Sintfisk Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg synes internet er en veldig kjekk sak, og jeg har benyttet meg av det i mange, mange år nå. Det fine med internet er at kommunikasjonens grenser blir brutt så til de grader. Avstand og tid er ikke lenger hindre. For en veldig god stund siden fant jeg ut at kommunikasjon over internet kunne gjøres enda mere strømlinjeformet, og raskere enn å veksle tanker og ord via e-post. Jeg ble introdusert for "instant messengers". MSN var den jeg fant meg best tilrette hos, og det er msn jeg fortsatt bruker i dag. MSN var "ren" messenger (lite fargesøl, helt standard ikoner, og man fikk klar og tydelig feedback når man mottok, og sendte meldinger). Dette likte jeg svært godt med min MSN-klient, og jeg fortsatte å bruke den helt til... Nå husker jeg ikke helt hvilken versjon som var den første jeg skaffet meg, men for en del år siden fikk jeg følgende melding når jeg prøvde å logge meg på: "En ny versjon av MSN er nå tilgjengelig. Du _må_ laste den ned for å fortsette [Ok] [Avbryt]". Jaja, tenkte jeg, må man så må man. Når jeg tenker meg om så hadde det vel kommet et par dusin oppgraderinger innen den tid, men jeg ble aldri "tvunget" til å oppgradere før nå. Jeg var på det tidspunktet lite interessert i å miste tilgjengeligheten MSN tilbø meg. Når jeg logget meg på observerte jeg at min MSN klient hadde fått flere farger - enkelte av ikonene var blitt bedre detaljert, og innloggingssekvensen hadde til og med en liten animasjon som snurret rundt. Greit nok. Tiden gikk, og med jevne mellomrom (type en gang i året) har MSN "tvunget" meg til å oppgradere til en nyere og "fjongere" versjon. For hver oppgradering blir min MSN-klient seende mer og mer ut som en fargeleggingsblokk (av den typen man finner i barnehager og slikt), frikst farget med et par kartonger Crayolas. Etter ørten oppgraderinger ble min MSN-klient til slutt seende ut som et fingermaleri med duplo-ikoner, overflødige smileyer, plagsom reklame, og egentlig alt annet en en kontaktliste for meg og mine. Jeg trodde min MSN-klient hadde det veldig ille, helt til jeg fikk se MSN-klienten til en venn av meg. MSN-klienten til min venn spratt rundt på skjermen som en hyperaktiv unge; høy på sukker, og når han fikk innkommende meldinger, ja, da begynte skjermen og riste, høytalerne ule som sirener, og det ble fullstendig jubalong. Han hadde visstnok skaffet denne versjonen av fri vilje. Glad for at jeg kunne spare meg for de sistnevte bruduljene, kom det som en skuffelse da jeg prøvde å logge på MSN senest i går kveld. Jeg må oppgradere for å fortsette; men det er ikke nok med det. Jeg må i tillegg skaffe meg en uønsket internet-browser (internet explorer), for å i det heletatt kunne installere den nyeste MSN-versjonen. Okei. MSN har alltid vært gratis og tilgjengelig for alle de med internettilkobling. Jeg har på ingen måter noen rett til å klage på et gratisprodukt, men for Guds skyld, finnes det noen måter jeg kan unngå å ødelegge min instant-messenger-vane en gang for alle? Er jeg pent nødt til å bite i det sure eplet (nok en gang?) *klynk* Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Bruk Windows messenger du samme som MSN, men uten alt dilldallet. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Kjempegod tekst, jeg kjenner meg godt igjen. Mercury er en fin klient uten så mye tullball, den kan du jo prøve. Lenke til kommentar
Sintfisk Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Windows messenger.. hmm. Vel problemet (om det er et problem) er at jeg kjører Windows 2000, og slik jeg har forstått det så er Windows Messenger et snedig lite program som følger med Windows XP? Eller tar jeg feil? Edit: Mercury, den skal jeg sjekke ut. Hjertlig takk for svar Endret 14. mai 2006 av .Brusfisk Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 hei du. det er ingen grunn til å bite i det SKIKKELIG sure eplet. Nå veit ikke jeg om du har prøvd å finne en erstatter på din MSN-klient, men jeg har en jeg liker veldig godt. Gaim Denne klienten er enkel og den har ikke alt det "jalla" greiene som microsoft har. klienten støtter ikke Web-kamera, men utifra min tolkning av innlegget ditt, så er vel heller ikke dette nødvendig. Prøv den, og heller kom med refs til meg om du ikke likte den Mvh, Milt Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Synes Trillian funker fett. Iallefall med iChat skins :> Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) MSN Messenger med mess.be Patch. du kan fjerne...omtrent alt det plagsomme...slik ser min msn messenger ut iallefall: nudges og winks er disabla, ingen irriterende elementer.. Endret 14. mai 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå