Gå til innhold

trenger hjelp til valg av lydkort!?!

Anbefalte innlegg

Hei :)

Eg skal kjøpe meg eit nytt lydkort til pc'en ( hp pavilion 770)

Eg skal bruke lydkorte til å drive to logitech annlegg type z-5500 og z-2300

Stereo må sjølvfølelig vere ein av mulige utganger..

Eg ønsker også gjere å få eit digitalt singnal ut/inn (coaxial/optical)

Har ein liten plan om å koble det til ein forsterker eg har også :)

Det må vere eit kraftig lydkort, siden det skal kalrer å dra 2 logitech annlegg og muligens eit heimekino anlegg.

Grensesnitt: PCI

Digital I/O: Inngang/utgang

Hadde vart svært fint om det følgde med programmvarer også :)

Helst under 5 000,- kr

Håper på ein liten peikepinne på kossen lydkort eg børr sattse på å kjøpe :)

Mvh

Fredrik :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir det coaxial til forsterkeren min da eller?

6101650[/snapback]

Ja, hvis det er en vanlig hjemmekinoforsterker.

6104626[/snapback]

Jepp :) Men digetale inganger.. Hmm

Då vil eg vell kunne oppnå surrelyd ved ein digital coaxial/optical?

Lenke til kommentar

Når du ser på film som er kodet i DTS eller noe annet som lydkortet kan sende videre digitalt kan du få 5.1-lyd. For kilder som er stereo, EAX eller andre kodinger som ikke støttes direkte av forsterkeren din, vil du kun få stereo. Hvis du ønsker et kort som kan kode flerkanals lyd i realtime til et format som forsterkern støtter, se på

dette: http://www.hdaudiovisual.com.au/mcpc/xmgold71.htm

Lenke til kommentar
Når du ser på film som er kodet i DTS eller noe annet som lydkortet kan sende videre digitalt kan du få 5.1-lyd. For kilder som er stereo, EAX eller andre kodinger som ikke støttes direkte av forsterkeren din, vil du kun få stereo. Hvis du ønsker et kort som kan kode flerkanals lyd i realtime til et format som forsterkern støtter, se på

6110723[/snapback]

Innterisangt, men kan eg fortsatt koble til vanlig pc høytalera (logitech) til deg lydkorte? :p I tilleg til dei psb høytalerane som eg skal bruke (coaxial til ein forsterker) ?

Lenke til kommentar

6110723[/snapback]

Innterisangt, men kan eg fortsatt koble til vanlig pc høytalera (logitech) til deg lydkorte? :p I tilleg til dei psb høytalerane som eg skal bruke (coaxial til ein forsterker) ?

6116926[/snapback]

Hva med å lese spesifikasjoner? Det har Digital utgang + 7.1 analoge utganger, så ja, det kan brukes med vanlige PC-høyttalere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

6110723[/snapback]

6116926[/snapback]

Hva med å lese spesifikasjoner? Det har Digital utgang + 7.1 analoge utganger, så ja, det kan brukes med vanlige PC-høyttalere.

6118166[/snapback]

Endret av veitch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...