Gå til innhold

TV-Kort, Sapphire Theatre 550 Pro?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra kort

Det er også low profile, sån at man kan få den i en HTPC

Jeg anbefaler dere dette kortet med et av ATI's Radeon X1k (X1200 og oppover), for dette kortet har AVIVO og det har også ati's nyeste radeons ^^, og i catalyst 6.4 er det

New Features

This release of Catalyst® provides improvements to the Avivo video processing engine during standard definition (SD) video playback. Edge enhancement or sharpening effectively improves image quality by enhancing details lost during encoding and processing. Noise reduction algorithms are improved to ensure original detail is preserved, while removing unwanted noise.

PS: kjøp med en liten vifte vis pcen din er varm, selve ATI Theater 550 Pro chipen blir varm etter vert

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Veldig bra kort

Det er også low profile, sån at man kan få den i en HTPC

Jeg anbefaler dere dette kortet med et av ATI's Radeon X1k (X1200 og oppover), for dette kortet har AVIVO og det har også ati's nyeste radeons ^^, og i catalyst 6.4 er det

New Features

This release of Catalyst® provides improvements to the Avivo video processing engine during standard definition (SD) video playback. Edge enhancement or sharpening effectively improves image quality by enhancing details lost during encoding and processing. Noise reduction algorithms are improved to ensure original detail is preserved, while removing unwanted noise.

PS: kjøp med en liten vifte vis pcen din er varm, selve ATI Theater 550 Pro chipen blir varm etter vert

6111824[/snapback]

Og du fikk sikkert med deg : 'til tilsvarende pris' ? :) blander meg litt inn i andres tråder her.. :)

Synes bare at det er litt rart det der... Er akkurat det samme hva slags komponenter du spør om så er det bare anbefalinger om noe dyrere man får ! :)

natta alle sammen...

Lenke til kommentar

Kjøpte dette kortet i dag, her er mine erfaringer:

*Drivercd'en har ikke Win Xp 64-bit driver, måtte laste ned selv.

*Programmet som fulgte med (PowerCinema) sliter med Stereolyd på Telenor UPC-signalet, stereo kobler inn og ut hele tiden, og volumet endres når dette skjer (mulig det kun gjelder dolby surround).

*Media Portal finner tuneren i innstillingene, men når den skal skru på tv, sier den at den ikke finner noe tuner alikevel.

*ChrisTV fungerer relativt smertefritt, når man følger oppsettet i guiden http://forum.chris-tv.com/index.php?showtopic=1827 , og er til nå det eneste programmet jeg har funnet som fungerer 100% med kortet i Win XP 64 bit.

*Bildekvalitet er ca. lik som NVTV, virker som om kortet krever litt sterkere signal enn NVTV gjør.

Edit: Har ikke helt skjønt hvordan jeg skal confige fjernkontrollen som fulgte med, den har bindet noen av knappene til generelle keyboardtaster, mens andre virker spesifikke for PowerCinema. Skulle gjerne konfigurert knapp for fullscreen i ChrisTV osv.

Edit2: Har fortsatt ett problem med lyd i ChrisTV: Hvis jeg alt-tabber eller flytter tv-vinduet, hender det at lyden vrenger seg. Dette blir borte igjen hvis jeg alt-taber igjen, som regel.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg satte dette inn i fatterns stue-PC. Ser greit ut dette, men programmet som fulgte med var ikke noe særlig (PowerCinema). Fikk det heller ikke til å virke med Media Center? Noen erfaringer rundt dette kortet og Media Center? Fikk kun radioen til å virke der.

Lenke til kommentar

Bruker dette kortet sammen med Media Center, selv om mitt er fra PowerColor og er PCI-E. Hadde Sapphire sin versjon tidligere.

Ingen problemer i det hele tatt egentlig. Bruker du nyeste driver? Sikker på at antennekabelen sitter i TV og ikke i FM?

Lenke til kommentar

Mitt fungerer også i Media Portal (har kort med Ati 550 chippen). Synes likevel dette programmet er mindre en ideellt med mindre man skal ha maskinen som en ren HTPC. Samme med det som følger med.

Skulle gjerne hatt ett uten all krimkramset og bare enkel mediaplayer visning.

Ellers fornøyd med kortet.

Lenke til kommentar
Bruker dette kortet sammen med Media Center, selv om mitt er fra PowerColor og er PCI-E. Hadde Sapphire sin versjon tidligere.

Ingen problemer i det hele tatt egentlig. Bruker du nyeste driver? Sikker på at antennekabelen sitter i TV og ikke i FM?

6410613[/snapback]

Jeg fikk det til å virke tilslutt. Jeg måtte legge inn et DVD program, for jeg fikk feilmelding om Decoder error. Men jeg har litt problemer med å få stilt inn alle kanalene. På automatisk søk finner den bare 7 av 16 kanaler, og det ser ikke ut til at det går ann å stille det inn manuelt :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...