Gå til innhold

RL: Hvilket våpen har du?


Anbefalte innlegg

Jeg har et ekte samuraisverd. En Harakiri for å være nøyaktig. Dette sverdet har faktisk blitt brukt under et selvmord i "samuraitiden". Har ikke så mange detaljene rundt hendelsen, da jeg slumpet borti dette sverdet ved en tilfeldighet. Jeg var med en våpensamler for noen år tilbake, da han dultet borti meg og sa at jeg skulle by 500 kroner for våpnet. Jeg synes det var dyrt og bød 250 til mannen som skulle selge det. Han lyste opp og takket ja. Det var tydelig at han ikke visste at det var autentisk.

Det som er synd er at barna hans hadde lekt med det, så det er ikke i helt perfekt stand, men det er visst verdt en god del mer enn jeg ga for det :)

6208575[/snapback]

 

Seriøst?

100.000 for et ekte samuraisverd er billig.

 

Visste forresten ikke at det fantes samuraisverd kalt Harakiri. Harakiri (eller Hara-Kiri) heter egentlig Seppuku, og Hara-Kiri blir sett på som et vulgært uttrykk (egentlig mest kjent fra filmer).

 

En annen ting, seppuku ble aldri foretatt med det lange sverdet (katana). Seppuku ble alltid foretatt med det korte sverdet (wakizashi, som egentlig er en lang kniv).

Endret av covah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en skikkeli tøff kjøkkenkniv..

6217774[/snapback]

 

Fint om du kunne være litt mer seriøs.

6220679[/snapback]

 

 

Ok, jeg har en tipmann 500 custom paintballgevær, men det teller vel strengt tatt ikke som våpen! :)

6221144[/snapback]

 

Takker & bukker :p

 

Joda, det er jo et våpen det og. Om du skulle kikke nedi løpet og komme borti avtrykkeren samtid ville det jo gjort jævlig vondt. Altså godtar jeg det som et våpen :p

Lenke til kommentar
Jeg har en skikkeli tøff kjøkkenkniv..

6217774[/snapback]

 

Fint om du kunne være litt mer seriøs.

6220679[/snapback]

 

 

Ok, jeg har en tipmann 500 custom paintballgevær, men det teller vel strengt tatt ikke som våpen! :)

6221144[/snapback]

 

Takker & bukker :p

 

Joda, det er jo et våpen det og. Om du skulle kikke nedi løpet og komme borti avtrykkeren samtid ville det jo gjort jævlig vondt. Altså godtar jeg det som et våpen :p

6222388[/snapback]

 

 

 

Skal vel noe til å trykke inn avtrekkeren på et paintballgevær.. Regner med at det ikke har dobbeltrigger for pynt.

Lenke til kommentar

Har hatt våpen rundt meg helt siden jeg ble født (altså, ikke mot meg da).

Har en far som har ganske mange våpen, og jobber også med dette, og da har jo jeg fått prøvd litt av hvert. Orker ikke ramse opp alt jeg prøvd, men de våpnene _jeg_ har / har hatt er: Luftgevær (har enda), Skiskytter-rifle (solgte for et år siden), og bettinsoli (?) hagle (helt ny, har enda).

 

Hvis det ikke er denne, så er den i hvertfall så og si lik.

starlite.gif

Endret av Lar5
Lenke til kommentar
Det kan jeg love deg at det ikke var! :) Flaks at det var såpass nært at kula ikke hadde max fart da den traff, men jeg hadde tåkesyn i en uke etterpå...

6234491[/snapback]

 

Man skjønner jo at øyet er sårbare saker.

 

En skolekamerat av meg gjorde det samme med en pil-lekepistol og en spiker. Det gikk IKKE bra..

Lenke til kommentar
Jeg har en slik:

post-69468-1149358493_thumb.jpg

Ikke det mest nøyaktige våpenet, men livsfarlig hvis man treffer riktig. Ammunisjon: Stålkuler omtrent 60% av en klinkekule...  :devil:

6236242[/snapback]

 

Ja jeg var bøllefrø var de kallt "Rottesprettert"..

 

Og de er livsfarlig hvis de treffer feil .-)

 

Og det er J*vlig vondt når strikket ryker :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Eier en Dragun T.E.S i den grad det regnes som et våpen :) Eier også et par sprettkniver, en sprettert...

 

Har eid en Desert Eagle softgun, og en Spas12 Softgun. Begge er solgt.

 

I tillegg eier jeg en god del hjemmelagde rørbomber som kan sammenlignes med granater :)

post-55438-1149370233_thumb.jpg

Lenke til kommentar
AG3(eller G3A3) er vel det som skal være verdens beste tjenestevåpen for tida.

 

Blir en kombinasjon av kaliberet til AK47(7.62mm mon tro?) og nøyaktigheten til M16. Ser ut som et digg våpen.

 

Og hva er C-8 for noe rart?

6237204[/snapback]

AGen er digg den. Men den er en smule for kraftig til å brukes i bebyggde områder...

7.62 stemmer.

C8 bruker 5.56 ammo, og det at den i tillegg er kortere gjør den bedre egnet. Men som "skogs våpen" er AGen bedre etter min mening.

C8 wikipedia

Bilder av saken

Lenke til kommentar

Større kaliber er ikke alltid bedre...

 

Mot normale fiender er 5.56mm ett mer effektivt stoppmiddel enn 7.62mm grunnet 7.62 har overpenetrasjon. Du kan ha mye mer ammo med deg med 5.56 og rifla blir garantert mye mer kontrollerbar.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

M855.jpg

 

vs

 

M80.jpg

 

bedøm selv...

 

AK-47%20762x39mm.jpg

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Er ak47 et veldig presist våpen da? Det er vel heller slagkraften og det at den er så stabil som den er som gjør den så populær?

6237250[/snapback]

 

 

AK47 er unøyaktig som hekkan. Det er ikke noe presisjonsvåpen (selvsagt det finnes unntak) ei er den vel særlig praktisk kontrollerbar?

 

Gammel sovjet militærdoktrine gikk ut på å putte mest mulig bly på målområdet, ikke nøyaktighet... At AK47 ikke var/er så nøyaktig ble jo også vist i vietnam, der M16 utklasset den på rekkevidde, men VC bare eliminerte problemet med å gå i nærkamp :p

 

Populæriteten til AK47 stammer nok fra 3 ting. Tilgjengelighet, pris og pålitelighet.

 

edit: huff, dette ble veldig off topic

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...