Gå til innhold

Hva hater du mest ved skolen?

Sidious

Anbefalte innlegg

Jeg misliker:

Visse lærere.

Spesielt ei som er en god lærer, rent faglig, men problemet er at om noen sier noe ganske lavt til hverandre, skriker hun opp, og hyler og roper om det en god stund. Samme i diskusjoner, de fleste lærere klarer å holde et ordentlig volum og tonefall, men den trønderske dama gjør meg mer ukonsentrert enn om noen skulle spilt Arch Enemy på en boomblaster ved siden av meg.

Opphopning av prøver (to-tre prøver på en uke er da ikke så ille, men når de stapper inn en stil og noen innleveringer i tillegg, begynner det å bli ille.)

Lærere som ikke klarer å avstraffe elever som fortjener det.

Akkurat det er det jeg misliker mest. Omtrent slik at man burde frem med spanskrøret, og rapp med linjalen på fingrene når man gjorde noe imot lærerens vilje. Ikke helt bokstavelig, men når folk kan slippe unna med hva som helst, bare fordi de er så ille ellers, får jeg fnatt av.

Ja til MYE strengere oppførselssetting, og at det teller mer ved karaktersetting.

Lærere som lager prøver med merkelige tema, og hopper over viktige deler, spesielt i samfunnsfag. Plutselig skulle vi ikke ha noen som helst prøve om holocaust, nazi-tyskland eller 2. verdenskrig i det hele tatt.

Neida, hva som skjedde i Norge, det var MYE viktigere.

Og såklart den førstnevnte lærerinnen som gjennomgår alt vi ikke trenger grusomt nøye, og på de verste måtene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vanvittig enig.... Jeg hadde et par jenter i klassen som ikke kunne annet enn å bitche på karakterer, regnet prosenter og sammenliknet svar med andre, sammenliknet lærere, gikk til andre lærere for ny vurdering osv. Det var _ALDRI_ godt nok, enten var prøven på feil dag, til feil tid, eller så hadde vi ikke hjelpemidler nok, kunne vi ikke ha åpen bok, kan vi ikke heller ha prosjekt, kan vi ikke heller ha fremføring?

6109569[/snapback]

Jeg går i klasse med to jenter (som du kjenner), og det går ikke en beskjed om at det blir prøve uten at de spør om vi ikke heller kan ha hjelpemidler/åpen bok. Det verste var da hun ene (vi kaller henne L) klarte å spørre biologilæreren: "Duu, atte, kan du liksom.. lage prøven litt enkel? Liksom.."

edit: Du nevner også et annet fenomen som dukker opp hele tiden: "Heldagsprøve på fredag? Det går jo ikke, vi skal ha muntlig framføring på tirsdag!"

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

tysklærer(e) som HELE F*ckings tia klager over hvor udugelige vi er, så klagerp på at vi ikke følger med... Glad jeg står i faget...

Lærere som setter anmerkning fordi jeg er meg, og ikke en annen.

En i klassen kan ha på MP3 spiller osv og blisnakka til 100 ganger uten anmerkning, mens en annen får anmerkning kun for å ha headphones rundt halsen...

Lærere som holder dialog i klassen... "eller hva (xxx)?" og begynner å diskutere harry potter kun fordi hun ikke har noe venner?

Samme kula som over, tror ikke hun har deltatt i gymmen noensinne, får 3 på prøver, leverer ikke inn noe som skal leveres, og likevel får 4 i gym? Selv får jeg 5 ufortjent, men jeg deltar i det minste...

Heldagsprøve på fredag? Det går jo ikke, vi skal ha muntlig framføring på tirsdag!

Enda verre: HÆ?? prøve første tirsdag etter påske? hvordan skal vi få øvd da? Vi skulle egentlig ha samme prøve tirsdag før påske, men fikk utsatt den fordi vi fikk feil beskjed.

Lenke til kommentar
Jeg hater feite jenter som får ståkarakter i gym.

Jeg hater stille jenter som får ståkarakter i fag hvor brorparten av karakteren settes på muntlig deltakelse i timene.

Jeg hater inkompetente lærere som gir de overnevnte jentene de karakterene de absolutt IKKE fortjener.

6104023[/snapback]

Er to sånne i klassen vår, han ene fikk trer uten å gjøre en dritt, men en som gjorde like mye fikk stryk :ermm:

Gym også, er ei som ikke engang prøver å ha gym og får firer :thumbdown:

Lenke til kommentar

jeg hater så inderlig stygt framføringer :(

på fredag er det framføring i tysk, ingen i klassen har lært en dritt i løpet av hele skoleåret. vi har hatt et "prosjekt" i tysk, ny måte å lære på(ja jøss). "Traumstadt". en fantasiby hvor vi skulle lage et alter ego. dette funket i 3 dobbeltimer, så gikk det over i å tegne hus osv! :dontgetit: så framføringa går dritt...lurer på å skulke :(

Lenke til kommentar
Gym også, er ei som ikke engang prøver å ha gym og får firer :thumbdown:

6111163[/snapback]

Er ei i klassen som ikke har gym så alt for ofte, og gjør ikke så alt for mye når hun har, mens en kompis som gir mye av det han har i gymmen og begge får 4, skal sies at jenta er veldig pen da, og vi har en mannlig lærer. :p

Endret av Islanbadsj
Lenke til kommentar

Kom på noe nå ang. det siste Islanbadsj skrev. Forskjellsbehandling mellom gutter og jenter, samt forskjellige folk. Er en i pararellklassen vår får mistenkelig gode karakterer, samt andre fordeler. Av og til virker det som om han stikker penger under bordet til læreren, har blitt vane å si at "Hadde jeg vært K.I., hadde dette vært en sekser.

Gjelder forsåvidt også mellom andre folk, f.eks. er det tydelig hvilke elever læreren liker, og ikke liker. At de som er godt likt får bedre karakterer, taler da absolutt ikke imot meg.

Likevel, en kamerat skrev av N&M-rapporten (forsøk, vi hadde fått beskjed om å skrive av om vi ikke var tilstede, og de ble levert som to selvstendige) (han er en av de mindre godt likte, bråker noe i timene) til en annen, som var av de ganske flinke, og godt likte. Kameraten min fikk fire, han andre fikk fem.

Lenke til kommentar

Det jeg hater mest ved skolen er kort spisepause. Kun 30 min. hvor køen i kantina er uendelig lang gir ikke mye tid igjen til å spise. Alternativet er da å fikse egen mat dog, men det er ikke alltid jeg gjør det og da er det irriterende med så lite tid.

Ellers har jeg ingenting å si om skolen.

Lenke til kommentar

Skolen ja ...

Liker meg egentlig ganske godt der, men om jeg sier det blandt venner blir jeg sett på som nerd og lignende ... Men samma det, jeg er meg :)

Det jeg liker minst er den ekstreme formen for forskjellsbehandling, og at l2 kan sette så forskjellige karakterer på samme prøven.

I 9. hadde jeg 6 i samfunnsfag, nå er jeg på 4'ern..(Går i 10.) Da bytta vi fra kvinnelig til mannlig lærer ...

Veit ikke hva som skjer i Norge nå jeg, men det er hvertfall ikke positivt ...

Ser mange her er lite fornøyd med at "gangstere" slipper unna anmerkninger siden de alikevel er tapere, og hvis jeg f.eks kaster en lapp med en hyggelig beskjed på, så er det nesten så lærern kaster meg på gangen pga det. Blir litt frustrert egentlig. Og under prøver så tillater "gangsterne" seg å sitte å prate sammen, drikke cola og gå på butikken ...

Er helt sykt jo! Hva tenker lærerne? De burde jo virkelig sette ett eksempel på at sånn skal man _ikke_ skal oppføre seg!

Liker friminuttene ganske godt og da, for da kan jeg treffe kjæresten min :)

Har vært litt slapp med leksene i det sist da, så det kan være en faktor til mine synkende karakterer, men dette blir bedre på VGS, da jeg forhåpentlig vis kommer inn på privatskole, med elever som virkelig vil bli noe, og ikke går på skole "fordi de må".

Tar forbehold om skrivefeil.

Mvh

Kristian :)

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

Jeg synes det er merkelig at Norge ikke kan ta seg råd til å tilby varm, gratis skolemat til samtlige elever. I f.eks Finland får alle gratis skolemat til de begynner på høyskole/universitet. Jeg synes dette er en genial ide, som kjent orker man også mer på full mage. Og ikke våg å si at "vi" ikke har råd til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...