:---{D Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 *snip* 6105656[/snapback] Kan du være så snill å sende den til Øystein Kåre Djupedal? Jeg kan godt skrive under! Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Steffyboy: Hah, genial post. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Gammeldagse og helt usaklige regler. Dårlig satsing på teknologi. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Spørsmål: Hva hater du mest ved skolen? Svar: Alt. Lenke til kommentar
embark Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Fagene er greie, men det er noen lærere som gjør dem dønn 6103995[/snapback] Mhm! Vi kaller norsk/samf. læreren vår for "skrikeren", fordi han kan gå fra å snakke normalt til å skrike på få sekunder. Dessuten er undervisningsmetodene hans fra 1800-tallet. Hele klassen hater han intenst. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 *snip* 6105656[/snapback] Kan du være så snill å sende den til Øystein Kåre Djupedal? Jeg kan godt skrive under! 6105705[/snapback] Send den innom meg. Jeg vet om ca 45 stykker som gladelig skriver under. Det som irriterer MEG mest er en viss lærer jeg har som er konstant høy på lykkepiller. Jeg skulle ønske jeg tulla, men det gjør jeg ikke. Hun er syk, enkelt og greit. Hun er ikke frisk, og hun skal liksom være læreren vår. Hun ser ut til å knekke sammen hver gang vi ikke reagerer positivt på de latterlige oppgavene hennes. Hun er ganske enkelt helt blåst. Hun gir folk anmerkninger for chat på dager personen ikke har vært på skolen, og en i klassa fikk anmerkning fordi bussen hadde kjørt av veien så han ikke rakk skolen. Jeg synes skole er bra, vi trenger skole. Vi trenger utdanning. Men det vi også trenger er lærere som bryr seg, som kan faget sitt og som kan lære bort sine kunnskaper til nye generasjoner. Ikke avhoppere med stryk i matte som blir mattelærer på barneskoler. Lenke til kommentar
Concubine Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Skolenerder: Elsket av lærerene, hatet av elevene... 6104215[/snapback] Amen. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 jeg hater maten i kantinen.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Inkompetente lærarar er det største irritasjonsmomentet eg har opplevd i forbindelse med skulegang. Lenke til kommentar
brd Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Eg kjenner ei i klassen som har Øystein Djupedal som onkel . On topic: 3ere Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Gammeldagse og helt usaklige regler. På skolen vår er det ikke lov å danse da dette kan føre til begjær. OH NOES! (Men den blir ikke praktisert... vel, med untak av de mest konservative læreren. Var morsomt å leke gjemsel med dem når vi var på klassetur og var på diskotek. ) Lenke til kommentar
minialeks Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Leksene er noe dritt, men.. Skole er veldig bra! Lære noe hver eneste dag, omtrent.. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg hater feite jenter som får ståkarakter i gym.Jeg hater stille jenter som får ståkarakter i fag hvor brorparten av karakteren settes på muntlig deltakelse i timene. Jeg hater inkompetente lærere som gir de overnevnte jentene de karakterene de absolutt IKKE fortjener. 6104023[/snapback] Har også sett dette, lurer på hvorfor det faktisk er slik med det ville fokuset vi har på likestilling. (Som liten undret jeg ofte over hvorfor vi hadde lekser, klarte ikke lærerene å lære oss det vi skulle lære mens vi var på skolen?) Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg har vell egentlig ikke noe imot skolen, men det var et par lærere som gikk med på nærvene på videregående. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg hater feite jenter som får ståkarakter i gym.Jeg hater stille jenter som får ståkarakter i fag hvor brorparten av karakteren settes på muntlig deltakelse i timene. Jeg hater inkompetente lærere som gir de overnevnte jentene de karakterene de absolutt IKKE fortjener. 6104023[/snapback] Har også sett dette, lurer på hvorfor det faktisk er slik med det ville fokuset vi har på likestilling. (Som liten undret jeg ofte over hvorfor vi hadde lekser, klarte ikke lærerene å lære oss det vi skulle lære mens vi var på skolen?) 6107434[/snapback] Likestilling er jo stort sett til det kvinnelige kjønn sin fordel, så kanskje læraren ser sitt snitt til å hjelpe på litt? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 En lærer vi har stenger døra til klasserommet om vi kommer for sent til timene. Hva i all verden skal vi lære av det? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg hater feite jenter som får ståkarakter i gym.Jeg hater stille jenter som får ståkarakter i fag hvor brorparten av karakteren settes på muntlig deltakelse i timene. Jeg hater inkompetente lærere som gir de overnevnte jentene de karakterene de absolutt IKKE fortjener. 6104023[/snapback] QFT. Det er viktig å huske på at likestillingen slår bare positivt ut én vei. Jeg kunne skrevet en halv bok om dette, og det er vanskelig å finne det jeg hater mest med skolen (glad jeg er ferdig). For en liten pode å måtte stå opp før hanen galer for å delta i noe han ikke har interesse av (enda all forskning tilsier at det er bortkastet tid å prøve å lære noen noe før klokka 10), i en alder der han heller burde vært ute i det fri og luktet på blomstene, badet, klatret i trærne, fått skrubbsår og vepsestikk og annet som hører livet til, er ille nok. Mer enn ille nok er det også at man griper ytterligere inn i ungenes fritid gjennom lekser, slik at de tidlig skal få lære hva tidspress er (man kan ikke gå ut og leke før leksene er gjort, og leken begynner til en gitt tid). Flott er det også at man skremmer elevene til å tro at man har rett til å tvinge dem til dette. Det er mye flott med skoleverket i Norge, men det aller, ALLER verste er dette: I vårt solidariske, likestilte samfunn er skolen innrettet på den måten at de svake skal tvinges og presses til å gjøre ting de ikke kan, selv om de aldri kommer til å bli mer enn middelmådige utøvere av faget. De sterke, derimot, som kan sine ting så alt for godt, de skal derimot sinkes og trekkes ned, nektes personlig utvikling slik at de også kommer så nærme det samme middelnivået som mulig. På denne måten blir de sterkeste før eller siden også middelhavsfarere, siden de ved å surfe gjennom systemet uten en eneste virkelig utfordring før eller senere vil møte veggen, helt uforberedt og uten erfaring med hva det vil si å bli stilt ovenfor noe man ikke mestrer på strak arm. På samme tid lovprises kreativitet og initiativ, men bare hvis det bedrives utenfor skolesystemet. Man går på skolen for å lære noe, i hvert fall er det dette tvilsomme faktum som innprentes i barnehodene fra første stund bak pulten. Sannheten er at med det unyanserte skoleverket vi har i dag, med så og si ikke-eksisterende rom for personlig utvikling og tilpasning til den enkelte elev, fungerer den (i hvert fall grunnskolen) mer som en oppbevaringsplass så foreldrene skal slippe å tenke på ungene mens de er på jobb, enn som en faktisk utdanningsinstitusjon. I og med at skolen i dag er et sted hvor mennesker av alle typer, med alle interesser, fasonger og ferdigheter tvinges sammen uten å kunne velge det bort, er det neimen ikke rart det oppstår mobbing. Konformistene trives med å være en del av den store massen, og de som faller utenfor sliter. Mye mer kan sies, akkurat nå må jeg stikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) 1. Elevene. Late, ubrukelige, udugelige, patetiske, uengasjerte, uinteresserte vandrende forsvarsmekanismer. Konstant syting er det eneste tiltaket disse antiproduktive idiotene klarer, og det ødelegger for den tiendedelen som er interessert i skikkelig undervisning. 6105656[/snapback] Så vanvittig enig.... Jeg hadde et par jenter i klassen som ikke kunne annet enn å bitche på karakterer, regnet prosenter og sammenliknet svar med andre, sammenliknet lærere, gikk til andre lærere for ny vurdering osv. Det var _ALDRI_ godt nok, enten var prøven på feil dag, til feil tid, eller så hadde vi ikke hjelpemidler nok, kunne vi ikke ha åpen bok, kan vi ikke heller ha prosjekt, kan vi ikke heller ha fremføring? De øyeblikkene de ikke whinet over karakterer, måtte de syte over prøver som ble lagt i samme uke, jeg mener, hvorfor ikke fordele heldagsprøvene utover slik at avgjørende heldag i fysikk kommer før vi har gått gjennom pensum? Det er jo en kjempeidé! Hvorfor skal vi ha kommet oss gjennom pensum for å ha en avsluttende vurdering? Og lærerne? Ubrukelige hele gjengen. La oss klage til rektor, la oss klage til inspektøren, la oss klage til andre lærere, hallo, han har jo ikke gitt sekser til ALLE i klassen! Og da de hadde whinet seg gjennom tre år på videregående og sto der med dårlige karakterer skjønte de ikke hvorfor. EDIT: Og skolens policy om å ikke stille høyere krav til flinke elever gjorde at jeg bare svimet meg gjennom ungdomsskolen og videregående med gode karakterer, fikk en (nærmest ikke-eksisterende) arbeidsmoral som ikke lignet grisen og da jeg havnet på universitetet og plutselig fikk faglige utfordringer gikk jeg på en smell. En kjempesmell. Endret 15. mai 2006 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Har veldig lite til prøver i forhold til andre, siden jeg går gk formgiving. Og jentene i klassen klager på omtrent hver eneste prøve vi skal ha. De får jo absolutt alt utsetta. "ånei vi har en prøve på mandag, og en på fredag" big deal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå