Gå til innhold

nyinstalasjon

hauk74

Anbefalte innlegg

Hei.:smile:

jeg har bestillt meg et asus a7v333 og en cpu xp 2100 og nanya 2700 256 mb ram. jeg har i dag operativsystem xp "pluto" utgave, vil si jeg har ikke cd. slik jeg har forstått det på tidligere forum kan dette by på problemer om jeg ikke formaterer c: (vet ikke hvordan jeg gjør det heller:( ) men om jeg sletter alle drivere til ide/ata ata pikontrolere vil det ikke bli lettere å montere og få en smertefri oppstart? må vel kansje gå tilbake til win 98 uansett da jeg har lasted ned service pack1 og ikke har produktnøkkel:( og dagene går.. er det noen som har tips blir jeg veldig glad, jeg har ikke så mye peil så helst ikke svar på "doctor"språk. fint forum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Lag en oppstartsdiskett.

2. Formater partisjonen Xp ligger på.

3. Sett BIOS til å boote fra CD/DVD

4. Velg å start maskinen/dos med cd-rom.

5. Skriv dir på den stasjonsbokstaven som representerer CD/DVD spiller.

6. Let etter navn på installasjonsprogram.

7. F.eks. e: istall

Lenke til kommentar

er litt usikker hvordan jeg formaterer partisjonen. kan jeg gjøre det høyre klikk på c: og formater når jeg står i win. i win 98 hoder jeg jo bare inne delete ved oppstart så skriver jeg format c: men hvordan er det i xp?

Lenke til kommentar

mente da at man kunen bruke 98se oppstart diskett og da. eller tar eg helt feil nu da.

ehh akkurat....man kunen det ja. 98se.

ps: oppstart diskett filer for å lage det kan lastes ned fra microsoft til xp

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kriger på 2002-10-05 21:13 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Kriger på 2002-10-05 21:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-05 21:02, skrev LasseAndreK:

Du må lage deg en XP-opstartsdiskett. Sett den inn, når du ser comand linja skriver du;

format c:

Eller den stasjonen XP ligger på.

fra dos? hmm må jeg forandre slik at maskina starter fra floppy? eller er det noe jeg må holde inne ved start slik som på xp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...