Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! vifte/varme problem

Anbefalte innlegg

har lett rundt på forumet men ikke funnet tilstrekkelig med svar ¨på det jeg søker..

min bærbare pc Fujitsu siemens Mobile H, pentium M, 1,1ghz har en tendens til å bli varm.. cpu`en som blir for varm..

vifta går heller ikke nå.. det som er rart er at vifta gikk når jeg ikke var i windows, men mens jeg drev å la inn windows, samt i bios osv..

lasta ned speedfan og følger med på tempen..

nå ligger den på: 43grader harddisk og 63grader cpu.. det er etter at jeg drev med litt forskjellige programmer som drar litt kapasitet, men den går ikke ned i temp igjen, dette gjør jo at den fryser ganske ofte.

Noen tips til å få vifta til å gå igjen? vet jo at den virker, virket tidligere idag, men ikke når jeg er inne i windows.. er det noen innstillinger eller programmer jeg kan bruke?

Tips mottas med takk :)

Endret av znapp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg ville sendt pcen på service. Jeg vil tro at det er mye støv i vifta, og muligens defekt.

Hilsen,

efikkan.

6105286[/snapback]

Ehh.. Jeg har selv en Amilo A1425 og CPU ligger på 75% grader. Jeg har åpnet cpcen for rengjøring. En laptop er lagd for å tåle høy temperatur. Når CPU tempen nærmer seg 80-90 grader er det på tide å se nøyere etter. Når det gjelder harddisken, så er rundt 32 grader normalt. Jeg ville evt åpnet opp og fjernet støv. Du kan høre etter om vifta er defekt. Men hadde vifta vært defekt ville nok pcen kutta ut ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...