Gå til innhold

Hvilket grafikk kort har jeg egentlig?

Anbefalte innlegg

Graffikkort på asus m6va, har en slik. på et klistremerke står det at det er x700 128 mb ram.

Men når jeg sjekker på instillinger for skjermen, og velger skjermkort så står det 256 mb ram, det samme gjør det i nhc, er det noen som vet hvordan dette egentlig er? 128 eller 256? eller om det er noe delt minne eller noe slikt som kanskje forvirrer litt?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som det er 128. Kan være at navnet (og kun navnet, ikke noe annet) som kortet har fått når du installerte driverne er "ATI Mobility Radeon x700 256MB" eller noe slikt, fordi samme driver brukes til begge disse kortene. I praksis er kortet ditt fortsatt ett 128 MB kort, ettersom minnets størrelse er en fysisk egenskap som ikke kan endres.

På min pc blir 9700-kortet identifisert som Mobility Radeon 9600/9700, rett og slett fordi driverne ikke gjør forskjell på disse kortene.

Lenke til kommentar

ja mulig det er driverne, men denne er som den var fra fabrikken, litt rart av de å installere feil da, men det skjer vel kanskje oftere enn man tror.. men burde ikke nhc snappe opp feilen å vise riktig minne da ? eller er denne også stryrt av hvilken driver man har?

Det finnes ingen programmer som finner ut dette helt sikkert da? everest eller noe slikt?

Endret av nummersju
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...