Gå til innhold

Hva hater du mest ved skolen?

Sidious

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hater arrogante lærere. Lærere skal være elevenes assistenter. Lærerne skal være der for elevene og hjelpe de med det de trenger når de trenger det.

Innfør brukerstyrt assistent ordning i skolen istedet for lærere, ikke bare for gamlinger og psykisk utviklingshemmede.

Lekser skulle vært gjort ulovlig. En skal jobbe på skolen og ferdig med det. Ikke noe tøv om ekstra skolearbeid i fritiden. Viktig å skille business and pleasure.

Nei til mongoer i klassen, med det mener eg idioter som ikke har lyst til å være der slik som bråkmakere og annet pakk. Med andre ord innfør frivillig oppmøte slik at disse ikke forstyrrer de som går på skolen for å lære.

Nei til karakterer i skolen. Karakterer er bare en kontrollmekanisme lærerne har over elevene. Fjerner vi karakterene er vi ett skritt nærmere å gjøre lærerne om til assistenter for elevene. Å ha karakterpresset hengende over seg er heller ikke bra for helsen og konsentrasjonsevnen.

La elevene få velge hvilke fag de vil kvitte seg med tidligere gjerne i barneskolen. La de få velge vekk søppelfag som naturfag, matte, norsk og nynorsk etc. Dagens samfunn blir i større grad spesialisert og det er viktig at skolen gjenspeiler og holder følge med de generelle samfunnstendensene.

Er masse annet og som må bli gjort i skolen. Stem meg inn som kunnskapsminister!

6104233[/snapback]

Er enig med deg paa et punkt, og det er frivillig oppmoete. Og selv det burde ikke gjelde foer ungdomsskulen.

Valgfrie fag i barneskolen gaar ikke an. Man vet rett og slett ikke sitt eget beste.

verden ville blitt et bedre sted om man hadde 1 time grammatikk hver uke paa ungdomsskolen og videregaaende. Mye mye mye mer enn det paa barneskolen. Samt mer matte i skolen.

Lenke til kommentar
Nei det er jo ikke det da..

Hvis du skal gå almen kan du ikke ikke ha matte første året..

6104316[/snapback]

Ingen tvinger deg til gå allmenn, og den matten første året er å anse som nødvendig dersom du skal gå vidre med studier. Allmennfag dekker i grunnen det amerikanerne kaller "Liberal of arts" som de har på college. Allmennfag er rett og slett studieforbredene - og da trenger du litt mer matte enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar

6104316[/snapback]

Du kan ikke ha matte foerste aaret nei...

Du kan gaa andre linjer enn almenn :)

6104324[/snapback]

ja men vil jeg gå på skolen med ingrodde klogger?

Nei det vil jeg ikke, så derfor allmen..

Lenke til kommentar

6104316[/snapback]

Ingen tvinger deg til gå allmenn, og den matten første året er å anse som nødvendig dersom du skal gå vidre med studier. Allmennfag dekker i grunnen det amerikanerne kaller "Liberal of arts" som de har på college. Allmennfag er rett og slett studieforbredene - og da trenger du litt mer matte enn gjennomsnittet.

6104332[/snapback]

Du trenger vel generelt sett litt mer kunnskaper enn en elektriker hvis du skal ta senere utdanning, det vaere seg i norsk, matte, kjemi, fysikk, historie og samfunnsfag.

Lenke til kommentar

6104316[/snapback]

6104332[/snapback]

Du trenger vel generelt sett litt mer kunnskaper enn en elektriker hvis du skal ta senere utdanning, det vaere seg i norsk, matte, kjemi, fysikk, historie og samfunnsfag.

6104359[/snapback]

Det er det jeg sa?

Lenke til kommentar

6104316[/snapback]

Du kan ikke ha matte foerste aaret nei...

Du kan gaa andre linjer enn almenn :)

6104324[/snapback]

6104345[/snapback]

Og da tar du et valg.

Lenke til kommentar

6104345[/snapback]

Og da får du virkelig takle den relativt grunnleggende matten.

6104350[/snapback]

ja, men hvorfor?

Jeg kommer aldri i livet mitt til å ha bruk for det tullet jeg lærte der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...