Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt skjermkort- helt svart skjerm

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en eldre Dell dimension 8200 og her om dagen kjøpte jeg et nytt skjermkort: Sapphire Radeon X1600PRO 256MB DDRII, AGP8X, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail.

Jeg installerte kortet i AGP sloten. Problemet er bare at når jeg skal starte makinen igjen så er skjermen helt svart. Kan det være at jeg må bytte power til maskinen?

Når jeg bytter tilbake til det gamle kortet er alt i sin skjønneste orden.

Håper på hjelp

Endret av Asdor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har en eldre Dell dimension 8200 og her om dagen kjøpte jeg et nytt skjermkort: Sapphire Radeon X1600PRO 256MB DDRII, AGP8X, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail.

Jeg installerte kortet i AGP sloten. Problemet er bare at når jeg skal starte makinen igjen så er skjermen helt svart. Kan det være at jeg må bytte power til maskinen?

Når jeg bytter tilbake til det gamle kortet er alt i sin skjønneste orden.

Håper på hjelp

6103602[/snapback]

Det er fullt mulig at det er strømforsyningen. Lån ei som er kraftigere av noen du kjenner og prøv den.

Hmmm... Har du satt inn pluggen riktig?

Instalert alle nødvendige drivere? :hmm:

6104937[/snapback]

Om skjermen er svart, så er det vanskelig å legge inn drivere.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har koblet skjermkortet skikkelig til? Mange nye skjermkort må ha ekstra strøm i tillegg til det det får fra agp-sloten. Derfor pleier det å være en strømkontakt på skjermkortet. Det spørs om dell strømforsyningen din har denne kontakten.

Lenke til kommentar
Er du sikker på at du har koblet skjermkortet skikkelig til? Mange nye skjermkort må ha ekstra strøm i tillegg til det det får fra agp-sloten. Derfor pleier det å være en strømkontakt på skjermkortet. Det spørs om dell strømforsyningen din har denne kontakten.

6105364[/snapback]

Bilder av skjermkortet finner du her. Men jeg tror det heller er rett og slett at strømforsyningen som er for svak, men jeg skal ikke si det for sikkert.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Om skjermen er svart, så er det vanskelig å legge inn drivere.

Hilsen,

efikkan.

6105317[/snapback]

Vel, hadde et gammelt AGP skjermkort en gang i tidene jeg og, og da kjørte jeg skjermen i hovedkortet og instalerte driver drifra, og byttet etter på, men tror kortet ditt er feil montert, eller for lite strøm.

Lenke til kommentar

Om det er for lite strøm, skal det da kunne hjelpe å koble ut CD rom drivene og alt annet rask man ikke har bruk for for å boote opp? Jeg tror kanskje at hardisken ikke starter, lite lyd fra den i alle fall.

Lenke til kommentar

Kortet er 99,9% sikkert satt inn riktig. Ekstrastrøm til kortet er også koblet til og viften på kortet går som bare det. Hvis det er slik at det er for lite strøm, burde ikke det da vært en av system requirementsen da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...