Soris81 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Har en tenkt på å kjøpe meg et surround anlegg, men har ikke lyst til å bruke sååå mye penger. Det jeg lurer på er om Logitech Z-5500 5.1 kan erstatte et "vanlig" surround anlegg? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Det kommer an på hvor kravstor du er. Man får stort sett hva man betaler for. Hvor mye hadde du tenkt å bruke? Lenke til kommentar
Soris81 Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Det kommer an på hvor kravstor du er. Man får stort sett hva man betaler for. Hvor mye hadde du tenkt å bruke? 6101290[/snapback] ca 2500... det som logitech koster... vil man få et like bra høytalersystem til samme pris? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 For 2500 får man ikke noe særlig bedre. For å få 5.1 inkl. forsterker må man betydelig over denne prisen hvis man skal ha enkeltkomponenter. Evt. kan du se på stereoppsett til samme pris, da får du bedre lydkvalitet, men ingen surroundeffekter. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Eventuelt kan du kjøpe hodetelefoner ? Mye lyd for pengene. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Jeg har Z-5500 selv, og det kan absolutt erstatte et "vanlig" hjemmekinoanlegg. Anlegget blir vanligvis brukt sammen med PC'n på rommet mitt, som er ganske lite og der spiller anlegget bra. Når jeg flytter det ut i stua, begynner det virkelig å vise hva det er godt for, får skikkelig "kinofølelse". suben fyller rommet perfekt med bass og drønner godt når det trengs. Satelittene gir skikkelig, ekte, 5.1 lyd. Sitter og snur meg rett som det er når jeg ser på film i stua på grunn av at det er så god surroundlyd i anlegget. Kjøp Z-5500 i stedet for sånn hjemmekinoanlegg og bruk resten av budsjettet på en durabelig DVD-spiller og noen digge DVD'er. Endret 16. mai 2006 av Lefse Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg har Z-5500 selv, og det kan absolutt erstatte et "vanlig" hjemmekinoanlegg. 6112463[/snapback] Ja til den prisen ja, men du får jo ikke noe ordentlig anlegg til den prisen.... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Joda, anlegget mitt spiller ikke bare kraftig, men også fint. Er fin og klar lyd i det, helt skurrefritt. Jeg merker heller ikke noe til denne mellomtonen som skal være så dårlig? Endret 31. mai 2006 av Lefse Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Å si at Logitech Z-5500 spiller fint er vel å ta litt hardt i. Men er forsåvidt enig med deg. Til prisen, så er det ikke noe ordentlig anlegg som er bedre enn dette. Må opp i pris da. Har Logitech Z-5500 koblet til PC'en min å til det gjør det jobben helt greit. Men er natt å dag å høre musikk/se film på dette i forhold til surrounden jeg har i stua. Skal legges til at dette er betraktlig dyrere. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Man får sykte mye for pengen, ikke noe tvil om det Vanskelig å få noe så bedre til denn prisen i allfall Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 kort sagt: et godt kjøp hvis du ikke trenger det aller beste. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 kort sagt: et godt kjøp hvis du ikke trenger det aller beste. 6220214[/snapback] Tja, tror jeg heller ville sagt. Ett godt kjøp hvis du ikke har noe særlig penger å bruke på surround. At det er ett bra suround anlegg er en overdrivelse synes nå ihvertfall jeg. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Det er ikke supah-hifi, men det er sabla bra for pengene. Jeg har det selv, og anbefaler det på det varmeste. Til spilling og slikt er det riktig nammelig. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Det er ikke supah-hifi, men det er sabla bra for pengene. Jeg har det selv, og anbefaler det på det varmeste. Til spilling og slikt er det riktig nammelig. 6226859[/snapback] Vil nå si at det er veldig lite hifi, men du har helt rett i det siste. Det er helt glimrende til spilling Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ville ærlig talt gått for en billig surroundforsterker og et sett stereo høyttalere istedet om det skal brukes til stuen (og så kjøpe inn senter, bakhøyttalere og subwoofer etterhvert).. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Mye for pengene. Høytalerene spiller helt ok. Jeg er kanskje ikke så veldig kresen... Jeg har en venn som har det. Hos de fleste andre lider jeg når de setter på musikk (elkjøpdritt eller pc-høytalere til 200-500 kr som er sprengt). Men på z-5500 som en kompis har får jeg bare en svak smerte inni meg. Mao. Et helt greit surround sett som gir bra lyd for prisen. Men om det er hovedsak spill du skal bruke det til ville jeg heller kjøpt gode headphones og kanskje et nytt lydkort. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Man må jo se det i forhold til prisen, og sånn sett er det vel greit. Men det er klart at mange bruker jo 2x så mye bare på senterhøyttaleren i sitt hjemmesurroundsystem, så man kan jo ikke sammenligne med sånne oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå