Gå til innhold

Hva hater du mest ved skolen?

Sidious

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som faktisk er noedvendig av KRL kan spikres inn i samfunnsfag. Man gaar altfor dypt inn i religioner, spesielt kristendommen. Alle religioner burde likestilles, og grunnideene faaes med. Men 13 aar med KRL-undervisning er litt vel mye. (naar begynner man egentlig med KRL?)

tror nok man begynner med det i 4-5 klasse. Kristendom har man nok litt lengre i og med at de tegner bilder av jesus o.s.v.

At alle relgioner burde likestilles i KRL boka er jeg videre enig i.

Du kan ikke si at KRL er like viktig som norsk og matte. Det er bare ikke riktig. Og aerlig talt, jeg bryr meg ikke om hvorfor buddhister ikke dreper makker, eller andre ting. Det er kjekt aa vite at det er slik, og det respekterer jeg, men det aa gaa i dybden om hvorfor det er slik gidder jeg ikke, og ser jeg ingen grunn til om jeg ikke har tenkt til aa bli buddhist. Hvis jeg har tenkt til aa bli buddhist, saa finner jeg ut slike ting selv.

Hvorfor tror du at KRL er et eget fag? Det er dønn kjedelig, men det har faktisk et formål. Uten KRL hadde fremmedfrykten vært enda større enn nå (les rasisme). Det med at buddister ikke dreper makker o.l bryr ikke meg, jeg kan godt synge en glad sang mens jeg spiser makker. Det er viktig og vite for og forstå hvordan de tenker.

Gutter har bedre fysiske egenskaper enn jenter ja. My ass. Dette er langt fra noen generell regel. Forskjellene mellom enkeltpersoner er mye stoerre enn mellom kjoennene, spesielt i ungdoms- og videregaaendeskolealder.

6138221[/snapback]

Dette er faktisk noe som er fakta, hvis en gutt og ei jente hadde trent akuratt like mye. Hvem ville kunne springe lengst/være generelt best?

Lenke til kommentar

Jeg skjoenner hvor du vil hen med gutter og jenter, men folk er forskjellig fra de er foedt. Jeg trente mer enn to jenter i klassen min i flere aar, men de sprang fortsatt nesten like fort som meg. Jeg er kraftig bygd, hvilket gjoer at jeg ikke er saerlig rask. Burde ikke dette gi meg lavere krav enn en som er "skapt" for aa springe?

Statsreligion burde avskaffes, og samfunnet har forandret seg siden den gang skolen ble startet.

For all del, KRL maa man ha en del av, men ikke saa helvetes mye som man har i dag. Enkelt og greit. Norsk ungdom kan ikke regne for haand, de vet ikke forskjell paa da/naar og aa/og, og de skriver generelt forferdelig daarlig. Dette er viktigere enn KRL. Dessuten er ikke undervisningen i KRL effektiv paa noen skoler jeg har hoert om. Det har potensiale til aa vaere kjempespennende, men blir goerr kjedelig.

Lenke til kommentar
At det er ulike krav i gym på forskjellige skoler. En firer på skolen vår er en sekser på Sogn.  :mad:

6140176[/snapback]

Og ikke minst heimkunnskap på ungdomsskolen. Husker læreren på Marienlyst(?) stod frem og fortalte at, jeg lurer jammen på om det var 40 eller 60 % av elevene hun gav seks.

I klassen min tror jeg ingen fikk seks i heimkunnskap...

Lenke til kommentar
At det er ulike krav i gym på forskjellige skoler. En firer på skolen vår er en sekser på Sogn.  :mad:

6140176[/snapback]

Jeg har gått ned fra fem til fire/tre i år ettersom at det i fjor gikk på innsatsen (det vil si at du kan få gode karakterer uten å være høy), mens det i år går på løpetester og annet nazi-drit.

Lenke til kommentar

6140176[/snapback]

Jeg har gått ned fra fem til fire/tre i år ettersom at det i fjor gikk på innsatsen (det vil si at du kan få gode karakterer uten å være høy), mens det i år går på løpetester og annet nazi-drit.

6140272[/snapback]

Seriøst, Tomat-Ulf?! Nå ble jeg overrasket. Tror vi kan si det rett ut at gym har veldig mye med læreren å gjøre. Jeg gikk fra svak firer med "nazi-opplegget" du skisserer på ungdomsskolen til en femmer nå på GK fordi innsatsen endelig teller mer.

Lenke til kommentar
Seriøst, Tomat-Ulf?! Nå ble jeg overrasket. Tror vi kan si det rett ut at gym har veldig mye med læreren å gjøre. Jeg gikk fra svak firer med "nazi-opplegget" du skisserer på ungdomsskolen til en femmer nå på GK fordi innsatsen endelig teller mer.

6140285[/snapback]

Jeg er seriøs. Ingen tvil at det har mye med læreren å gjøre.

Kan ikke bare bli bestemt at gym skal gå på innsatsen?

Det at man løper og får karakter i forhold til tid er absolutt ikke rettferdig. Ikke alle er født til å løpe.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvem du hadde i gym jeg, han jeg hadde tok karakteren på løpetesten og kunne under tvil putte på en liten pluss eller minus på ungdomsskolen. Ved muntlig klage i tiende presterte han å si at gymkarakteren i tiende skulle avspeile hele ungdomsskolen. Fantastisk...

Hun jeg nå har er ikke opptatt av karakterer på løping el - hun ser på om vi gjennomfører, om vi smiler, om vi prøver og om innsatsen er der. Karakter på løping er ikke noe hun setter, men noe vi selv kan regne ut om vi har lyst.

Lenke til kommentar

Her går det på innsatsen, men er jo helt hull i hodet at min tid på løpingen rundt Sognsvann er en femmer på OHG, mens på Sogn er tiden laaangt over sekserkravet. Litt kjipt at man søker på samme karakterer når det skal så mye mer til å få gode karakterer her enn der.

Lenke til kommentar
Her går det på innsatsen, men er jo helt hull i hodet at min tid på løpingen rundt Sognsvann er en femmer på OHG, mens på Sogn er tiden laaangt over sekserkravet. Litt kjipt at man søker på samme karakterer når det skal så mye mer til å få gode karakterer her enn der.

6140335[/snapback]

På skolen min varrierer karakterkravene på 3000 meter og lignende MELLOM LÆRERNE. En av lærerene har strengere krav enn de andre....

EDIT: Jeg jogger/løper 3000 og 5000 meter annenhver dag(Altså, løper hver dag, distansen varrierer som sagt) og har gjort det lenge I følge karakterkravene på skolen er det såvidt en femmer. For all del, jeg vet jeg ikke løper fort, men ingen skal si jeg ikke går inn for å løpe... Det fikk jeg nemlig høre på ungdomsskolen; "kom deg ut og jogg litt på ettermiddagene"

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Hah, vi slapp å løpe 3000 meter hvis vi ikke hadde lyst. Gymlæreren var i stand til å anerkjenne det faktum at ikke alle kropper er bygget for fart og utholdenhet. Eneste kravet var at hvis man plent ville ha 6 i gym, var vi nødt til å løpe. Jeg kunne leve med en femmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Akkurat det jeg mener også :wee:

"Jeg er bygget for komfort, ikke fart".

6140615[/snapback]

Word

Lenke til kommentar
hva hater du mest ved skolen?

Alt egentlig. Stå opp tidlig, lekser, prøver, mas og atter mas fra lærerne om alt som bør og ikke minst MÅ gjøres for å lykkes til eksamen. Bla bla bla. Eneste positive med skolen er det sosiale. Det å treffe kamerater og venner generelt. Også lunsjen i kantina da :love::p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Vår klasse har en lærer som så og si alle i klassen mener er blåst i hode.

På alle norskprøver jeg har hatt hvor han har vert lærer har jeg ikke fått bedre enn 2/3. Jeg tenker det har noe med trynefaktor å gjøre da jeg selv syntes jeg gjorde det bra på flere av de prøvene.

Men for 2 uker siden ga han prøvene videre til en annen lærer som ga meg 3+ (jeg visste det var en dårli prøve fra min side). En venn av meg fik 5- av vår lærer med fikk 5+ av den andre læreren. vår lærer strøk over 5- og skrev ned 5 i stedet for å gjevne mellomrommet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...