Gå til innhold

Hvordan lage pdf dokument på flere A4 sider?

Anbefalte innlegg

Ok her er dealen.

Jeg skal lage et pdf dokument som skal være sammensatt av flere A4 sider nedover.

Til dette skal jeg bruke Photoshop.

Pdf dokumentet skal inneholde tekst, grafikk og høyoppløslige bilder fordelt utover A4 sidene.

Dette skal igjen kunne åpnes med Adobe Acrobat Reader. Og det bør gå hakkefritt når du leser og scroller deg nedover.

Noen ideer til hvordan dette best mulig kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på om jeg har skjønt det riktig men...

Målene til A4 er W:210mm H:297mm

Siden du skal ha sidene nedover så må du oprette en ny side i photoshop med disse målene:

W:210mm

H:297mm * antall sider du skal ha med

f.eks

W:210mm

H:297mm * 5 sider = 1485mm

Da lager du altså et dokument med 5 A4 sider på en lang side. Regner med at du fikser det med drag and drop PDFer i photoshop.

Eller så kan det hende at du er ute etter A4 sider i oppslag og det er ganske enkelt!

Det du trenger å gjøre er å åpne et PDF dokumet..klikk på Pages fanen for å få side oversikten deretter drar du inn alle de PDFene du skal ha inn i dokumentet voila!

Adobe Reader kan du laste ned gratis på adobe.com

bilde15nk.png

[Edit] Adobe Reader

Endret av euroshopper
Lenke til kommentar
Eller så kan det hende at du er ute etter A4 sider i oppslag og det er ganske enkelt!

Det du trenger å gjøre er å åpne et PDF dokumet..klikk på Pages fanen for å få side oversikten deretter drar du inn alle de PDFene du skal ha inn i dokumentet voila!

Ok jeg har gjort dette men det er ikke mulig å dra inn flere enn en side i den pages fanen.

Men det skal være mulig slik som her:

Edit:

Kan noen ta en steg for steg prosedyre for å vise meg?

:)

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Ingen som kan hjelpe meg med dette, har prøvd alt mulig men ingenting funker. Jeg har flere A4 sider som nå skal inn i pdf dokumentet men jeg får bare inn en av gangen!

Vennligst ta en titt på eksemplet over.

:dontgetit:

6125940[/snapback]

....deretter drar du inn alle de PDFene du skal ha inn i dokumentet voila!

bilde15nk.png

6114199[/snapback]

Du må lese det jeg har skrevet det vet du...Jeg skrev at du skulle dra enn PDF filer og ikke enkelt sider.

bilde15sq.png

Endret av euroshopper
Lenke til kommentar
Trodde man måtte ha Acrobat eller Illustrator til dette.

Sjekk evt ut editorene borte på http://www.foxitsoftware.com/default.htm , de er sikkert rimeligere.

6114072[/snapback]

Har du kikket på noe av dette?

6125953[/snapback]

Jeg laster ned Foxit PDF Editor nå for å finne ut om denne funger for meg.

Fatter ikke at dette skal være så jævlig vanskelig. Alt jeg ønsker er jo bare å lage A4 sider med grafikk i Photoshop for så å implementere alle disse sidene i en pdf fil slik at en kan scrolle seg gjennom sidene. A4 ark for A4 ark nedover.

Arrgh!

Men nå gjør jeg et forsøk med som sagt Foxit PDF Editor, håper denne innfrir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...