Lepricorn Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 jeg har nettop kjøpt meg ny pc så når jeg har starta opp og kommer forbi til detecting primary å secondary så får jeg ein bluescreen... har prøvd med win2k cd og.. får bluescreen etter første del av instalasjonen.. hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar
Prof. Balle Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 PLEASE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PLEASE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PLEASE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PLEASE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PLEASE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! litt relevant info er fin! OS? de 2-3 første linjene av feil melding PLEASE!!!!!!! det umulig og svare uten! Lenke til kommentar
Prof. Balle Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Beklager det med OS, det win2k, Feilmedling? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Lepricorn Det kan være så mye som eg ikke har lyst til å begynne med her og nå. Det er veldig vanskelig å hjelpe deg med så lite info om systemet ditt. Ta deg litt bedre tid når du skriver hva du har av hardware. Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 jeg hadde lignende problem en tid tilbake.Ram'en sugde bigtime.Fikk bluescreen ved install av win2k Byttet ram og alt ble ok Lenke til kommentar
dark^dog Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Bigtime du lixom:) jeg hadde en Noname brikke på 256 mb sd ram pc 133. Sugde som ****. Fikk ikke installert Os i det hele tatt :wink: drittkonge å ha vært igjennom win2k installasjonen 10 ganger på en dag feks:) kan den utenat:) reg. kodene oxo :wink: :wink: Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Mitt tips er at systemdisken står på en diskkontroller som Win2K ikke har drivere til. Hva slags hovedkort har du? -KJ Lenke til kommentar
smiled Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Mitt tips er at systemdisken står på en diskkontroller som Win2K ikke har drivere til. Hva slags hovedkort har du? -KJ Det trodde jeg var problemet til meg også, men fortsatt så får jeg bluescreen med feilmeldingen: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL *** Address BFF8AE15 base at BFF7A000 Datestamp 382AI7C - acpi.sys Jeg har Abit kr7a-raid kort, amd athlon 1400 mhz, og 256 mb ram. Jeg har forsøkt med 3 forskjellige hdd'er men fortsatt samme feilmelding. Forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Forslag mottas med takk. Det har ikke noe med drivern til disken din, det som kan være problemet er at du må se om du har mangen enheter som deler samme IRQ, dette er et eksempel bare::: Creative SB Live WDM IRQ 16 Motorola SM56 Voice Modem IRQ 16 NVIDIA nForce MCP Networking Adapter IRQ 20 Standard OpenHCD USB Host Controller IRQ 20 Standard OpenHCD USB Host Controller IRQ 20 Om du har lydkortet i en pci slott prøv å flytt det til en annen ledig pci slott. Lenke til kommentar
smiled Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Det har ikke noe med drivern til disken din, det som kan være problemet er at du må se om du har mangen enheter som deler samme IRQ, dette er et eksempel bare::: Creative SB Live WDM IRQ 16 Motorola SM56 Voice Modem IRQ 16 NVIDIA nForce MCP Networking Adapter IRQ 20 Standard OpenHCD USB Host Controller IRQ 20 Standard OpenHCD USB Host Controller IRQ 20 Om du har lydkortet i en pci slott prøv å flytt det til en annen ledig pci slott. Ingen kort i PCI, kun Geforce MX2 i AGP slot. Jan Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Tipper at det er drivern til avidiachipen for skjermkortet. Anders Lenke til kommentar
smiled Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Tipper at det er drivern til avidiachipen for skjermkortet. Anders okay, hvordan kan jeg gjøre noe med det ? Jan Lenke til kommentar
smiled Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Tipper at det er drivern til avidiachipen for skjermkortet. Anders Jeg byttet skjermkort til et ASUS agp kort jeg hadde liggende, samme error. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå