Dragon Hunter Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Hater å stå opp kl 7.00 på kalde vintermorgener. Er ikke så ille om sommeren, men om vinteren er det grusomt. Hater også matte, kjemi, og trafikkopplæring, samt et par lærere som ikke får sitt navn offentliggjort i denne tråden. Lenke til kommentar
Gullstad Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Lærere som ikke burde være lærere. 6104839[/snapback] Nynorsk + fremedspråket (som man MÅ ta på VSG) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Dårlige lærere, eksamener, prøver som ikke går slik du trodde de ville gå og lange dager med sugene fag. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Det som jeg hater mest er nok lekser. Det har en fæl tendens til å spise opp fritiden min. Jeg liker ikke lærere som er firkantet, lærere som favoriserer noen og "av-favoriserer" andre. (Selv om jeg aldri har opplevd det selv, muligens litt favorisering... men ser da at det er urettferdig og feil selv om det "rammer" meg.) Egentlig så hater jeg på en måte alt ved skolen, vel, det som krever konsentrasjon... men det er mye. Dette er fordi konsentrasjonen min er heller ustabil for å si det mildt, men noen ganger så funker den veldig bra... og akkurat da er skolen gøy! ^^ Jeg liker ikke uengasjerte lærer som snakker i monotont toneleie og driter i elevene. Eller lærer som rett og slett ikke er flinke. Liker ikke lærere som forskjellsbehandler. Liker ikke matte da jeg synes det er drittvanskelig. Åsså hater jeg nerder som alltid vet svaret, gjør lekser, og er elsket av lærerne. Dere hater de bare fordi dere vet de er bedre enn dere og dermed misunner dem. Noe som i seg egentlig er ganske patetisk. Han tok å skjelte ut læreren slik at hun begynte å grine...haha. Oooh.... han var stygg mot noen. STATUS! HAN MÅ VÆRE STOLT!11 Hun var forøvrig en ganske oppriktig engasjert lærer, en av de bedre. Meinte jo linje...Jeg skal hvertfall gå på MK! 6104353[/snapback] Lykke til. Det er eit jævlig stress visst du skal ha skikkeleg gode karakterar. 6104640[/snapback] Kommer VELDIG ann på hvilke lærere du får. Den læreren jeg har i år kan først og fremst ting om lyd så det er vanskelig å få bra i det, mens andre ting som han ikke kan så mye om er er det ikke så vanskelig å gjøre det bra i. Fagene er greie, men det er noen lærere som gjør dem dønn 6103995[/snapback] Kommer ann på lærer. Men for å ta et eksempel, jeg digget Naturfag(for det meste), uhyre spennende greier... men læreren jeg hadde i fjor drepte fulstendig interessen for den. Jeg _HATER_ lekser! 6104004[/snapback] Kan ikke si jeg er så alt for glad i det selv heller, selv om jeg ser at det er nødvendig. Det som er dritt med lekser er at det er ingen bestemt tidsrom man skal gjøre dem, så hvis man sliter med konsentrasjonen og/eller planlegging så snapper de kjapt opp hele fritiden din. Ah...forøvrig hater jeg også muntlig framføring. 6104157[/snapback] Isj, det er da noen av de positive tingene. Man slipper å skrive, man kan prate. Mye enklere, jeg har i gjennomsnitt minst en karakter bedre i alt muntlig. magicus: Vil tørre å påstå at karakterer er noe som fungerer som motivasjon.... (Men ser også det negative med det.) Men nå skal jeg ikke begynne politisk diskusjon her, det får vi ta i P&R. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg _HATER_ lekser! 6104004[/snapback] Kan ikke si jeg er så alt for glad i det selv heller, selv om jeg ser at det er nødvendig. Det som er dritt med lekser er at det er ingen bestemt tidsrom man skal gjøre dem, så hvis man sliter med konsentrasjonen og/eller planlegging så snapper de kjapt opp hele fritiden din. 6105232[/snapback] Du sier mye smart i innlegget ditt, men er lekser virkelig nødvendig? Greit med øving til prøver og gjøre ferdig prosjekter. Greit nok. Leksene er til for at vi skal gå igjennom, for å se om vi forstår det vi har gått igjennom, og eventuelt skru det inn. Selv gikk jeg igjennom nesten hele ungdomsskolen uten å gjøre lekser. Jeg endte med et snitt på 4,3, men hold på å gå ned i orden. OK, la meg summere det opp. Jeg er imot pålagte lekser. De burde være valgfrie. Og at man får anmerkinger for å ikke ha gjort dem er tåpelig. Det går nok utover karakteren som det er. