oya Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Hei! Installerte phpbb på en hjemmeside med relativt lite aktivitet. Vi ble plaget av veldig mye spam, masse registreringer og spamposter. Er det noen som kan anbefale et sikkert diskusjonsforum å installere? Det behøver ikke være så veldig avansert for brukeren, men det må være godt med administratorfunksjoner, og det må være mulig å hindre uønsket registreringer (enkel måte å slette på e.l.) Dersom det er mulig å bruke phpinclude på hele forumet ville dette vært genialt, men det er ikke et must. Kan samtidig spørre om noen vet om et galleri som skal inkluderes i siden med phpinclude. Det må være mulig å lage kategorier, mulig for flere brukere, laste opp bilder, og en enkel administratorfunksjon. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Bare en ting. Var det nyeste versjon du innstallerte av phpBB? Tviler på at de nyeste versjonene er noe særlig utsatt. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg har nyeste phpBB og får 1-5 SPAM-meldinger pr dag samt 1-3 brukere som registrerer seg... Det med meldingene har jeg fått fikset med å sperre anonyme postere... Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg har nyeste phpBB og får 1-5 SPAM-meldinger pr dag samt 1-3 brukere som registrerer seg... Det med meldingene har jeg fått fikset med å sperre anonyme postere... 6104217[/snapback] Skjønner ikke hvorfor et såppass mye brukt forum som phpBB skal ha slike problemer. Kan man ikke bare bruke sånn "les-av-bildeteksten" funksjoner ved anonyme postinger og registrering av brukere? Spam er noe dritt. Det er iallefall sikkert. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Har aktivert visual confirmation på registrering, men har ikke noe sånt valg for anonym posting... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg fulgte denne guiden på phpBB forummet jeg administrerer (forum.ballbreak.no, ca. 2.5k brukere): http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=257755 Etter jeg implementerte dette veldig enkle trikset i april en gang, så har det ikke blitt registrert noen "spambrukere", mot 3-5 i uka tidligere. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 nå kjenner ikke jeg så mye til dette formuet, men hva med å legge inn et filter som sjekker ip-adressen til de som legger innlegg i formuet og utestenge useriøse folk.... Lenke til kommentar
timitim Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Har også hørt at hvis du oversetter registrerings skjemaet til norsk så finner ikkje spam robotene feltene dei vil bruke. Har ikkje testet det sjøl. Går det ikkje ann at du må 'tvinge' folk til å være registrert for å skrive poster? Lenke til kommentar
oya Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Mange gode tips her. Skal prøve ut noen. Fra før av har jeg gjort det slik at man må være reg. for å poste, men det hindrer ikke dagens spammere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå