Gå til innhold

Få slutt på bruk av L-skilt ved lærekjøring?

efikkan

Anbefalte innlegg

Er nok ikke bare hastigheten som gjør at folk vil forbi øvelseskjørere.

Det er ikke godt å si hvordan en fersk sjåfør vil takle en kritisk situasjon, og da foretrekker mange å holde seg unna L-skilter.

6104720[/snapback]

Vil du holda deg unna bilen så må du jaffal kje kjøra forbi an ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenne te det samma her i Haugesund, kjørte faen meg i 70 km/t i 60 sonen pga. ein så pressa på meg - har kje noe imot å kjøra fort, men når eg blir pressa :mad: Å han kjørte forbi meg rett ittepå, alt pga. L'en !!

Folk har kje respekt for ungdommar så øvelsekjøre. Samma med moped, ALLE ska forbi, kjøre du 20 km/t for fort så ska di alikavell forbi.

Endret av Bartman2k
Lenke til kommentar
Kjenne te det samma her i Haugesund, kjørte faen meg i 70 km/t i 60 sonen pga. ein så pressa på meg - har kje noe imot å kjøra fort, men når eg blir pressa  :mad:  Å han kjørte forbi meg rett ittepå, alt pga. L'en !!

Folk har kje respekt for ungdommar så øvelsekjøre.  Samma med moped, ALLE ska forbi, kjøre du 20 km/t for fort så ska di alikavell forbi.

6144045[/snapback]

Tror det er noen komplekser enkelte folk har.

Jeg tenker slik:

Dyre biler = Gjengangere i idiotisk oppførsel

Dyre biler = Penisforlenger

De MÅ jo ha noen slags komplekser?

Edit: BTW; Når folk ligger klint opptil deg, er det jo bare å vaske bakruta litt? Skal snart installere ekstra kraftig pumpe til vindusvisker'n bak og justere litt på vinkelen :D Duster som ligger tett bak er typiske mennesker som irriterer seg over slikt :D

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Meg...

Ser jeg L-skilt legger jeg meg en ekstra 100meter bak...

Allefall til jeg vet om en strekke jeg kan peise forbi...

Enten går det så treigt at man må forbi, eller så går det så fort å hakkette at man er redd for en bråbremsing...

Thats me... ikke lest hele tråden så vet ikke hva dere har kommet frem til ellers... :p

Lenke til kommentar

haha, eg likte den me å setta bilen i revers å rusa an eg.. den ska eg prøva neste gång eg får ei kebab-tralla oppi rævå.

Far min seie eg ikkje ska bry meg om at dei ligge knødd oppi, å at dei får skyldå viss di krasje osv. , men eg blir faen meg så stressa av det å gir bånn gass :p

Har o fått tips om å legga meg midt i veien å ligga ONNA fartsgrenså når sånne folk ligge bak :whistle:

Men regne med det e eg så får skyldå viss det skjer noe då ?

Lenke til kommentar
Meg...

Ser jeg L-skilt legger jeg meg en ekstra 100meter bak...

Allefall til jeg vet om en strekke jeg kan peise forbi...

Enten går det så treigt at man må forbi, eller så går det så fort å hakkette at man er redd for en bråbremsing...

Thats me... ikke lest hele tråden så vet ikke hva dere har kommet frem til ellers... :p

6144175[/snapback]

SÅNN e det folk ska kjøra, det e folk med respekt :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare filme hendelsene og anmelde forholdene?

Personlig, hvis jeg har en bil som absolutt skal lukte på eksosen min før den kommer ut av eksosrøret, slakker jeg alltid av så mye at jeg tvinger bilen til å kjøe forbi. Da får jeg kjøre i fred, og han tar hintet.

Forsåvidt ikke noe problem da jeg øvelseskjørte, men gjør det av og til når en eller annen rånerfjomp absolutt skal ligge på støtfangeren.

Man kan si hva man vil med ansvar og ikke, men det er faktisk mitt problem at han ligger rett bak meg. Om jeg må foreta en nødbrems, treffer han garantert bilen min, men enhver idiot som ikke er fullstending materialist vil forstå at problemet er nakkeslengen du pådrar deg som hindrer deg i å leve et normalt liv resten av dine dager. Bilen kan alltids fikses, det kan ikke alltid kroppen.

Lenke til kommentar

Å, gi beng!

Skjønner ikke hvorfor folk skal pirke så innmari når det er åpenbart hva personen mener?

OT:

L'en er der fo å vise at du er en uvøren sjåfør under opplæring. Jeg synes absolutt ikke denne skal fjernes under noen omstendigheter før det er klart at du faktisk er i stand til å reagere i situasjoner. Det er synd å høre at det er blitt et så stort problem dere der øvelseskjører, men sammen er dere sterke. Ta saken opp med politiet, noter nummerskilt og anmeld sjåførene. Politiet er nødt til å loggføre alt slikt, og om de ikke reagerer umiddelbart, kan du banne på at de kommer til å gjøre det dersom det kommer flere klager. Reaksjonen kan være alt fra sansjoner til kun advarsel, men jeg tror de fleste rånerfjompene tar hintet når politiet advarer dem. Det krever som regel ikke så mye før de er oppmerksomme på hvor idiotiske de egentlig oppfører seg.

Lenke til kommentar
Når språket Norsk ble funnen opp !

6144604[/snapback]

Legg gjerne ut en link til en ordbok eller lignende, som kan forklare meg ordet... :tease:

6144699[/snapback]

Tror du hellår ska holda deg te emnet eg, men viss du slite me ordet "Lærekjøre" så betyr det det samma som "øvelsekjøre" <- slite du med det, så kje bland deg inn i denna diskusjonen ? :)

Lenke til kommentar
Når språket Norsk ble funnen opp !

6144604[/snapback]

Legg gjerne ut en link til en ordbok eller lignende, som kan forklare meg ordet... :tease:

6144699[/snapback]

Tror du hellår ska holda deg te emnet eg, men viss du slite me ordet "Lærekjøre" så betyr det det samma som "øvelsekjøre" <- slite du med det, så kje bland deg inn i denna diskusjonen ? :)

6144723[/snapback]

IRONI er no' dritt....

Lenke til kommentar
Hvis det er et så stort problem, gå til politiet, nevn hva som skjer "hver" gang du/dere er ute og kjører, og få de til å gå ut i avisen og be folk ta det med ro. Hvis ALT som sies her er sant og det nevnes, vil nok politiet ta fatt i saken. Du kan ikke gjøre noe annet enn å leve med det, eller kjøre andre steder. Men skjønner ikke helt at det kan skje hver 2. Km...

6131543[/snapback]

Går noen ut i avisene, vil førerene garantért bli ennå mer irritérte og gjøre det ennå verre.

Lenke til kommentar

Nei, det tror jeg ikke noe på.

De vil forstå at søkelyset er satt på dem, og faren er mye større for å bli rapportert. Mener du at avisene skal slutte å rapportere om innbrudd også da, fordi det liksom framprovoserer flere innbrudd? Tvilsomt!

Lenke til kommentar
Da har du misforstått hva denne diskusjonen handler om. Stort sett hver gang jeg lærekjører må absolutt de fleste bilene suse forbi i farlige situasjoner, bare for å vise seg frem eller for å plage meg. Dette kan hende flere ganger per km. Om jeg skal svinge av veien hver gang jeg ser en bil, så kan jeg ikke være på veien. Der hvor jeg bor er det ivertfall få som tar hensyn.

6106613[/snapback]

Selvfølgelig skal en ta hensyn når en kjører forbi. Men hvis du hele tia opplever at det kommer biler bakfra som kjører forbi, må jo det bety at du kjører saktere enn resten av trafikken. Det kan godt være nåla di viser 80 km/t mens du kjører, men hvis den viser 7 km/t for lite i tillegg til at folk flest kjører noen km/t for fort, må du regne med å bli forbikjørt.

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har kjørt bil, men siden du øvelseskjører regner jeg med det ikke er så veldig lenge ;) Men når du sier folk stadig tar farlige forbikjøringer, kan det være du blir litt "skremt" siden du er usikker på situasjonen?

Av og til når jeg kjører forbi opplever jeg de jeg kjører forbi bremser ned, eller de som kommer imot blinker med lysa på meg, selv om det er god klaring.

Men det har tatt noen år før jeg ble så trygg i trafikken som jeg er nå. De første åra måtte jeg ha et par kilometer rett veg foran meg før jeg turte kjøre forbi :p

Jeg kan jo til slutt inrømme at, ja, jeg kjører som regel forbi biler med L. Men det er mest fordi de alltid kjører saktere enn meg, eller bruker lang tid / er usikre i kryss ol. Selvfølgelig venter jeg til jeg kan ta en forsvarlig forbikjøring. Er ikke ute for å plage dere med L :cool:

Lenke til kommentar

Har bare én "ubehagelig" erfaring (i form av en ytterst tvilsom forbikjøring) med L'en fra tiden jeg lærte å kjøre. Syns absolutt ikke at man bør fjerne den, da fordelene er uendelig mye større enn ulempene.

Når man har en L-bil foran seg holder man gjerne litt ekstra avstand (jeg gjør i hvert fall det) - en nybegynner som blir stresset av at bilen bak ligger og presser kan være ekstremt farlig.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har holdt på med lærekjøring ei godt stund nå, og jeg er rimelig lei av det L-skiltet. Problemet er at det fremprovosérer forbikjørsler og at mange gir blaffen i trafikkreglene. En del sjåfører har også kjørt forbi meg, og så kjørt veldig sakte bare for å plage. Noen forfølgte meg helt hjem en gang (4km). Det er tydelig at mange ikke kan fordra å ligge bak en bil med L-skilt, men stort sett alle sjåfører har vært på det stadiet en gang (bortsett fra de som fikk lappen i posten).

Jeg vil absolutt påstå at L-skilt er trafikkfarlige, med alt de får andre førere til å gjøre. Jeg mener det er best at vi avskaffer hele greiene. Hva sier folket??

6103911[/snapback]

Hos meg er det omvendt, her er det JEG som kjører forbi :) Med L-skilt.

Lenke til kommentar

Jeg har øvelseskjørt en del uten L-skilt, og kan ikke huske å bli forbikjørt. På mandag hadde jeg derimot min første kjøretime, og da står det selvsagt "Skole" bak på bilen. Gjett hva som skjedde? En eldre herre kjørte forbi meg i en 80-sone, la seg 5-6 billengder foran, og kjørte akkurat like fort som meg. Weirdo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...