hauk74 Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hei.:smile: jeg har bestillt meg et asus a7v333 og en cpu xp 2100 og nanya 2700 256 mb ram. jeg har i dag operativsystem xp "pluto" utgave, vil si jeg har ikke cd. slik jeg har forstått det på tidligere forum kan dette by på problemer om jeg ikke formaterer c: (vet ikke hvordan jeg gjør det heller:( ) men om jeg sletter alle drivere til ide/ata ata pikontrolere vil det ikke bli lettere å montere og få en smertefri oppstart? må vel kansje gå tilbake til win 98 uansett da jeg har lasted ned service pack1 og ikke har produktnøkkel:( og dagene går.. er det noen som har tips blir jeg veldig glad, jeg har ikke så mye peil så helst ikke svar på "doctor"språk. fint forum. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Høres ikke ut som en god idè å bygge en maskin hvis du ikke har rede på basic-kunnskaper sånn som formatering. Lenke til kommentar
hauk74 Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 har da formatert win 98 plenty har bare prøvd xp i en uke derfor vet jeg lite om den. beklager...hjelp meg i dos så skal jeg ikke plage noen mere Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente, men du sier at du er redd for at du ikke skal få installert XP p.g.a at du ikke har CD? Skjønner ikke helt at det skal by på problemer men... Prøv! Har du ikke produkt key, da må du laste ned en Key-generator. Den finner du på www.tweaketown.com Lenke til kommentar
hauk74 Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 hjelp meg å avinstalere xp .så jeg får instalert win 98 . tror du det er nok å slette driverne til ide osv ved montering av nytt hovedkort? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Du har XP, men du vil ha inn Win98? Er det sånn å forstå? Lenke til kommentar
hauk74 Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 ja stemmer det og grunnen er at jeg har cd til win 98 se, kjører win xp FAT32 nå. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 1. Lag en oppstartsdiskett. 2. Formater partisjonen Xp ligger på. 3. Sett BIOS til å boote fra CD/DVD 4. Velg å start maskinen/dos med cd-rom. 5. Skriv dir på den stasjonsbokstaven som representerer CD/DVD spiller. 6. Let etter navn på installasjonsprogram. 7. F.eks. e: istall Lenke til kommentar
hauk74 Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 er litt usikker hvordan jeg formaterer partisjonen. kan jeg gjøre det høyre klikk på c: og formater når jeg står i win. i win 98 hoder jeg jo bare inne delete ved oppstart så skriver jeg format c: men hvordan er det i xp? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Du må lage deg en XP-opstartsdiskett. Sett den inn, når du ser comand linja skriver du; format c: Eller den stasjonen XP ligger på. Lenke til kommentar
hauk74 Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 maser mye på deg nå men hvor lager du oppstart disc i xp? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Blir vel feil å skrive at du trenger en XP'opps. Du kan bruke en hvilken som helst oppstartsdiskett. BTW, hvordan du lager i XP er jeg neimen ikke sikker på. Lenke til kommentar
Kriger Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 mente da at man kunen bruke 98se oppstart diskett og da. eller tar eg helt feil nu da. ehh akkurat....man kunen det ja. 98se. ps: oppstart diskett filer for å lage det kan lastes ned fra microsoft til xp <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kriger på 2002-10-05 21:13 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Kriger på 2002-10-05 21:14 ] Lenke til kommentar
hauk74 Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-05 21:02, skrev LasseAndreK:Du må lage deg en XP-opstartsdiskett. Sett den inn, når du ser comand linja skriver du;format c: Eller den stasjonen XP ligger på. fra dos? hmm må jeg forandre slik at maskina starter fra floppy? eller er det noe jeg må holde inne ved start slik som på xp? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Fra Dos ja. Du må boote fra floppy, det er riktig. Lenke til kommentar
salomo Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 her finner du oppstartsdisk... Lenke til kommentar
hauk74 Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 h.... kommer ikke i bios heller nå. var ikke det f8 i oppstart? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Eller f1, mulig også del. Lenke til kommentar
hauk74 Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 Men hvordan får jeg fremm en komandolinje i dos. starter fra floppy nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå