Enceladus Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Ok her er dealen. Jeg skal lage et pdf dokument som skal være sammensatt av flere A4 sider nedover. Til dette skal jeg bruke Photoshop. Pdf dokumentet skal inneholde tekst, grafikk og høyoppløslige bilder fordelt utover A4 sidene. Dette skal igjen kunne åpnes med Adobe Acrobat Reader. Og det bør gå hakkefritt når du leser og scroller deg nedover. Noen ideer til hvordan dette best mulig kan gjøres? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Fortsatt ingen som kan hjelpe meg med dette? Hvordan kan jeg lage et slikt pdf dokument med flere A4 sider nedover. Må jeg ha et spesielt program for å fikse noe slikt? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Trodde man måtte ha Acrobat eller Illustrator til dette. Sjekk evt ut editorene borte på http://www.foxitsoftware.com/default.htm , de er sikkert rimeligere. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Er litt usikker på om jeg har skjønt det riktig men... Målene til A4 er W:210mm H:297mm Siden du skal ha sidene nedover så må du oprette en ny side i photoshop med disse målene: W:210mm H:297mm * antall sider du skal ha med f.eks W:210mm H:297mm * 5 sider = 1485mm Da lager du altså et dokument med 5 A4 sider på en lang side. Regner med at du fikser det med drag and drop PDFer i photoshop. Eller så kan det hende at du er ute etter A4 sider i oppslag og det er ganske enkelt! Det du trenger å gjøre er å åpne et PDF dokumet..klikk på Pages fanen for å få side oversikten deretter drar du inn alle de PDFene du skal ha inn i dokumentet voila! Adobe Reader kan du laste ned gratis på adobe.com [Edit] Adobe Reader Endret 16. mai 2006 av euroshopper Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Acrobat kan du laste ned gratis på adobe.com Gratis? Er det Reader du mener? Eller en 30-dagers demo av Acrobat? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Eller så kan det hende at du er ute etter A4 sider i oppslag og det er ganske enkelt!Det du trenger å gjøre er å åpne et PDF dokumet..klikk på Pages fanen for å få side oversikten deretter drar du inn alle de PDFene du skal ha inn i dokumentet voila! Ok jeg har gjort dette men det er ikke mulig å dra inn flere enn en side i den pages fanen. Men det skal være mulig slik som her: Edit: Kan noen ta en steg for steg prosedyre for å vise meg? Endret 17. mai 2006 av Gammelsko Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Ingen som kan hjelpe meg med dette, har prøvd alt mulig men ingenting funker. Jeg har flere A4 sider som nå skal inn i pdf dokumentet men jeg får bare inn en av gangen! Vennligst ta en titt på eksemplet over. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Trodde man måtte ha Acrobat eller Illustrator til dette.Sjekk evt ut editorene borte på http://www.foxitsoftware.com/default.htm , de er sikkert rimeligere. 6114072[/snapback] Har du kikket på noe av dette? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 CutePDF Writer 2.3 Lag PDF-filer gratis http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=624 Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Ingen som kan hjelpe meg med dette, har prøvd alt mulig men ingenting funker. Jeg har flere A4 sider som nå skal inn i pdf dokumentet men jeg får bare inn en av gangen! Vennligst ta en titt på eksemplet over. 6125940[/snapback] ....deretter drar du inn alle de PDFene du skal ha inn i dokumentet voila! 6114199[/snapback] Du må lese det jeg har skrevet det vet du...Jeg skrev at du skulle dra enn PDF filer og ikke enkelt sider. Endret 18. mai 2006 av euroshopper Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Trodde man måtte ha Acrobat eller Illustrator til dette.Sjekk evt ut editorene borte på http://www.foxitsoftware.com/default.htm , de er sikkert rimeligere. 6114072[/snapback] Har du kikket på noe av dette? 6125953[/snapback] Jeg laster ned Foxit PDF Editor nå for å finne ut om denne funger for meg. Fatter ikke at dette skal være så jævlig vanskelig. Alt jeg ønsker er jo bare å lage A4 sider med grafikk i Photoshop for så å implementere alle disse sidene i en pdf fil slik at en kan scrolle seg gjennom sidene. A4 ark for A4 ark nedover. Arrgh! Men nå gjør jeg et forsøk med som sagt Foxit PDF Editor, håper denne innfrir. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Det blir litt dumt når en forum-bruker bruker lang tid for å forklare det til deg også gidder du ikke å lese gjennom for å løse problemet ditt. Nå har jeg tom. lagt til bilde for at du skal skjønne det...men nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå