SemikolonP Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Vel... hater lærere o.l. som er så begeistra for Microsoft. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Heldiggriser, sitter på pc'er med 500-800mHz prosessor og 64mb ram her. Det går treigt det... 6114463[/snapback] Sitter på 3.2Ghz med 1GB RAM og diskplass i massevis. VK1 Medier og Kommunikasjon. *pirke på med pinne* 3. Du har en del skrive- og gramatikkfeil, så det er klart at du trenger timene. Hvis vi droppet norskfaget, så hadde språket utviklet seg til det vi kaller SMS-norsk, og med språket følger en del av arven vår. 6115016[/snapback] Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'gramatikk' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Edit: Det verste jeg vet med den franske skolen er gym, og ikke-likestilling i dette faget. Jeg og en venninne springer 3*500m noeyaktig like fort. Jeg fikk 10/20, hun 18/20. Jeg kan ikke fatte hvordan i innerste helvete det kan vaere lovlig. Det oedelegger dessuten gjennomsnittet mitt fullstendig. Moekkafag. 6113553[/snapback] Hva skjedde med: kvinner og menn er ulike fra naturens side? Dere er bygget annerledes og er sterkere. Det er bare naturlig at du får høyere krav en henne. 6114777[/snapback] Hva skjedde med likestilling? Hva skjedde med at en kvinnelig atlet springer fortere enn meg? Hva skjedde med at gutter er forskjellige fra hverandre ved foedselen? Det heter _likestilling_, ikke _forskjellsbehandling_. Det er to forskjellige ting. Ellers saa repeterer jeg at folk trenger det lille dere laerer av norsk, nynorsk og matte. Historie og geografi er svaert kjekt aa ha. KRL er unoedvendig, og fysikk/kjemi/biologi varierer etter hva dere vil gjoere. Men paa grunnskolen vet dere ikke hva dere kommer til aa gjoere senere, og er som oftest (merk: ikke alltid) for unge til aa ta et valg. Folk som hater matte og norsk vet rett og slett ikke det beste for dem selv. Det er to fag man ikke kan faa for mye av. Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg hater lærerene som tror de har et personlig forhold til deg og at de kjenner deg. Jeg hater elevene som får bedre karakterer en de skal pga punkt 1 hater gullunger Hater invandrerene som skal være tøffe pga fargen sin Hater de som skryter av festene de var på osv. Hater de "kule" elvene. Hater lekser Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Jeg hater skolen for jeg har ingen venner. (se signatur) Endret 19. mai 2006 av eirik1989 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg hater lærerene som tror de har et personlig forhold til deg og at de kjenner deg. Jeg hater elevene som får bedre karakterer en de skal pga punkt 1 hater gullunger Hater invandrerene som skal være tøffe pga fargen sin Hater de som skryter av festene de var på osv. Hater de "kule" elvene. Hater lekser 6133480[/snapback] Hva er galt med at folk proever aa ha det fint paa skolen? Det at laererne har et godt forhold til elevene er svaert positivt, og de kjenner deg... Hvis folk oppfoerer seg bra, og du oppfoerer deg daarlig, saa har du ingen grunn til aa hate dem. Lekser er noedvendige. Punktum. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Intet større hat enn irriterende studenter i forelesningen. 1. Dame på over 30 som konstant går i gyselige taits"bukser" og strikker. Om noen skulle finne på å si noe under forelesningen snur hun seg å ser stygt på deg, og roper gjerne ut i salen. Og digger å ha private sammtaler med foreleser under forelesningen. 2. Samtlige som åpner kjeften uten å kunne norsk, inkludert en viss xml foreleser. 3. Han tosken som nevner aksjekursen i økonomiforelesningen selv om foreleser har bedt deg drite i det 5 ganger allerede samme forelesning. 4. Forelesere som har hatt slag å derfor ikke har peiling hva han driver med.!!! Ønsker dere alle velkommen til HiO IU til høsten! Blir om ikke annet en helvetes fadderperiode Lenke til kommentar
Seether Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hva skjedde med likestilling? Hva skjedde med at en kvinnelig atlet springer fortere enn meg? Hva skjedde med at gutter er forskjellige fra hverandre ved foedselen? Det heter _likestilling_, ikke _forskjellsbehandling_. Det er to forskjellige ting. Ellers saa repeterer jeg at folk trenger det lille dere laerer av norsk, nynorsk og matte. Historie og geografi er svaert kjekt aa ha. KRL er unoedvendig, og fysikk/kjemi/biologi varierer etter hva dere vil gjoere. Men paa grunnskolen vet dere ikke hva dere kommer til aa gjoere senere, og er som oftest (merk: ikke alltid) for unge til aa ta et valg. Folk som hater matte og norsk vet rett og slett ikke det beste for dem selv. Det er to fag man ikke kan faa for mye av. 6133264[/snapback] Nå vil du ha likestilling jah. Greit for meg om vi skal ha de samme kravene i gym. Men da får dere godta resten av "pakken". Btw. Er dritt lei av at vi KUN har fotball eller løping i gymmen. Er det ikke med andre aktiviteter i pensum. Dans, aerobic, andre ballsporter? bleh. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Ahh! Livet er herlig! Er ferdig med både vidregående allmenne fag og militæret. NTNU - here I come! Foresten, det værste jeg har vært med på i skolen var det databaseprogrammet til Microsoft da vi hadde IT på vidregående.. Jeg laget blandt annet er veldig fint nøkkelsystematiseringsverktøy som het Nøkkel-o-matic! Men det kostet blod og tårer å lage det.. Endret 19. mai 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 At mange lærere - Snakker til elever som de er i barnehagen - Gir anmerkning hvis man ivrig vil diskutere karakteren som er satt - at gymlærere bruker rundetider/metermål som en sovepute for å ikke følge med på hver enkeltes innsats og engasjement i timen - Lar seg smiskes med i Heimkunnskap (brenn faget) - Bruker trynefaktor i stor grad Skolens toaletter er udelikate. At kantinen ikke serverer god mat ala Horn og is-te. I could talk for days. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hva skjedde med likestilling? Hva skjedde med at en kvinnelig atlet springer fortere enn meg? Hva skjedde med at gutter er forskjellige fra hverandre ved foedselen? Det heter _likestilling_, ikke _forskjellsbehandling_. Det er to forskjellige ting. Ellers saa repeterer jeg at folk trenger det lille dere laerer av norsk, nynorsk og matte. Historie og geografi er svaert kjekt aa ha. KRL er unoedvendig, og fysikk/kjemi/biologi varierer etter hva dere vil gjoere. Men paa grunnskolen vet dere ikke hva dere kommer til aa gjoere senere, og er som oftest (merk: ikke alltid) for unge til aa ta et valg. Folk som hater matte og norsk vet rett og slett ikke det beste for dem selv. Det er to fag man ikke kan faa for mye av. 6133264[/snapback] Nå vil du ha likestilling jah. Greit for meg om vi skal ha de samme kravene i gym. Men da får dere godta resten av "pakken". Btw. Er dritt lei av at vi KUN har fotball eller løping i gymmen. Er det ikke med andre aktiviteter i pensum. Dans, aerobic, andre ballsporter? bleh. 6134427[/snapback] Jeg er for likestilling. Det har jeg alltid vaert. Poenget mitt har hele tiden vaert at det som praktisering i dag ikke er likestilling, men favorisering av kvinner. Lenke til kommentar
Milf-O Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hater kjerringa jeg sitter ved siden av i klasserommet som driver å maser på at vi skal pule i friminuttet DAG INN DAG UT 24\7 Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg hater at englebarna slipper unna når de har gjort noe, bare fordi de aldri har noe galt før. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hater de "kule" elvene. 6133480[/snapback] Ja jeg HATER kule elvene... Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hva skjedde med likestilling? Hva skjedde med at en kvinnelig atlet springer fortere enn meg? Hva skjedde med at gutter er forskjellige fra hverandre ved foedselen? Det heter _likestilling_, ikke _forskjellsbehandling_. Det er to forskjellige ting. Ellers saa repeterer jeg at folk trenger det lille dere laerer av norsk, nynorsk og matte. Historie og geografi er svaert kjekt aa ha. KRL er unoedvendig, og fysikk/kjemi/biologi varierer etter hva dere vil gjoere. Men paa grunnskolen vet dere ikke hva dere kommer til aa gjoere senere, og er som oftest (merk: ikke alltid) for unge til aa ta et valg. Folk som hater matte og norsk vet rett og slett ikke det beste for dem selv. Det er to fag man ikke kan faa for mye av. 6133264[/snapback] Hele innlegget ditt er jo absurd. KRL er et av de viktigste fagene for generel forståelse for samfunnet, hvordan har du ellers tenkt og forstå hvorfor buddister ikke dreper makker. Det med gym; Gutter har bedre fysiske egenskaper enn jenter. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Nynorsk, det er det absolutt verste jeg vet om. Hva skal man med det? Åjo, man kan si at jeg kan trenge det hvis jeg møter en som snakker det. Men da kan heller han\hun snakke bokmål, og hvis ikke dem kan det så kan de dra til helvete. Folk som snakker nynorsk vil jeg ikke ha noe med å gjøre. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg synes hate er et litt sterkt ord til mange av de sammenhengene som blir nevnt i denne tråden. Tror ordet er misvisende og kan ofte byttes ut med ''å mislike' . Personlig misliker jeg lærere som ikke gidder å løfte en finger for elevene sine, og gi en ekstra innsats for de elevene som har falt tilbake. Hadde en slik lærer som ikke gjorde annet å klage om sitt personlige liv, hvordan læreplanen var dårlig skrevet og hvordan sannsynlighetsregning ødla livet sitt. Mistet helt motivasjonen for mattefaget det året. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Har det egentlig greit på skolen. Men siden 8ende-klasse til nå, 10ende-klasse, har vi byttet lærer. Vi hadde en streng, men samtidig veldig rettferdig og objektiv lærer først, mens den nye læreren vi fikk var mindre streng, hyggeligere og tre ganger så subjektiv som den forrige. Dette gikk sterkt utover karakterene mine siden den nye læreren var så subjektiv. Hun tenkte mest på hva hun likte; realistiske og personlige stiler, pen føring og hun hadde selvfølgelig sine små favorittbarn. Med dette mener jeg at en lærer kan ødelegge, eller hjelpe veldig mye. Læreren din kan rett og slett bestemme fremtiden. Det er mulig jeg overdriver, men har du en lærer som har noe i mot den typen person du er, så kan han/hun fort ødelegge for deg. Og selvfølgelig motsatt. Noe annet er disse favorittbarna jeg så vidt nevnte. Blir utrolig irritert da jeg er en skravlebøtte som blir sett på så fort et ord blir sagt i klassen, mens noen av disse favorittbarna sitter og småsnakker hele timen lang, uten å bli sett og langt ifra snakket til. Vi hadde også en gutt i klassen med AD/HD, og for han var det vel nesten værre. Han ble sett på så fort noe ble gjort, enten det var hærverk, snakk eller bråk. Mange av gangene var han "skyldig", men jeg merket for at det er lett for en lærer å sende en elev ut av klasserommet. Kanskje ikke skolen er så rettferdig og grei allikevel? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hva skjedde med likestilling? Hva skjedde med at en kvinnelig atlet springer fortere enn meg? Hva skjedde med at gutter er forskjellige fra hverandre ved foedselen? Det heter _likestilling_, ikke _forskjellsbehandling_. Det er to forskjellige ting. Ellers saa repeterer jeg at folk trenger det lille dere laerer av norsk, nynorsk og matte. Historie og geografi er svaert kjekt aa ha. KRL er unoedvendig, og fysikk/kjemi/biologi varierer etter hva dere vil gjoere. Men paa grunnskolen vet dere ikke hva dere kommer til aa gjoere senere, og er som oftest (merk: ikke alltid) for unge til aa ta et valg. Folk som hater matte og norsk vet rett og slett ikke det beste for dem selv. Det er to fag man ikke kan faa for mye av. 6133264[/snapback] Hele innlegget ditt er jo absurd. KRL er et av de viktigste fagene for generel forståelse for samfunnet, hvordan har du ellers tenkt og forstå hvorfor buddister ikke dreper makker. Det med gym; Gutter har bedre fysiske egenskaper enn jenter. 6137650[/snapback] Det som faktisk er noedvendig av KRL kan spikres inn i samfunnsfag. Man gaar altfor dypt inn i religioner, spesielt kristendommen. Alle religioner burde likestilles, og grunnideene faaes med. Men 13 aar med KRL-undervisning er litt vel mye. (naar begynner man egentlig med KRL?) Du kan ikke si at KRL er like viktig som norsk og matte. Det er bare ikke riktig. Og aerlig talt, jeg bryr meg ikke om hvorfor buddhister ikke dreper makker, eller andre ting. Det er kjekt aa vite at det er slik, og det respekterer jeg, men det aa gaa i dybden om hvorfor det er slik gidder jeg ikke, og ser jeg ingen grunn til om jeg ikke har tenkt til aa bli buddhist. Hvis jeg har tenkt til aa bli buddhist, saa finner jeg ut slike ting selv. Gutter har bedre fysiske egenskaper enn jenter ja. My ass. Dette er langt fra noen generell regel. Forskjellene mellom enkeltpersoner er mye stoerre enn mellom kjoennene, spesielt i ungdoms- og videregaaendeskolealder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå