Kjetil Lura Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 The_Lobster Trøtt, Det var en dårlig unnskyldning. [ endret av Kjetil Lura den 2002-10-05 22:27 ] Lenke til kommentar
chimera Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Har begge diskene: Best Ytelse(spill, programmer og filer som bruker mindre plass): Western Digital WD1200JB Best ytelse for Audio(store fil format, *.mp3,*.mpeg, avi) : IBM 120 GB 120GXP Mest støy: Western Digital WD1200JB Server: Western Digital WD1200JB Mest varme: IBM 120 GB 120GXP Dette mener jeg: Til en maskin som skal brukes til Multimedia anbefaler jeg 120GXP En ren AUDIO disk anbefaler jeg 120GXP En Server anbefaler jeg WD1200JB. Til en aktiv partisjon anbefaler jeg WD1200JB(skal brukes til OS og spill) Velger du 120GXP så bruk kjøling fordi den ligger ofte i ytkanten av grensen på 55 g. I tillegg kan den bare være på i 8 timer i strekk. Lenke til kommentar
Reino Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 Okay folkens, det var jo morro å se at så mange engasjerte seg i problemstillingen min :smile: Jeg tror nok valget faller på WD disken med 8MB cache siden den er på tilbud nå. Men åssen er det med støy? Jeg har en kompis som klager over at WD 80GB BB disken hans "brummer". Det er mulig at det er noe feil på akkurat den disken så han skal returnere den, men hvilken av dem bråker minst? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Min WD 40 gb harddisk bråker mye mer en min IBM 60 GXP 10 gb. Jeg er mest fornøyd med ibmen. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-05 22:55, skrev chimera:Velger du 120GXP så bruk kjøling fordi den ligger ofte i ytkanten av grensen på 55 g. I tillegg kan den bare være på i 8 timer i strekk. Oisann... Hvorfor kan den ikke stå på 8 timer i strekk, og hva kan skjer hvis den gjør det? Min står nemlig på 24/7. Blei smånervøs nå, venter bare på et smell fra kabinettet... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Ferdinand skrev (2002-10-06 00:17):Oisann... Hvorfor kan den ikke stå på 8 timer i strekk, og hva kan skjer hvis den gjør det? Min står nemlig på 24/7. Blei smånervøs nå, venter bare på et smell fra kabinettet... Bare tull var det, Leste det på en side som noen på forumet postet. Lenke til kommentar
virac Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Vil bare slenge inn at der jeg jobber, så er alltid IBM stabelen med disker som skal i retur bortimot dobbelt så stor som de andre.. Vi sjekket dette mot salgsantallet engang, og det viste seg at vi faktisk solgte minst ibm i tillegg... minst salg, allikavel mest retur. Seagate diskene har vist god levetid de årene jeg har jobbet med dette. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 hva det gjelder støy, så liker jeg best seagate og maxtor.. wd'en på 40gb ligger og slenger pga høyfrekvent hvining. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Men ibm er en av de få som ennå har 3 års garanti. Den garantien kan de stikke opp et visst sted! Kunne ikke brydd meg mindre om garantien deres når jeg har mistet 80GB med viktig data som er mer verdt enn prisen en harddisk... Da betyr den garantien ikke en dritt for meg! Er ikke hardwaren som er det verdifulle, men det som er på den! Det er det som er poenget med en harddisk, lagring av data, viktig data eller ei! De kan ta den 3-års garantien å trøkke den... Lenke til kommentar
durabit Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den garantien kan de stikke opp et visst sted! Kunne ikke brydd meg mindre om garantien deres når jeg har mistet 80GB med viktig data som er mer verdt enn prisen en harddisk... Da betyr den garantien ikke en dritt for meg! Er ikke hardwaren som er det verdifulle, men det som er på den! Det er det som er poenget med en harddisk, lagring av data, viktig data eller ei! De kan ta den 3-års garantien å trøkke den... Hva med å kjøre backup? Jeg har nesten inntrykk av at backup er et fremmedord på dette forumet. Masse brukere som forbanner harddiskprodusentene når diskene krasjer. Jeg har to maskiner og begge maskinene har backup-rutine til en harddisk nummer to slik at vitale data blir sikret mot havari. Med vitale data mener jeg ikke mp3-filer, divx-filmer og evt. annen piratdata hentet fra nett. Brukere som mister slik data har ikke grunn til å bli forbanna :smile: Lenke til kommentar
enry Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-05 22:18, skrev durabit:Du er ganske objektiv i dine uttalelser om harddisker Enry men det er allikevel tydelig at du er en av de som ikke vil ta i en IBM-disk med en ildtang eller? :smile: Ingen vits i å kjøpe det dårligste produktet på markedet. De får kjøpe IBM de som mener det er bra kvalitet, - til tross for at de ryker. Hehe :razz: For ryker gjor de jo, - bare å lese tråden det. Men denne debatten er informativ, - vi kan finne ut hvike disker som var dårlige. Jeg kjøper gjerne ny IBM jeg, - men ikke før jeg tror de holder sånn nogenlunde på linje med andre produkter. Mine disker har hatt en gjennomsnittslevetid på over 5 år. [ Denne Melding var redigert av: enry på 2002-10-06 20:10 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Trancton Du har ikke betalt noe av de verdifulle dataene dine vel. Mistet over 100GB med data eg men det var ikke ibm sin feil. Det var min feil for eg hadde ikke tatt backup da hovedkortet tok kvelden. Og så var det raid 0 eg brukte på 4 ibm 46 gb disker. Bruker ikke raid lenger, Eg merker ikke noe forskjell mellom raid0 og vanlig i bruk. Lenke til kommentar
enry Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 20:49, skrev Kjetil Lura:TranctonDu har ikke betalt noe av de verdifulle dataene dine vel. Uff og uff. Hva mener du egentlig med det du skrev ovenfor? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: enry skrev (2002-10-06 21:06): Quote: Den 2002-10-06 20:49, skrev Kjetil Lura: Trancton Du har ikke betalt noe av de verdifulle dataene dine vel. Uff og uff. Hva mener du egentlig med det du skrev ovenfor? Hva tror du, Han sa verdifulle data. Lenke til kommentar
enry Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Du har ikke betalt noe av de verdifulle dataene dine vel. Uff og uff. Hva mener du egentlig med det du skrev ovenfor? Hva tror du, Han sa verdifulle data. Mener du at dataene neppe er verdifulle fordi du av en eller annen grunn mener han ikke har betalt noe for dataene? Hæ? Er dette også forsvar av IBM-diskene? Heh? Hva mener du egentlig med det du skrev? [ Denne Melding var redigert av: enry på 2002-10-06 21:21 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 enry For meg er vedifulle data som du har betalt mye penger for, Arbeid som du og har gjort for en bedrift/privat er og verdifulle data. Nei eg forsvarer ikke ibm, Men alle de som sier at de ikke skal kjøpe ibm lenger er mangen som ikke har brukt ibm. Men de hører det på lan/venner osv som sier at ikke kjøp ibm fordi det er noen dritt disker. Om ikke eg husker feil så samarbeidet ibm og wd en liten stund. Og eg har opplevd at wd har hatt problemer med sine disker. Det som eg prøver å si er at du kan være veldig uheldig med alle disk merkene, Akkurat nå er det ibm som sliter litt med ryktet som sier at ibm er ikke noen bra disker. Når det gjelder de nye diskene som produseres nå kan du trykt kjøpe uansett merke. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Hehe, hva har jeg stelt i stand? La meg kutte inn og fortelle at med verdifulle data mente jeg sykt mye skole arbeid,semester oppogaver, eksamensdata, CV etc. mye slik verdifull data... det var seff MP3'er og filmer, men det får man alltids tak i av andre personer, verre med ting man selv har laget... Det var alt jeg mente med verdifulle ting :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Trancton skrev (2002-10-07 11:40):Hehe, hva har jeg stelt i stand? La meg kutte inn og fortelle at med verdifulle data mente jeg sykt mye skole arbeid,semester oppogaver, eksamensdata, CV etc. mye slik verdifull data... det var seff MP3'er og filmer, men det får man alltids tak i av andre personer, verre med ting man selv har laget... Det var faktisk ikke det eg hadde i tankene når eg skrev innlegget mitt trancton. Eg tenkte på filmer og programmer, Men husk å ta backup nå. For du er ikke sikker uansett hvilken disk du har i pc'en din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå