Tobias Rieper Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg bruker "The C++ Programming Language - Special Edition", hardcover versjon, av Bjarne Stroustrup. Er på engelsk, men det gjør ikke så mye. Gjort meg ferdig med 100/1000 sider :smile: Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Brukte/Bruker Deitel Og Deitel sin c++ programmeringsbok. Husker ikke akkurat hva den heter. Lenke til kommentar
Xmevs Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 C++ for dummies. Meget god forklaring + en del unødvendig, men nyttig info. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Jeg brukte/bruker C++ for dummies. Det var en fin bok, underholdene å lese, men dog, som tidligere nevnt endel unødvendig informasjon. Lenke til kommentar
rune420 Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg brukte boka "C++ Og Objektorientert Programmering" av Johan Havnen og Andreas Quale (hvis jeg husker riktig). Litt rar bok, men jeg lærte da de viktigste prinsippene. Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 C++ In 21 Days Lånte den av en kamerat. Helt grei bok hvis du er helt newbie. Irriterte meg veldig over små feil i eksempelprogrammene, som sporadisk bruk av Space og Enter (man bør vel egentlig finne en bestemt skrivemåte og holde seg til den). Lenke til kommentar
Laka Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 16:30, skrev Goldfish:C++ In 21 DaysLånte den av en kamerat. Helt grei bok hvis du er helt newbie. Irriterte meg veldig over små feil i eksempelprogrammene, som sporadisk bruk av Space og Enter (man bør vel egentlig finne en bestemt skrivemåte og holde seg til den). In 21 Days bøkene er fine de :smile: Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Vil bare komme med et tips for de som har kommet seg forbi nybegynnerstadiet; Modern C++ Design er en bok jeg har fått mye ut av, snart lest den ferdig, men regner med å komme mye tilbake til den senere :] Forfatteren har gjort tilgjengelig et bibliotek, Loki, som er beskrevet i boka. Lenke til kommentar
kristy Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 For øyeblikket holder jeg på med "Practical C programming" av Steve Oualline. Veldig bra bok, anbefales. :smile: Den første jeg leste var "Java programming for dummies". ..anbefales ikke. Kristy [ Denne Melding var redigert av: kristy på 2002-12-16 21:16 ] Lenke til kommentar
ojb Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Har lest C++ for dummies, grei bok for helt enkel c++ programmering, men har ingen info om grafikk. dette er jo et ganske stort emne så det er kanskje ikke så rart... Lenke til kommentar
tommis Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 "Object oriented programming in C++" The Wait's Grop/Robert Lafore Bra bok! Bra eksempler o.l. :Brukte den i forbindelse med ingeniør utdannelse. Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Brukte også denne boken i skoleøyemed.. Men har også "No Fuss C++", men den er heller dårlig i forhold, men god som oppslagsverk Ellers vil jeg anbefalle "Algorithms in C" som en bok nummer to, der lærer en en hel del om algoritmer og datastrukturer! veldig kjekt... Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 På Høgskolen der jeg gikk brukte vi faktisk to norske bøker av Lervik/Ljosland: "Grunnleggende programmering i C++" og "Objektorientert programmering i C++". Helt kurrante bøker, selv om selvlært er vellært! Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg holder på med boken "CPP for dummies" på norsk, oveersatt av en eller annen namsosing (even), det er en meget god bok for deg som overhode ikke har noe bakgrunn innen programmering. men du bør fortsatt ha "litt" IQ slik at du greier å koble en del logiske ting. Tror nok ikke noen blir eksperter av en bok, men den gir deg et dytt på veien=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå