Gå til innhold

Asus P4S8X og P4 2.8

Ezekuel

Anbefalte innlegg

Har kjøpt Asus P4S8X hovedkort og P4 2.8GHz.

Har ikke fått minne enda, så jeg har ikke fått testa systemet.

Men det jeg lurer på; Sjekket Bios oppdateringene på asus sin hjemmeside, og på den siste oppdaterineg sto det at støtte for P4 2.8 var lagt til.

Hva vil da skje når jeg skrur på maskinen min for første gang med en 2.8GHz prosessor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betroz: ja, det er en forskjell på papiret. Men når du setter deg ned foran maskinen så hadde du neppe merket forskjell på en max tweaket ddr333 modul og en corsair ddr400 modul. Du kan SE det i 3dmark og syntetiske minnetester, men du betaler dobbelt så mye for noe du ikke kan merke med det blotte øye... Jeg synes ikke det er så dumt å stille spørsmål ved fornuften (eller den totale mangel på sådan) når folk kjøper disse brikkene.

Invester ekstra kostaden i kjappere grafikk kort, raskere cpu, eller hva det nå er du prioriterer med din maskinbruk. Det tar glatt igjen forskjellen i overklokket minnehastighet.

Lenke til kommentar

mad_arab kjøper du bare ting til PC'n som du virkelig trenger, eller kjøper du det du har lyst på? Jeg for min del må ikke ha en slik maskin som jeg har, men det er en hobby jeg har. En dyr sådan...

Kunne sikkert hatt en f.eks P3 500 Mhz, 128MB RAM og Matrox G200 kort og kjørt Linux...liksom bare for å hatt en PC til enkle ting. Men så er det ikke slik da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...