Gå til innhold

Minnekortleser sluttet å fungere

Anbefalte innlegg

Har hatt en multi-panel card reader en stund nå og ikke hatt noe problemer helt til nå nyrlig. Helt plutselig når jeg skulle sette inn et MMC kort skjedde det ingenting. Lyset på minnekortleseren lyser ikke grønt og pcer merker ikke at det er satt inn noe kort i det hele tatt. På min datamaskin er det fire "flyttbare disker" som det alltid har vært (hver av dem representerer hver av åpningene til minnekort). Jeg tviler sterkt på at den er ødelaget fordi jeg har ikke gjort noe som helst. Jeg har testet flere minnekort, men USB og Firewire fungerer fint. Tilkoblingene fungerer slik at det går noen ledninger fra kortleseren og ut bak på pcen hvor de da kobles til kontaktene bak. USB (som fungerer) og kortlesingen bruker samme kontakt og ledning så jeg trur derfor ikke at det er noe fysisk galt. Hvis det ene ikke fungerer burde vel ikke det andre fungere hvis de bruker samme kontakt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problemet med to kortlesere jeg hadde tidligere. Det begynte med at en av kortplassene begynte å bugge, og når jeg satt inn et minnekort hang alt seg. Dro ut minnekortet igjen, og da var alt tilbake som normalt!Først gikk MMC-spalten, så gikk MS-spalten.Sendte det inn til MPX, og fikk ny leser i retur......Hørt om dette problemet ved flere anledninger tidligere..... :no:

Lenke til kommentar
På enhetsbehandlingen har jeg alle de fire devicene som vises på Min datamaskin under "diskstasjoner". SKal det være noe mer enn dette?

6115554[/snapback]

Du kan avinstallere driverne. Starte maskinen på nytt og la Windows reinstallere.

Lenke til kommentar

Jeg avinstalerte alle sammen og restartet, men oppstarten var som normalt (fikk ikke noe "ny maskinvare funnet") og kortleseren fungerer fortsatt ikke. Driverene er på plass og "flyttbar disk" er fortsatt på Min Datamaskin.

Lenke til kommentar

Har et liknende problem selv. Men hos meg forsvinner alt sammen fra windows. Eneste løsningen hos meg er å åpne maskina og ta inn og ut igjen den interne usb-kontakta. Da kommer den opp igjen. Men den blir borte igjen etterhvert. Jeg har generelt hatt mye tull med interne kortlesere, er 3 slaget leser jeg har nå. Når jeg plugger inn noen typer kort så fryser hele maskina bla.annet. Kommer ikke til å investere i en ny igjen. Blir i såfall å prøve en ekstern en.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Formaterte pcen og minnekort leseren fungerte fortsatt ikke. Var overbevist om at det var minnekortleseren det var noe feil med og byttet den ut. Den nye korleseren fungerer **** ikke den heller. Tenkte at det var noe krøll med BIOS og USB instillinger, men etter utallige USB forrandringer og restarting av både CMOS og "restart to factory deafults" en rekke ganger gir jeg opp. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor pcen min har sluttet å like minnekortlesere! (Den nye kortleseren kobles direkte til USB kontakten på hovedkortet, kobles ikke i bak i panelet slik som forrige).

Lenke til kommentar

Jeg har 3 disker. 2 seagate og en western som jeg låner for backup. Jeg koblet kun western i (skal kjøpe den, instalerte xp på denne) og minnekortleseren fungerte! Koblet så i begge seagate diskene og minnekortleseren var som før, selv om jeg bootet fra xpen på western disken. Etter nå å ha montert over 300 pcer i 1,5 år er det overhodet ingenting som forrunder meg når det gjelder data (opplevde faktisk en gang at pcen startet å fungere etter å ha byttet kabinettet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...