Gå til innhold

RL: Hvilket våpen har du?

Anbefalte innlegg

Oppdatert: Med "våpen" menes kruttvåpen

NOTA: In real life; Snakker ikke om spill nå.

Som ihuga skytter og ren våpenfanatist har jeg opparbeidet meg en stor nyskjerrighet for våpen, og spesielt handvåpen. Men siden jeg også er godkjent jeger - er jeg selvsagt våt i munnvikene når jeg ser en fin rifle innbundet i en lekker stokk.

Har 3 våpen selv. Bilder kommer.. Disse har jeg hatt i 10 år eller kanskje mer. Men er like ihuga fanatist likevel..

Post bilde av ditt våpen her. Og beskriv gjerne kort om det. Presisjon etc.

RETNINGSLINJER (Ikke ferdig)

- Tullesvar blir fjernet

- Post bilde av ditt våpen, samt en kommentar om kvaliteten.

- Diskutèr gjerne, men hold dere objektive og ontopic.

- Har du ikke noe konstruktivt å si ser jeg helst at du lar være å svare.

- Med "våpen" menes kruttvåpen.

..mer kommer

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fatterns.. Er noe herk, bommer på 10 meters hold :!:

EDIT- men har en kliss lik luftpistol, bare med fixed slide(sleiden går ikke bakover), og trommelmagasin.

6101494[/snapback]

Er ikke det en CZ 75? 9mm?

6101846[/snapback]

Det er en Beretta 92 (eller klone).

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å melde meg inn i skyteklubb (pistol), så lurer på hva som må til før jeg får lov til å eie min egen glock?

21 år + 6 mnd medlemskap i klubb.

Og er det lov å eie en Desert Eagle :blush: , bare veldig fasinert av den pistolen utrolig design?

6101905[/snapback]

Desert Eagle er et våpen som ikke er praktisk i noen sammenheng. Det skal godt gjøres å begrunne behovet for det hos politiet for å si det slik.

Lenke til kommentar

Får å eie en Pistol i Norge må du være 21år og være aktiv i en Skyteklubb hvor du har deltat på stevner og treninger i mer enn 6 måneder. Det siste må du ha fått dokumentert fra klubben, som du med det da kan stikke ned til Politistasjonen og fylle ut en Våpensøknad, hvor du også må krysse av på at du har et godkjent våpenskap.

Og når søknadden er innvilget (tar alt fra 5min til flere uker) er det bare å stikke til XXL, eller din locale våpenbutikk og kjøpe ett våpen.

Ja du kan ha Desert Eagle, men regn ikke med å bruke den til noe annet enn å vise den frem. Den koster rundt 15000 som gjør det til en av de dyreste Pistolene (Glokk koster fra 5000) og selve patronene koster fra 25kr per for .50cal

Men fy faen for en Pistol :cool:

Lenke til kommentar
Post bilde av ditt våpen her. Og beskriv gjerne kort om det. Presisjon etc.

6100985[/snapback]

Jeg har en browning buckmark i .22LR. Er vel lite å si om den egentlig. Det er et svært driftsikkert våpen som enda har til gode å klikke. Hva presisjon gjelder så vet jeg ikke fordi jeg suger til å skyte uansett :p

Har hatt planer om å kjøpe meg enten en ny pistol i 9mm (CZ 75 el glock) eller en revolver i .357/.38special, men studerer et stykke unna pistolklubben min og får dermed alt for sjelden tid til å skyte. Og å bruke 10 000 på nytt våpen når jeg nesten ikke har tid til å skyte er uaktuelt. Brukte heller pengene på en salongrifle med demper og kikkert. Jeg rett og slett liker .22LR fordi det er så billig å skyte og det er ikke ubehagelig høy lyd. Tror nok også neste våpen blir jaktvåpen fremfor pistol/revolver.

Er uten tvil en våpen-entusiast, men størsteparten av arsenalet mitt består av jaktvåpen.

post-3690-1147619745_thumb.jpg

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Desert Eagle er et våpen som ikke er praktisk i noen sammenheng. Det skal godt gjøres å begrunne behovet for det hos politiet for å si det slik.

6101982[/snapback]

Hva som er praktisk til et formål er ikke noe som politiet generelt henger seg opp i, så lenge du ikke har et våpen som dekker det behovet fra før skal det gå greit å kunne kjøpe seg en DE. Når vi snakker om DE så er det en idiotsikker måte å fylle opp våpenskapet med noe ræl du aldri kommer til å bruke etter de første tre ukene du har eid den.

Lenke til kommentar
Fatterns.. Er noe herk, bommer på 10 meters hold :!:

EDIT- men har en kliss lik luftpistol, bare med fixed slide(sleiden går ikke bakover), og trommelmagasin.

6101494[/snapback]

Er ikke det en CZ 75? 9mm?

6101846[/snapback]

Er faktisk en Beretta M9. Skyter greit, men den kiler seg etter en stund. Funker fint til å skyte på blink, sålenge du står en halvmeter fra.

Vi har lenge snakket om å kjøpe en .44 S&W, men vi får se hvordan det går med det[Denne]

Lenke til kommentar

Får en Browning FN ett eller annet og en Colt revolver når jeg blir 18 :p Browningen er jævli sjelden, er fra krigen, Husqvärna som produserte de fleste, men helt på slutten tok Fabrique Nationale (FN) over produksonen og rakk og lage ca. 200 av dem før produksjonen ble stoppa. Så kan sikkert få en god del for den hvis jeg selger til samler eller noe...

Endret av Haddock
Lenke til kommentar

Er 15 år så jeg får nok ikke eie våpen, men jeg er medlem i Sarpsborg skyter klubb. Får da låne våpen av klubben, yndlingen min der er en browning(husker ikke resten, er en stund siden jeg har vært å skutt)

Fattern vil gjerne kjøpe seg en pistol da, har våpen lisens og alt, men muttern gir han ikke lov :(

Lenke til kommentar
Får en Browning FN ett eller annet og en Colt revolver når jeg blir 18

Tvilsomt, all den tid aldersgrensen for håndvåpen er - som allerede nevnt, 21 år.

6104690[/snapback]

Åh... Kjøper dem jo ikke, får dem... Er ikke brukbar noen av dem så er nok ingen fare for at jeg skal gå amokk og finne fram disse på fylla en kveld :tease: Går ikke an og finne kuler som passer browningen en gang. Samlerobjekt

Endret av Haddock
Lenke til kommentar
Får en Browning FN ett eller annet og en Colt revolver når jeg blir 18

Tvilsomt, all den tid aldersgrensen for håndvåpen er - som allerede nevnt, 21 år.

6104690[/snapback]

Åh... Kjøper dem jo ikke, får dem... Er ikke brukbar noen av dem så er nok ingen fare for at jeg skal gå amokk og finne fram disse på fylla en kveld :tease: Går ikke an og finne kuler som passer browningen en gang. Samlerobjekt

6104857[/snapback]

Det går vel ann å få custom-ladet? Evt så skal du ikke se bort i fra at du kan støte på noe på qxl andre nettauksjoner. Er jo folk her i landet som faktisk skyter aktivt med våpen som er datert helt tilbake til krigen og med ganske sære kalibre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...