Gå til innhold

Cpu-Z og resultat på RAM

Lucivere

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP maskin som er ganske ny, hvor ram-typen er 4300. Da er det jo nærliggende å tro at mhz'en på ram'en skulle vært 533, ikke sant?

Men i Cpu-Z kommer det opp som 266mhz? Er det forskjell på visning av mhz, har jeg dårligere RAM enn det som ble sagt da jeg kjøpte den?

Videre har vi samme spørsmålet rundt gubbens nye Dell XPS. Den skal ha 667mhz RAM, type 5300. Men den vises som 166mhz??

Noen glupe hoder som kan hjelpe meg å forstå her?

På forhånd takk!

-- Etter å ha sjekket et eldre innlegg her nå, så ser jeg at CPU-Z viser mhz'en i enkel. Altså er det bare å gange opp så blir faktisk mhz'en korrekt:) ---

Endret av camilaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en HP maskin som er ganske ny, hvor ram-typen er 4300. Da er det jo nærliggende å tro at mhz'en på ram'en skulle vært 533, ikke sant?

Men i Cpu-Z kommer det opp som 266mhz? Er det forskjell på visning av mhz, har jeg dårligere RAM enn det som ble sagt da jeg kjøpte den?

Videre har vi samme spørsmålet rundt gubbens nye Dell XPS. Den skal ha 667mhz RAM, type 5300. Men den vises som 166mhz??

Noen glupe hoder som kan hjelpe meg å forstå her?

På forhånd takk!

-- Etter å ha sjekket et eldre innlegg her nå, så ser jeg at CPU-Z viser mhz'en i enkel. Altså er det bare å gange opp så blir faktisk mhz'en korrekt:) ---

6103673[/snapback]

266 DDR = 533 Effektiv frekvens dvs. den viser rett :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...