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 De som ikke følger med eller gjør lite i timene burde få lesker. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 De som ikke følger med eller gjør lite i timene burde få lesker. 6105284[/snapback] Hvorfor det? At personen får drittkarakterer er hans/hennes egen skyld. Og det burde få de til å endre seg. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Det som er det verste med skolen er den tunge følelsen som henger over meg hele tiden. Får lyst til å grine bare jeg skriver dette I hodet mitt er skole helt greit, men i hjertet er det det værste som finnes (Det var en smule poetisk) ;D Leif Endret 14. mai 2006 av Rikkely Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Meinte jo linje...Jeg skal hvertfall gå på MK! 6104353[/snapback] Etter hva jeg har fått med meg er det ganske høye krav på MK de fleste steder i landet (overraskende lavt karaktersnitt her i Skien der jeg går). Hvordan ligger det an i ditt område? Det jeg mente var, om du hater alle allmennfag, hva slags karaktersnitt sitter du med? Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Lekser er all the way up there Eneste som hindrer tilværelsen for å være perfekt(så langt det går). Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg hater å stå opp så tidlig for å måtte rekke skolen. Jeg hater å måtte gjøre lekser på fritiden. Ellers er skolen helt grei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Fraværssystemet + det å stå opp så jævlig tidlig. Ole Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg hater at skolen etter ungdomsskolen ikke er så frivillig at fravær ikke tas. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Jeg hater feite jenter som får ståkarakter i gym.Jeg hater stille jenter som får ståkarakter i fag hvor brorparten av karakteren settes på muntlig deltakelse i timene. Jeg hater inkompetente lærere som gir de overnevnte jentene de karakterene de absolutt IKKE fortjener. 6104023[/snapback] som jeg skulle sagt det sjøl...... på mitt nivå gjelder deg ikke bare ståkarakter, men toppkarakter til jenter som ikke åpner kjeften hele året i fag hvor "en svært stor del av karakteren går på muntlig aktivitet" Endret 14. mai 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg hater læreren min, han er godt over 60 år, har ikke faglig god nokk kompetanse (herregud, fyren leier inn folk fra arbeidslivet for å ta over undervisningen!) Han hater meg, han gir meg dårligere karakterer enn jeg fortjener (han har selv innrømt det, han ville jeg ikke skulle slappe av fordi jeg er flink i fagene, å derfor gir han meg dårligere karakter slik at jeg alltid skal slite ræva av meg) Det kostet meg en læreplass til høsten, takk! Han har humørsvingninger som om han skulle hatt mensen, klikker rett og slett, starter å skjelle ut elever for ingen grunn! Til sommeren er jeg ute av skolesystemet, da skal jeg omfavne arbeidslivet som den frelsen det er, det jeg gleder meg mest til er at jeg slipper lekser. Lekser har fått meg til å gråte, lekser er der hele dagen, når skolen slutter kl. 15.00 så er ikke arbeidsdagen over, neida, du har fremdeles en times leksearbeid du kan kose deg med! Går IKT på Ålesund VGS. Ser at Pels nevner teori i gym, jeg er så enig. Dette kunne de presset inn i naturfag eller noe i den dur, eller kanskje delt det opp i to karakterer, en for teori og en for praksis. Hvis du skal ansette noen, god fysikk er en must, du ser en søker med 5 i gym. Aha, en god kandidat, du får søkeren inn til intervju, han veier 250kg, har problemer med å bevege seg, hiver etter pusten bare han skal reise seg fra stolen. Han burde strøket i gym, her hjelper teori om gym lite. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 når skolen slutter kl. 15.00 så er ikke arbeidsdagen over, neida, du har fremdeles en times leksearbeid du kan kose deg med! Ein time per dag? Det var latterleg lite. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Det som jeg _hater_ med skolen, er møteplikten. Jeg sitter opp mot 85% av skoledagen og bare ser ut i luften, ford læreren(e) går igjennom noe som jeg enten kan fra før, eller helt off topic. Citric: lol, gudleik? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Tja, skal vi ta det i motsatt prioritert rekkefølge: 5. Obligatorisk oppmøte. Jeg klarer fint å bestemme selv om jeg skal dukke opp på skolen eller ikke. Det er uansett jeg som må takle konsekvensene ved evt prøver og eksamener, hva har lærere å tape på å la meg bli hjemme og heller bruke tid på elevene som sliter? 4. Gymkarakter. Når gjennomsnittet på 2.2 blir dradd opp til 2.6 fordi du er raskere enn meg, da er det noe galt med skolen. Jeg jobber med fagene, jeg leser til prøver, jeg pugger tabeller og hovedstader og formler, men det holder ikke. Jeg skal i tillegg jobbe med kondissen. Vi er 18 år, og vi må leke stivheks som oppvarming, for deretter å få karakter i det. 3. Sidemålskarakteren. Jeg har endå ikke møtt en lærer som har likt sidemål, enten det er nynorsk eller bokmål. Velg et språk, konsentrér deg om det; er det så umulig? Elevene klarer verken å/og-regelen, da/når-regelen eller spørreord-regelen (noe som er helt utrolig (hvem bil?)). Hvorfor bruker vi da tiden på å pugge sterke verb? Hvordan blir vi flinkere til å kommunisere ved å være dårlig i begge de norske språkene? Alle som kan bokmål, kan forstå nynorsk; formaliteten med å kreve brev på samme målform er latterlig og unødvendig. I verste fall kan man gjøre sidemål til et valgfag, hvis noen har en brennende interesse for det. Vi har kun 5 timer norsk i uken, jeg vil helst bruke dem på hovedmålet mitt. 2. Lærere som ikke kan få sparken. Vi kjenner alle til typen; >60 år gammel, skallet, en smule distré. Han dukker opp i timen med en koffert der innholdet er to ark og en flaske whiskey. Han underviser i det som interesserer ham, enten det er norrønt eller historier fra tiden hans i militæret. Han er ubrukelig, han har gått ut på dato og han har jobbet på skolen siden den åpnet, så det er umulig å gi ham sparken. Hvert år klager elevene, hvert år får de beskjed om at det ikke er grunnlag nok for oppsigelse. Hvordan skolevesenet kan prioritere én manns jobb foran hundrevis av elevers undervisning hvert år er for meg ubegripelig. 1. Elevene. Late, ubrukelige, udugelige, patetiske, uengasjerte, uinteresserte vandrende forsvarsmekanismer. Konstant syting er det eneste tiltaket disse antiproduktive idiotene klarer, og det ødelegger for den tiendedelen som er interessert i skikkelig undervisning. Endret 15. mai 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 4. Gymkarakter. Når gjennomsnittet på 2.2 blir dradd opp til 2.6 fordi du er raskere enn meg, da er det noe galt med skolen. Jeg jobber med fagene, jeg leser til prøver, jeg pugger tabeller og hovedstader og formler, men det holder ikke. Jeg skal i tillegg jobbe med kondissen. Vi er 18 år, og vi må leke stivheks som oppvarming, for deretter å få karakter i det. 6105656[/snapback] Ja! Jeg er så utrolig enig. Her skal snittet mitt på fem bli dratt ned fordi jeg ikke vil/klarer å løpe tulling etter en ball i en time. Hele opplegget er så utrolig bullshit. Jeg snakket med gymlæreren forrige gymtime, selv om jeg får 5 på den teoretiske delen (som åpenbart ikke teller en dritt når det kommer til stykket), så må jeg jobbe for å kave meg opp til fire i faget. Hva faen bryr det henne om jeg ikke har brukt hele livet mitt på å trene fotball og andre idiotiske fritidsaktiviteter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå