Cool Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg har en ibm disk som synger på siste verset nå (en 60gxp 40gb) lyden i den har blit mange doblet, og når jeg var ute med den i dag for og blåse litt støv ut av pcen så måtte jeg knote i 30 min for og få disken til og fungere igjen. Når jeg startet maskina så gikk turtallet på disken opp og ned som en jojo, så jeg tenkte jeg skulle sende den tilbake til psdata og få en ny disk. Hvilken disk skal jeg da kreve og få tilbake, jeg skal ikke ha en ibm. Jeg tenkte på en Wd800Jb siden den koster det samme som jeg betalte for min. dette er nå min andre ibm som tar kvelden. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hei! Har akkuratt hatt en IBM 40 GB 60GXP som gikk til gokk. Den var 1 år og 8 dager. Sendte den tilbake til Multicom, og 5 dager senere fikk jeg en WS40GB BB tilbake. Kjempe fornøyd hittil ivertfall. Bare hatt den i 1 dag da, men den bråker ivertfall mindre enn IBM disken. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Sendet tre sånne 40 gb IBM'er tilbake til PS-data for noen dager siden, og får tre 4o gb WD-disker i retur over helga. Kommer aldri til å kjøpe noe som det står IBM på mere. Den ene holdt tre uker i en server, de andre tok kvelden ca samtidig en lørdagskveld. Flott helg :sad: . Har prøvd WD en del, og aldri hatt problemer. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Quote: Den ene holdt tre uker i en server, de andre tok kvelden ca samtidig en lørdagskveld. Flott helg :sad: . Har prøvd WD en del, og aldri hatt problemer. Hørtes ut som en kjempe helg ja! Lenke til kommentar
Cool Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg har hatt min i 10 mnd bare. Skal aldri ha ibm i min maskin mere. Tidligere sende jeg inn min 75gxp som to kvelden og fikk en 120gxp tilbake, men jeg ser at det ikke er anbefalt at de står på mer en 8 timer om dag, da har jeg ikke noe bruk for disken så kan jeg da kreve en annen disk i stedet? Jeg har bare brukt den som backup til nå så jeg har ikke hatt det problemet, men nå blir det problem. Lenke til kommentar
felzius Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Det er bare å holde seg unna de eldre ibm diskene, de bråker, og dør lett ut :smile: har selvfølgelig ikke testet de nyere ibm diskene, men jeg har en liten 40gb ibm hardisk som knapt har blitt brukt her.. overdøver jammen meg alt i maskinen da den er aktiv.. en 20gb WD hd rett ved siden av, den fungerer knirkefritt :smile: SELV om den har vært borti noen elektriske ledninger *kremt*, litt heldig der tror jeg.. rotet med noen vifter da ser dere :smile: Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Cool. Du kan egentlig ikke kreve noe som helst annet enn en ny disk av den samme typen du har. Dersom du får noe annet er det bare "snillhet" fra dem du kjøpte den av. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Må bare i all stillhet føye meg til hylekoret om IBM-disker. Og kommer aldri mer til å montere noe slikt i mine maskiner. Har returnert to stk. defekte, og er svært spent på hva jeg får igjen! Og om det mot formodning skulle dukke opp 2xIBM i retur, så gir jeg disse bort! Det kan jeg faktisk tåle..... [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-10-06 01:35 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Er litt overrasket ved all den sytinge gutter. Har bytte flerne wd disker på grunn av problemer, Men eg kjøpte meg en nye for det. Aldri si aldri. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Det jeg fikk tilbud om på ps-data, var enten å få pengene tilbake, og derved stå fritt til å bruke dem på det jeg vil. og å få byttet diskene, enten i nye IBM, eller i samme størrelse av et annet merke. Vet ikke om det er særordning siden det er IBM, de har mok hatt mange returer på de diskene siste 7-9 mnd. Lenke til kommentar
virac Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har sendt MAAAANGE IBM disker i retur de siste 2 årene. Nesten blitt en del av jobben :/ IBM har skaffet selskapet jeg jobber i mange misfornøyde kunder. Datatap er vanskelig å forklare til 'vanlige brukere' Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: virac skrev (2002-10-06 14:17):Jeg har sendt MAAAANGE IBM disker i retur de siste 2 årene. Nesten blitt en del av jobben :/ Jo er enig i det men det er og selskapet du jobber i som er lite smarte om dere er sikker på at diskene ikke skal krasje, Uansett vilket harddisk merke dere bruker. Eg håper at dere har backup. Lenke til kommentar
virac Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Altså.. vi har solgt endel IBM disker.. Stoppa med salg av ibm disker så fort trenden begynnte å vise seg. Men det er lite vi kan gjøre ovenfor våre frustrerte kunder annet enn å tilby ny disk av annet merke. Idet kunden er frustrert så er allerede skaden skjedd. Det kjedelige med disk problemer er at det ofte tar lang tid før det viser seg at det er noe galt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jepp det er en trend. Men eg sier ikke at ibm er noe bedre eller dårligere en wd er. Men bare vent til dere har solgt mangen nok wd disker, Da er eg redd du får samme problemene med dem. Der hvor eg kjøper mine data komponeter sier de har hatt samme problem med wd, De sier og at det er en del retur av ibm disker. Så har de og solgt mye mere ibm enn wd. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Artig dere skulle poste dette, min IBM40gigs røk i går! Klarer ikke å boote med den nå, bare mye rare lese lyder som går i en jevn rytme uten at Windows booter... For meg er det bare WD! Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Har nettop fått systemet opp med mine NYE WD-disker, og vil bare si: DEILIG stille. Fant ut at tilogmed Papstvifta på psu'en høres godt nå. Dette er jo en helt fersk innst., men det virker som om disse diskene er raske så det holder også. Aldri mer IBM... Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg har 2 stk. 80 GB WD. Har vært kjempe fornøyd med dem. Men nå har min 10 mnd gamle disk begynt å bråke (skrape) forferdelig. Noen ganger virker det som om disken stopper opp også smeller det litt så er den i gang igjen. Hadde lyden i en liten periode for en stund siden, men da forsvant lyden av seg selv. Har kjørt WD test program på begge diskene mine og den kunne ikke finne noen feil. Noen som har tips om hva det kan være? Lenke til kommentar
Cool Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Det er sikkert en mekanisk feil av noe slag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå