Xantix Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Har et kjempe problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med en gang for alle. Min far fikk pc fra jobben som var konfigurert til bruk mot domenet til firmaet han jobber for. Så skulle han ha trådløs tilgang skriveren i huset som er knyttet til hjemmenettverket vårt. Det var ingen enkel sak da jeg ikke klarte å finne den pga av pc'en hans ikke var medlem av samme arbeidsgruppe men, jobbets domene. Da jeg så klikket på endring av domene så forsvant navnet som stod der. Jeg trykket da avbryt og håpet å få tilbake navnet ved en omstart. Det førte så bare til at jeg ikke lenger kommer inn på win da domenet ikke er det samme og passordet derfor ikke lenger er gyldig. Finnes det en måte å foreta systemgjennoppretting uten å måtte logge seg på windows? Tror han bare fikk ferdig konfigurert pc uten noe særlig cd plater. Til neste gang, hva er letteste måte å gjøre en firma lap top konfigurert til et firma domene til å virke sammen med en skriver knyttet til en arbeidsgruppe i et hjemmenettverk? X. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Har et kjempe problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med en gang for alle. Min far fikk pc fra jobben som var konfigurert til bruk mot domenet til firmaet han jobber for. Så skulle han ha trådløs tilgang skriveren i huset som er knyttet til hjemmenettverket vårt. Det var ingen enkel sak da jeg ikke klarte å finne den pga av pc'en hans ikke var medlem av samme arbeidsgruppe men, jobbets domene. Da jeg så klikket på endring av domene så forsvant navnet som stod der. Jeg trykket da avbryt og håpet å få tilbake navnet ved en omstart. Det førte så bare til at jeg ikke lenger kommer inn på win da domenet ikke er det samme og passordet derfor ikke lenger er gyldig. Finnes det en måte å foreta systemgjennoppretting uten å måtte logge seg på windows? Tror han bare fikk ferdig konfigurert pc uten noe særlig cd plater. Til neste gang, hva er letteste måte å gjøre en firma lap top konfigurert til et firma domene til å virke sammen med en skriver knyttet til en arbeidsgruppe i et hjemmenettverk? X. 6102695[/snapback] boot opp med en sånn "nullstill passord" sak.. mener på denne funker bra..: http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html Lenke til kommentar
niruko Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Har et kjempe problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med en gang for alle. Min far fikk pc fra jobben som var konfigurert til bruk mot domenet til firmaet han jobber for. Så skulle han ha trådløs tilgang skriveren i huset som er knyttet til hjemmenettverket vårt. Det var ingen enkel sak da jeg ikke klarte å finne den pga av pc'en hans ikke var medlem av samme arbeidsgruppe men, jobbets domene. Da jeg så klikket på endring av domene så forsvant navnet som stod der. Jeg trykket da avbryt og håpet å få tilbake navnet ved en omstart. Det førte så bare til at jeg ikke lenger kommer inn på win da domenet ikke er det samme og passordet derfor ikke lenger er gyldig. Finnes det en måte å foreta systemgjennoppretting uten å måtte logge seg på windows? Tror han bare fikk ferdig konfigurert pc uten noe særlig cd plater. Til neste gang, hva er letteste måte å gjøre en firma lap top konfigurert til et firma domene til å virke sammen med en skriver knyttet til en arbeidsgruppe i et hjemmenettverk? X. 6102695[/snapback] boot opp med en sånn "nullstill passord" sak.. mener på denne funker bra..: http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html 6103078[/snapback] Virket dette ? Har akkurat gjort samme "tabben" selv. Skulle logge arbeidsPC'en til hjemmenettverket, for å få noe skrevet ut..... Det gikk altså ganske dårlig............. Sitter nå med en PC som spør etter brukernavn og passord som jeg ikke har peiling på............ :-( På forhånd TAKK! Lenke til kommentar
xeon Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Kan være en idé å prøve å logge inn som Administrator.. Ikke alltid en har passord av en eller annen lur grunn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå