Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

harddisk problemer med asus k8n

Anbefalte innlegg

Hei :)

sitter her hos ei jeg kjenner og hun har veldig problemer med sitt hovedkort.

For dere som har lest mine innlegg, så husker dere kanskje at jeg hadde problemer med et asus kort, hvor jeg ikke fikk det til og virke med to disker. Dette er samme kortet som hun har, samme type, ikke akkurat samme kort, men samme modell osv. Tingen er at hun ikke får kortet til å funke med mer enn en harddisk dersom det er satt på i bios.

Hvis det er satt opp til at IDE slave skal være auto> harddrive, så krasjer maskina ved oppstart.

Hvis den er satt til off, finner maskina disken i windows, men maskina er treigere enn vanlig.

Noen som vet hva dette skyldes?

Har flashet bios til nyeste versjon, har også byttet om på rambrikker, (har bare en 512 brikke) fra slot 1 til 2 til 3 og til 1 igjen, Uten at dette hadde noen nevneverdig effekt.

Takk for all hjelp på forhånd.

//Sweet

PS: det skal sies at jeg har hatt mitt kort inne hos datakjeden flere ganger og de har ikke funnet noen feil.

De foreslo at jeg skulle prøve og kjøpe noen nye rambrikker (fra dem selvsagt), dette prøvde jeg ikke ettersom jeg hadde prøvd 4 typer minnebrikke, kingston, crucial, twinmos og corsair.

Tenkte kanskje at det kunne være disken men den har jeg også brukt i andre maskiner uten problemer. Datakjeden stovner konstaterte at kortet var i stand, og at de derfor ikke ville bytte det. Tragisk.

EDIT: HK= ASUS K8N S754 CPU: AMD Sempron 2800+ S754 RAM: Corsair Value DDr400 512

Endret av Sweet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...