Gå til innhold

[løst]Diskusjon rundt bruk av pm og administrators tilgang til pm.


Anbefalte innlegg

Når vi snakker om private PMs; mener dere samtlige eller kun de mellom bruker og mod/admin?

6099899[/snapback]

 

Jeg mener at samtlige PM er fortrolig samtale mellom to parter.

:)

6099969[/snapback]

Og når PMene består av personhets/rasisme?

6100015[/snapback]

 

Javel, hva så? Har ikke moderator fremdeles mulighet til å straffe vedkommende uten å synde mot integriteten?

6100037[/snapback]

Vel, PMen må leses av admin; da er den ikke lenger mellom to brukere. En begrunnelse må også gis, da er det enda flere som vet om det.

 

edit: mod->admin

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det han mener er at mange av de som har rettigheter på forumet, uansett om de er brukermod eller annet så står det kun "bruker" under avataren... noe som ikke er oppdatert tror jeg, for inni profilen står det f.eks. "Brukermod".

6100044[/snapback]

Ok, misforsto den :)

 

Slike tilfeller viste jeg ikke eksisterte. Men det handler vel om en forglemmelse når man tildeler rettigheter.

 

Javel, hva så? Har ikke moderator fremdeles mulighet til å straffe vedkommende uten å synde mot integriteten?

6100037[/snapback]

 

Moderator kan ikke straffe noen for hva som er skrevet i pm, kun admins med tilgang til pm kan dette.

 

Moderatorer har ikke mulighet til å lese andres pm. Men når en bruker klager over at en annen bruker f.eks. hetser han på pm så må en admin inn og sjekke dette for å se om det stemmer eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg mener at samtlige PM er fortrolig samtale mellom to parter.

:)

Vel det er de ikke. Om du leser retningslinjene. PM ska ikke brukes til mobbing, uthenging m.m.

 

Det er også slik at admins kan be om å få tilgang til pm eller e-post som er relevant til en klage levert til forumstyret.

6100041[/snapback]

 

Respekterer fullt ut admins rettigheter, mener at "straffeforfølgelsen" fremdeles bør holdes mellom involverte, som jeg da ser som, forbryter, advokat, aktor, dommer , bøddel osv. Tar det som en selvfølge at opplysninger ikke skal "lekke" ut, og når dommen er sonet er man "renvasket".

 

Edit: Glemte offeret. :blush:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Moderatorer har ikke mulighet til å lese andres pm. Men når en bruker klager over at en annen bruker f.eks. hetser han på pm så må en admin inn og sjekke dette for å se om det stemmer eller ikke.

6100055[/snapback]

Hva skjedde med "ignore"?

6100110[/snapback]

 

Man ignorerer ikke en klage fra en bruker som føler seg forfulgt eller mobbet. PM systemet skal ikke ha den funksjonen.

 

Er man uenig i dette så må man endre retningslinjnene. Og det er ikke hensikten med denne tråden.

Lenke til kommentar
Jeg mente ikke at klager skal ignoreres, men er det ikke mulig for en bruker å sette en annen på "ignore"? De fleste forum jeg deltar i har slik funksjonalitet.

 

Hvis noen føler seg trakassert i PM så er det jo bare å sette den andre brukeren på ignore.

6100155[/snapback]

Man ignorerer ikke problemet, man ordner opp i det.

Lenke til kommentar

Dette forumet har også en "Ignorér denne bruker"-funskjon. Men den skjuler også innleggene til den ignorerte, som man må klikke på en link for å vise posten. Det er litt problematisk, siden man kan gå glipp av noe viktig i en diskusjon om ikke alle innleggene vises.

Lenke til kommentar
Jeg mente ikke at klager skal ignoreres, men er det ikke mulig for en bruker å sette en annen på "ignore"? De fleste forum jeg deltar i har slik funksjonalitet.

 

Hvis noen føler seg trakassert i PM så er det jo bare å sette den andre brukeren på ignore.

6100155[/snapback]

Man ignorerer ikke problemet, man ordner opp i det.

6100169[/snapback]

Ja, og man kan ordne opp i det selv ved å ignorere den andre.

 

Å sidestille PM og innlegg i forumet er tåpelig.

Lenke til kommentar
Dette forumet har også en "Ignorér denne bruker"-funskjon. Men den skjuler også innleggene til den ignorerte, som man må klikke på en link for å vise posten. Det er litt problematisk, siden man kan gå glipp av noe viktig i en diskusjon om ikke alle innleggene vises.

6100174[/snapback]

 

Ja det burde være en mulighet for å kunne ignorere bare PMer fra enkelte brukere uten at innleggene ble ignorert, dette ville lettet mye for noen av oss :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...