Jørgen Sørheim Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Spankulere eller promenere = å gå. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 pekuniært- det som omhandler penger gravøl- etter begravelse Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) negere - benekte plagiat - dårlig eller ulovelig etterligning petisjon - søknad onomatopoetisk - lydhermende Endret 17. mai 2006 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 danilovic lurte dere godt der, gitt. Ole Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Argusblikk - Noe du bruker for å legge merke til ting (f. eks. "det har blitt fanget av mitt argusblikk at...") Kakofoni - ulyd (Min favoritt. Sier det i sammenheng med musikk jeg ikke liker) Inkognito - ukjent Bestialsk - umenneskelig (Jeg sier det i sammenheng med en prestasjon. Som for eks. "Oi, helvete! Det der var bare helt Bestialskt!" Hypernevrokustiske diafragmakontravibrasjoner - hikke ^^ Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Post - etter Pre - før Infra - under Ultra - over Alt er vel latin tror jeg. Iallefall de to nederste. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Argusblikk - Noe du bruker for å legge merke til ting (f. eks. "det har blitt fanget av mitt argusblikk at...")Kakofoni - ulyd (Min favoritt. Sier det i sammenheng med musikk jeg ikke liker) Inkognito - ukjent Bestialsk - umenneskelig (Jeg sier det i sammenheng med en prestasjon. Som for eks. "Oi, helvete! Det der var bare helt Bestialskt!" Hypernevrokustiske diafragmakontravibrasjoner - hikke ^^ 6121206[/snapback] Og jeg glemte: Intellektuell - å ha mye kunnskaper. EDIT: Vokabular - Ordforråd EDIT: Kverulere - å klage på, i tillegg kan en kverulant få tittelen fordi han endrer på noe noen har sagt, til å passe det kverulanten selv tror er riktig. (f. eks "I begynnelsen skapte Gud himmelen og Jorden" kveruleres til "I begynnelsen skapte Gud seg selv, himmelen og jorden.") Endret 17. mai 2006 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 et engelsk: inextricable. betyr vanskelig å løse / slippe unna. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Argusblikk - Noe du bruker for å legge merke til ting (f. eks. "det har blitt fanget av mitt argusblikk at...")Kakofoni - ulyd (Min favoritt. Sier det i sammenheng med musikk jeg ikke liker) Inkognito - ukjent Bestialsk - umenneskelig (Jeg sier det i sammenheng med en prestasjon. Som for eks. "Oi, helvete! Det der var bare helt Bestialskt!" Hypernevrokustiske diafragmakontravibrasjoner - hikke ^^ 6121206[/snapback] Har du lest en bok som heter Bestialitetens historie? Læreren vår nå i 10. klassee anbefalte oss å ikke lese den boka, han holdte nesten på å kaste opp flere ganger da hans leste den (han var vel 25 år da). Den handler om verdens mest grusomme ting som har blitt gjort mot mennesker gjennom tidene, alt er sant. Han sa at vi burde vente til vi var i 20-30 årene med å lese den. Utdrag fra boken: "Hvis noen innfødt viste oppsetsighet, grep man til strengere metoder: man samlet familien, mens den øvrige landsbyen så på, og derefter korsfestet man den oppsetsiges hustru og barn, derpå skar man kjønnsorganene av mannen selv og hang dem opp på en stake sammen med føtter og hender av samme familiefar. Til slutt halshugget man ham og satte som en slags prikk over i'en hodet helt opp på spissen av staken. Belgierne drev også en flittig misjonsvirksomhet blant de sorte. Efter noen år var Kongos befolkning redusert fra over 30 millioner til bare 8. Til gjengjeld var disse 8 blitt kristne." Endret 17. mai 2006 av St.Matias Lenke til kommentar
edds Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Argusblikk - Noe du bruker for å legge merke til ting (f. eks. "det har blitt fanget av mitt argusblikk at...")Kakofoni - ulyd (Min favoritt. Sier det i sammenheng med musikk jeg ikke liker) Inkognito - ukjent Bestialsk - umenneskelig (Jeg sier det i sammenheng med en prestasjon. Som for eks. "Oi, helvete! Det der var bare helt Bestialskt!" Hypernevrokustiske diafragmakontravibrasjoner - hikke ^^ 6121206[/snapback] Har du lest en bok som heter Bestialitetens historie? Læreren vår nå i 10. klassee anbefalte oss å ikke lese den boka, han holdte nesten på å kaste opp flere ganger da hans leste den (han var vel 25 år da). Den handler om verdens mest grusomme ting som har blitt gjort mot mennesker gjennom tidene, alt er sant. Han sa at vi burde vente til vi var i 20-30 årene med å lese den. Utdrag fra boken: "Hvis noen innfødt viste oppsetsighet, grep man til strengere metoder: man samlet familien, mens den øvrige landsbyen så på, og derefter korsfestet man den oppsetsiges hustru og barn, derpå skar man kjønnsorganene av mannen selv og hang dem opp på en stake sammen med føtter og hender av samme familiefar. Til slutt halshugget man ham og satte som en slags prikk over i'en hodet helt opp på spissen av staken. Belgierne drev også en flittig misjonsvirksomhet blant de sorte. Efter noen år var Kongos befolkning redusert fra over 30 millioner til bare 8. Til gjengjeld var disse 8 blitt kristne." 6121433[/snapback] Bestialitetens historie er en veldig bra trilogi, jeg digger Jens Bjørneboe! Personlig synes jeg ikke den var uutholdelig å lese, og jeg fikk mye ut av den i en alder av 15 år. Mulig jeg har hatt en voldelig oppvekst og blitt immun? Anbefaler dog bøkene til alle. Handler i grove trekk om en fengselsvakt som beskriver ondskap opp gjennom tidene. Men, nok OT. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Argusblikk - Noe du bruker for å legge merke til ting (f. eks. "det har blitt fanget av mitt argusblikk at...")Kakofoni - ulyd (Min favoritt. Sier det i sammenheng med musikk jeg ikke liker) Inkognito - ukjent Bestialsk - umenneskelig (Jeg sier det i sammenheng med en prestasjon. Som for eks. "Oi, helvete! Det der var bare helt Bestialskt!" Hypernevrokustiske diafragmakontravibrasjoner - hikke ^^ 6121206[/snapback] Har du lest en bok som heter Bestialitetens historie? Læreren vår nå i 10. klassee anbefalte oss å ikke lese den boka, han holdte nesten på å kaste opp flere ganger da hans leste den (han var vel 25 år da). Den handler om verdens mest grusomme ting som har blitt gjort mot mennesker gjennom tidene, alt er sant. Han sa at vi burde vente til vi var i 20-30 årene med å lese den. Utdrag fra boken: "Hvis noen innfødt viste oppsetsighet, grep man til strengere metoder: man samlet familien, mens den øvrige landsbyen så på, og derefter korsfestet man den oppsetsiges hustru og barn, derpå skar man kjønnsorganene av mannen selv og hang dem opp på en stake sammen med føtter og hender av samme familiefar. Til slutt halshugget man ham og satte som en slags prikk over i'en hodet helt opp på spissen av staken. Belgierne drev også en flittig misjonsvirksomhet blant de sorte. Efter noen år var Kongos befolkning redusert fra over 30 millioner til bare 8. Til gjengjeld var disse 8 blitt kristne." 6121433[/snapback] Bestialitetens historie er en veldig bra trilogi, jeg digger Jens Bjørneboe! Personlig synes jeg ikke den var uutholdelig å lese, og jeg fikk mye ut av den i en alder av 15 år. Mulig jeg har hatt en voldelig oppvekst og blitt immun? Anbefaler dog bøkene til alle. Handler i grove trekk om en fengselsvakt som beskriver ondskap opp gjennom tidene. Men, nok OT. 6121761[/snapback] Du leste den når du var 15 år? Hvor gammel er du nå? Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Defenestrasjon er et ord jeg finner i engelsk fantasy. Har bare funnet det i en norsk ordbok. Noen som kan gjette hva det betyr? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Defenestrasjon er et ord jeg finner i engelsk fantasy. Har bare funnet det i en norsk ordbok. Noen som kan gjette hva det betyr? 6122524[/snapback] 3 entries found for Defenestration An act of throwing someone or something out of a window. "Eg skal defenestrasere deg!" Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Eksempler:det motsatte av noe - det komplimentære sammenheng - kontekst elegant, avansert - sofistikert 6103556[/snapback] komplementært = utfyllende, ikke det motsatte her er et par: dualitet = dobbelthet noe som forekommer ofte i Politikk, religion og samfunn forumet: polarisere = overf: legge vekt på motsetninger og ulikheter slik at ytterliggående synsmåter får større tilslutning Endret 17. mai 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 da må jeg komme med at om du bruker disse ordene, og du generelt ikke er typen/har til vane å bruke sånt, så er det stor sjangs for at du får en 'backfire'. jeg kjenner en sånn her person og de fleste synes han bare er latterlig der han sitter og prøver å virke intellektuel. Epz. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 husk at du handler på eget ansvar ! traversere - krysse. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Unison - samstemt, samfrekvent Lenke til kommentar
edds Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Argusblikk - Noe du bruker for å legge merke til ting (f. eks. "det har blitt fanget av mitt argusblikk at...")Kakofoni - ulyd (Min favoritt. Sier det i sammenheng med musikk jeg ikke liker) Inkognito - ukjent Bestialsk - umenneskelig (Jeg sier det i sammenheng med en prestasjon. Som for eks. "Oi, helvete! Det der var bare helt Bestialskt!" Hypernevrokustiske diafragmakontravibrasjoner - hikke ^^ 6121206[/snapback] Har du lest en bok som heter Bestialitetens historie? Læreren vår nå i 10. klassee anbefalte oss å ikke lese den boka, han holdte nesten på å kaste opp flere ganger da hans leste den (han var vel 25 år da). Den handler om verdens mest grusomme ting som har blitt gjort mot mennesker gjennom tidene, alt er sant. Han sa at vi burde vente til vi var i 20-30 årene med å lese den. Utdrag fra boken: "Hvis noen innfødt viste oppsetsighet, grep man til strengere metoder: man samlet familien, mens den øvrige landsbyen så på, og derefter korsfestet man den oppsetsiges hustru og barn, derpå skar man kjønnsorganene av mannen selv og hang dem opp på en stake sammen med føtter og hender av samme familiefar. Til slutt halshugget man ham og satte som en slags prikk over i'en hodet helt opp på spissen av staken. Belgierne drev også en flittig misjonsvirksomhet blant de sorte. Efter noen år var Kongos befolkning redusert fra over 30 millioner til bare 8. Til gjengjeld var disse 8 blitt kristne." 6121433[/snapback] Bestialitetens historie er en veldig bra trilogi, jeg digger Jens Bjørneboe! Personlig synes jeg ikke den var uutholdelig å lese, og jeg fikk mye ut av den i en alder av 15 år. Mulig jeg har hatt en voldelig oppvekst og blitt immun? Anbefaler dog bøkene til alle. Handler i grove trekk om en fengselsvakt som beskriver ondskap opp gjennom tidene. Men, nok OT. 6121761[/snapback] Du leste den når du var 15 år? Hvor gammel er du nå? 6122046[/snapback] Fyller 16. i Juli Tenkte bare at alderen var relevant å nevne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå