk 2 på prøva vi hadde. Det endte med en 3 i standpunkt. Jeg tror alle de tre delene teller like mye.

Lenke til kommentar
Hva jeg hater med skolen?

-Er i grunn tilfreds med skolen, men enkelte ting må jeg pirke på.

- Gymnastikken. SteffyBoy har tatt for seg den delen! ;)

- Enkelte lærere, blandt annet en gymnastikklærer som spør elevene om de lider av downs syndrom, eller hvordan i alle dager det skrives. Ble sikkert mobbet i sine yngre dager, og føler nå at han har litt "makt" å rutte med.

- Topp moderne utstyr. Jeg går media. Vi blir da lovet topp moderne utstyr, ettersom jeg går på privatskole. Om de mener at en Dell Latitude 110L bærbar datamaskin er topp moderne utstyr når vi skal redigere bilder, film og musikk har IT-ansvarlig misforstått litt.

- Likestilling mht. karakterer mellom kjønn. Ja, dette har vel blitt nevnt.

Det var i grunn det som plager meg med skolen. Der irriterer meg grenseløst, spesielt når gymnastikklæreren vår, en 26 år gammel idiot spør en jente i klassen min om hun lider av downs syndrom (eller hvordan det skrives), siden hun nektet å gjøre en homofil øvelse han sikkert lærte i sine yngre dager. Altså, det må da være måte på? -Greit nok, jeg har forståelse for ungdom som sier dette, men en lærer kan da ikke si noe slikt? Hvertfall ikke når det er elever i klassen tilstedet som har en søster som lider av denne sykdommen?

Jeg kommer meg sikkert ikke lengre ved å syte.. Men det var hvertfall det som irriterer meg! ;)

6112745[/snapback]

LOL, downs faktisk :D

Trur jeg hadde ledd meg ihjel hvis lærern min hadde spør om jeg hadde det.. haha

Lenke til kommentar

Til dere som hater lekser: JA, det er noedvendig. Du kan ikke laere deg et fag uten aa pugge og repetere, og siden undervisningen er lagt opp etter de tregeste faar man ikke tid til aa arbeide nok paa skolen.

Hvis du vil laere deg matte, saa maa du regne. Hvis du vil laere deg norsk, saa maa du skrive. Hvis du vil laere deg historie, saa maa du pugge og repetere. Hvis du vil laere deg naturfag, maa du lese og forstaa naturfag, samt aa praktisere en del. Paa skolen faar du forklaringene, men det aa faa praktisert har du desverre ikke tid til paa skolen, i de fleste tilfellene. Er du saa heldig aa faa gjort det paa skolen, vaer glad. Hvis ikke, saa er hjemmearbeid noedvendig.

Edit: Det verste jeg vet med den franske skolen er gym, og ikke-likestilling i dette faget.

Jeg og en venninne springer 3*500m noeyaktig like fort. Jeg fikk 10/20, hun 18/20. Jeg kan ikke fatte hvordan i innerste helvete det kan vaere lovlig. Det oedelegger dessuten gjennomsnittet mitt fullstendig. Moekkafag.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Hatet i grunn skolen helt til jeg begynte på VGS. Melte meg inn på en skole som ble bygd i fjor, og er spell moderne. Plutselig finner jeg det som sjokker meg mest:

Lærerene her har faktisk kompetanse!

I motsetning til grunnskolelærerene fra 68-generasjonen på grunnskolen som hadde skummet pensum og trodde de hadde noe å lære bort.

Dermed er det èn ting som plager meg på VGS: Vi har runde pulter!

Lenke til kommentar

Det jeg hater med skolen:

Nynorsk: Hva i helvete skal jeg med nynorsk? Jeg kommer aldri til å snakke eller skrive nynorsk, dessuten skjønner de som prater nynorsk meg veldig bra og omvendt.

Sure og gamle Lærere:

Hva faen er det de har på en skole å gjøre? De beste lærerne jeg har lært mest av er unge lærere som skjønner hvordan ungdommen er, og hvordan vi morer oss.

Sidemannen:

Han stinker faen meg æsj! tror han har dusja en gang i løpet av skoleåret!

Kantina:

Denn stygge kantinedama greier ikke en gang å holde kantina åpen lenger.

Dessuten er utvalget i den helt på bånn! Varme måltider my ass. Det nermeste en kommer varme måltider er når en varmer en ostebriks i mikroen.

De ûbertreige pc-ene vi bruker.

At de ikke skjønner at IKT elever trenger litt raskere pc-er enn 1,3GHZ med 128MB ram. Tar jo en time å åpne opp et Word dokument.

Stiler:

Hva faen er vitsen med å skrive en stil? Jeg hater stiler. Jeg har heller ikke tenkt å bli noen forfatter eller tekstanalyser.

prøveeksamener:

Jeg har ått med meg hvordan en eksamen foregår, jeg trenger ikke å få det inn med teskje.

Vonde stoler:

En er faktisk nødt til å være skadet for å få en stol som faktisk er god å sitta på, på skolen. De vi bruker nå er dritvonde.

Norskfaget:

Jeg kan da for svart skrive og snakke norsk!

Og jeg er lei av alle de stilene vi skal skrive, jeg skal da ikke for faen bli noen forfatter.

At folk skal mase på sigg:

Folk maser konstant på om jeg skal være med ut å røyke. Akkurat som om de har en sammensvergelse for å få meg til å starte å røyke igjen. har jævli lyst!

Men ellers så har jeg ikke noe imot skolen...

Hadde jeg hatet skolen og nekta å gått der så hadde jeg såklart hvert hjemme, men jeg skal ha en utdannelse, og den kommer ikke gratis.

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Nynorsk.. *snork* Vel, jeg er fritatt fra det så det er vel egentlig like greit! :)

Etter nynorsk så er det vel lærere som misbruker autoriteten sin og krever respekt. Respekt er noe som blir fortjent! Har en sånn en på skolen. Om du ikke kaller ham ved etternavnet klikkern i vinkel, til og med på lærere! Off.. =S

Lenke til kommentar
Likestilling er jo stort sett til det kvinnelige kjønn sin fordel, så kanskje læraren ser sitt snitt til å hjelpe på litt?

6107745[/snapback]

Likestilling. Mao lik behandling uavhengi av kjønn. Man hjelper da ikke på litt ved å forskjellsbehandle.

Lenke til kommentar
De ûbertreige pc-ene vi bruker.

At de ikke skjønner at IKT elever trenger litt raskere pc-er enn 1,3GHZ med 128MB ram. Tar jo en time å åpne opp et Word dokument.

6113926[/snapback]

Heldiggriser, sitter på pc'er med 500-800mHz prosessor og 64mb ram her. Det går treigt det...

Lenke til kommentar
Det jeg hater mest ved skolen er kort spisepause. Kun 30 min. hvor køen i kantina er uendelig lang gir ikke mye tid igjen til å spise. Alternativet er da å fikse egen mat dog, men det er ikke alltid jeg gjør det og da er det irriterende med så lite tid.

Ellers har jeg ingenting å si om skolen.

6111382[/snapback]

vi har midttime + 30 minutter, altså 1 time og 15 minutter hver dag... Er så utrolig kjedelig at det er umulig...

Lenke til kommentar

Han er på VGS, da, tross alt.

Vi har vel 800mhz maskiner + 128MB ram som det beste her, og de er noenlunde raske, men de fleste er av typen Pentium 2, og de første Pentium 3. Maks 500mhz, og et par minutter å logge inn.

Lenke til kommentar
Edit: Det verste jeg vet med den franske skolen er gym, og ikke-likestilling i dette faget.

Jeg og en venninne springer 3*500m noeyaktig like fort. Jeg fikk 10/20, hun 18/20. Jeg kan ikke fatte hvordan i innerste helvete det kan vaere lovlig. Det oedelegger dessuten gjennomsnittet mitt fullstendig. Moekkafag.

6113553[/snapback]

Hva skjedde med: kvinner og menn er ulike fra naturens side? Dere er bygget annerledes og er sterkere. Det er bare naturlig at du får høyere krav en henne.

Lenke til kommentar

6113553[/snapback]

Hva skjedde med: kvinner og menn er ulike fra naturens side? Dere er bygget annerledes og er sterkere. Det er bare naturlig at du får høyere krav en henne.

6114777[/snapback]

Tull og tøys. Jeg er 170-noe, kompisen min er 190-noe, og lærere forlanger det samme. Skal det først være rettferdig, så skal det faen meg være rettferdig. Kvinner er visstnok flinkere i puggefag (historie, religion); hvorfor får ikke dere vanskeligere prøver?

edit: For the record: Jeg støtter absolutt ikke en ordning der de som er sterkere eller raskere får høyere krav, eller at noen skal få vanskeligere prøve. De samme kravene skal gjelde for alle, slik at noen kan gjøre det bedre enn andre. Det er dette skolen handler om; å skille de smarte fra de dumme, og fordele dem på arbeidsmarkedet deretter.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

6113553[/snapback]

6114777[/snapback]

ja til likestilling!

Lenke til kommentar
ja til likestilling!

6114989[/snapback]

Optimalt sett burde man ta hensyn til høyde, vekt og oksygenopptak ved fastsetting av karakter på løping. De to første burde kunne skje rimelig greit ved at man veide seg og ble målt av gymlæreren i et rom. Alle har ikke noe med hva andre veier, men det ville antagelig vært mye mer rettferdig.

Benkpresstester er jo også klassiske her - i konkurranser på SATS dreier det seg visstnok om antall rep. av 80 % av kroppsvekten(så vidt jeg har forstått). Noe sånt burde også innføres på skoler. Det er veldig stor forskjell på folk i skolealder - særlig ungdomsskole og GK.

Lenke til kommentar
Det jeg hater med skolen:

Nynorsk: Hva i helvete skal jeg med nynorsk? Jeg kommer aldri til å snakke eller skrive nynorsk, dessuten skjønner de som prater nynorsk meg veldig bra og omvendt.

Stiler:

Hva faen er vitsen med å skrive en stil? Jeg hater stiler. Jeg har heller ikke tenkt å bli noen forfatter eller tekstanalyser.

Norskfaget:

Jeg kan da for svart skrive og snakke norsk!

Og jeg er lei av alle de stilene vi skal skrive, jeg skal da ikke for faen bli noen forfatter.

6113926[/snapback]

1. Nynorsk er ikke et språk man kan snakke. Kanskje du burde fulgt litt bedre med i klage nummer 3?

2. Stiler er til for å vise forståelse for faget, å lære seg språket og klare å kommunisere både skriftlig og muntlig med andre mennesker. Uten evnen til å formulere seg riktig kan det oppstå misforståelser, og det er ingen hemmelighet at de som kan skrive bra blir sett på som smartere.

3. Du har en del skrive- og gramatikkfeil, så det er klart at du trenger timene. Hvis vi droppet norskfaget, så hadde språket utviklet seg til det vi kaller SMS-norsk, og med språket følger en del av arven vår.

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke tenkt å bli noen forfatter eller tekstanalyser
Hva har du tenkt å bli? Selv en snekker skal skrive anbudsbrev. Og jeg kan fortelle deg at vi innhentet tre malere for anbud for litt innendørsmaling. Han med pent oppsatt tilbud, dog rundt 30 % dyrere fikk tilslag over den billigeste - med anbuded på en bit av en spikereske.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...